Live Κίνηση
Περισσότερα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Μία McLaren πιο σπάνια και από… σπάνια

Ελλάδα 4:42
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Μία McLaren πιο σπάνια και από… σπάνια

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Μία McLaren πιο σπάνια και από… σπάνια

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Η ιστορία της X-1 άρχισε πριν από περίπου τρία χρόνια, όταν ένας πελάτης της McLaren ζήτησε από τον Ρον Ντένις να του κατασκευάσουν ένα μοναδικό supercar, βασισμένο στις δικές του προτιμήσεις. Κάτοχος ήδη μίας McLaren F1, μίας Mercedes-Benz SLR McLaren και πλέον μίας 12C – και προφανώς πάμπλουτος – συμμετείχε στη διαδικασία σχεδίασης και κατασκευής της Χ-1 από την αρχή έως το τέλος. Αποδεικνύοντας δηλαδή ότι με το χρήμα και τις κατάλληλες γνωριμίες μπορείς να πετύχεις τα πάντα.

Advertisement
Advertisement

Το μοναδικό αυτό δημιούργημα του τμήματος Special Operations της McLaren (MSO) εκτίθεται στο Pebble Beach της Καλιφόρνια και στη συνέχεια θα επιστρέψει στην έδρα της εταιρείας για τον τελικό έλεγχο, πριν καταλάβει τη θέση της στο γκαράζ του άγνωστου ιδιοκτήτη της. Η Χ-1 έχει άδεια κυκλοφορίας στο δημόσιο οδικό δίκτυο, ενώ δανείζεται από τη 12C το ανθρακονημάτινο πλαίσιο MonoCell, το εσωτερικό και τον twin-turbo 3.8 V8, ισχύος 625 PS. Εκεί τελειώνουν και οι ομοιότητές τους.

Το αμάξωμα είναι εντελώς διαφορετικό. Έχει μήκος 4,66 m, είναι δηλαδή κατά 109 mm μακρύτερο από αυτό της 12C. Το πλάτος είναι μεγαλύτερο κατά 188 mm, φθάνοντας (με τους καθρέπτες) τα 2,1 m. Το ύψος παραμένει το ίδιο (1,2 m), όπως και το βάρος στα 1.400 kg. Αυτό κατέστη δυνατό χάρη στα ελαφρύτερα τμήματα από ανθρακόνημα. Δε δόθηκαν πάντως στη δημοσιότητα στοιχεία ούτε για τις επιδόσεις της Χ-1, ούτε για την κατανάλωση. Άγνωστο βέβαια παραμένει και το ποσό που εκταμίευσε από τον τραπεζικό του λογαριασμό ο ανικανοποίητος λάτρης της υπερ-αυτοκινήτων.[nggallery id=312]

Ο ιδιοκτήτης πλέον της Χ-1 ήθελε ένα αυτοκίνητο με σχεδίαση που θα αντέχει στο χρόνο. Το ιδιαίτερο γνώρισμα δεν είναι οι τύπου gullwing πόρτες, αλλά οι καλυμμένοι πίσω τροχοί, που αποκαλύπτονται όταν το αυτοκίνητο κινείται. «Το φαρδύ αμάξωμα σε συνδυασμό με τα πίσω φτερά που ανοίγουν, μου θυμίζουν την κάπα ενός υπερήρωα όταν αυτός πετάει», σχολίασε ο σχεδιαστής του μοναδικού αυτού μοντέλου της McLaren, ο Κορεάτης Χονγκ Γέο.

Advertisement
Advertisement

Η απήχηση που αναμένεται να έχει η Χ-1 θα φέρει και άλλους πελάτες στα γραφεία της McLaren, ζητώντας ένα μοναδικό αυτοκίνητο. «Είναι το πρώτο μοντέλο που κατασκευάζουμε στηριζόμενοι αποκλειστικά στις προτιμήσεις του πελάτη, αλλά σίγουρα δεν θα είναι το τελευταίο. Το πλαίσιο MonoCell της 12C δεν είναι μόνο άκαμπτο και ελαφρύ, αλλά μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργούμε μοναδικά αμαξώματα», δήλωσε ο διευθυντής του τμήματος MSO, Πολ Μακένζι.

Τώρα, αν εσείς θεωρείτε το οπτικό αποτέλεσμα, αδιάφορο, εκκεντρικό ή θεσπέσιο, θυμηθείτε απλά, ότι «περί ορέξεως…»[nggallery id=313]