Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Renault Kadjar: Γεννημένο για την περιπέτεια

Ελλάδα 3:25
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Renault Kadjar: Γεννημένο για την περιπέτεια

ΑΓΟΡΑ

Renault Kadjar: Γεννημένο για την περιπέτεια

ΑΓΟΡΑ

Το Renault Kadjar, η νέα πρόταση της Renault στην κατηγορία των μικρομεσαίων Crossovers ήρθε για να ανατρέψει τα δεδομένα. Χάρη στην εμπειρία και την τεχνολογική πρωτοπορία της Renault αποτελεί μια απόλυτα ολοκληρωμένη πρόταση που ξεχωρίζει πέρα από το σχεδιασμό, για την πρακτικότητα, τους αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και τις λύσεις υψηλής τεχνολογίας που χρησιμοποιεί.

Advertisement
Advertisement

Είναι το πρώτο Crossover της Renault στο C-segment και οι συμπαγείς διαστάσεις (4.45 μέτρα μήκος x 1.84 μέτρα πλάτος) και το χαμηλό συνολικό ύψος (1.60 μ.) τονίζουν τη δυναμική φόρμα του. Ξεχωρίζει αμέσως χάρη στις χυτές γραμμές και το μυώδες στυλ του. Το εμπρός τμήμα αποπνέει μοναδική αίσθηση δύναμης. Το χρώμιο στη μάσκα συνεχίζει γύρω από τα φωτιστικά σώματα και έτσι ενισχύει οπτικά το πλάτος του αυτοκινήτου και παράλληλα, προβάλει τον ισχυρό χαρακτήρα του Kadjar. Ο σχεδιασμός των τροχών διαμέτρου 17 ή 19 ιντσών, αποτελούν άλλο ένα στοιχείο που συμβάλει στην ενίσχυση του δυναμικού χαρακτήρα του. Οι δυναμικές γραμμές επιτείνονται από το φινίρισμα των θυρών το τελείωμα των οποίων είναι στο ίδιο επίπεδο με τους θόλους. Εκτός αυτού, οι ελαφρώς ανάγλυφες πλαϊνές επιφάνειες και οι τονισμένοι ώμοι συντελούν στην συνολική αίσθηση δυναμισμού.

Η απόσταση του Kadjar από το έδαφος είναι 200 χιλιοστά, παρέχοντας ένα άμεσο σημείο αναφοράς για τις εκτός δρόμου δυνατότητες του. Η μορφή της γρίλιας ενισχύει τον ισχυρό χαρακτήρα της εμπρός όψης, ενώ τα προστατευτικά στοιχεία στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα –ένα κλασσικό χαρακτηριστικό των SUV- υπογραμμίζουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του. Τα προστατευτικά που βρίσκονται στο κάτω μέρος των θυρών αποτελούν μια αποτελεσματική «ασπίδα», ενώ την ίδια στιγμή συμβάλουν στη συνολικά στιβαρή αίσθηση που αποπνέει το μοντέλο. Τέλος τα μαύρα προστατευτικά των φτερών που προεκτείνονται μέχρι το πάτωμα, όπως και οι μπάρες οροφής από ανοδιωμένο αλουμίνιο αποτελούν μια ακόμα ένδειξη της τάσης του Kadjar για περιπέτεια.

Όμως το μεγάλο SUV της Renault εστιάζει και στην κομψότητα. Η δυνατή προσωπικότητά του ισχυροποιείται από τη νέα φωτεινή υπογραφή της μάρκας που για πρώτη φορά παρουσιάστηκε στο νέο Espace. Με τη χρήση λυχνιών LED, που δημιουργούν ένα φωτεινό «πέρασμα» σχήματος «C», τα φώτα ημέρας περιβάλουν το όχημα με μια υψηλή αίσθηση κύρους. Οι καθαρές και ισορροπημένες γραμμές του Kadjar τονίζονται από τους βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος καθρέπτες και τις επίσης βαμμένες χειρολαβές στις πόρτες. Χαρακτηριστική είναι επίσης η χρήση χρωμίου στα παράθυρα και στο περίγραμμα των φώτων ημέρας, καθώς και στα προστατευτικά του κάτω τμήματος του αμαξώματος.

Advertisement
Advertisement

Στο εσωτερικό ο οδηγός είναι στο επίκεντρο, με τον πίνακα οργάνων ακριβώς στο οπτικό πεδίο του. Τα ποιοτικά υλικά συνδυάζονται με αψεγάδιαστο φινίρισμα και χαρίζουν αίσθηση άνεσης και εκφραστικότητας. Οι οριζόντιες γραμμές του ταμπλό ενισχύουν το πλάτος της καμπίνας, ενώ ο πίνακας οργάνων και οι αεραγωγοί περιβάλλονται από ένα λεπτό περίγραμμα χρωμίου. Την ίδια στιγμή η κεντρική κονσόλα χαρακτηρίζεται από το σχεδιασμό που τονίζει το πλάτος του εσωτερικού, την ώρα που ακόμα και οι γραμμές των χειρολαβών στις πόρτες και στην κονσόλα στην πλευρά του συνοδηγού, αποτελούν ακόμα ένα στοιχείο της crossover καταγωγής του Kadjar.

Με τη νέα κάρτα εισόδου σε χρώμα pearl-white, ο οδηγός εισέρχεται σε ένα νέο… «σενάριο» καλωσορίσματος. Μόλις ξεκλειδώσει, τα εμπρός και τα πίσω φώτα, καθώς και τα φλας, ανάβουν. Παράλληλα όταν η πόρτα του οχήματος ανοίγει ο πίνακας οργάνων «ζωντανεύει» μέσω μιας σειράς οπτικών και ηχητικών εφέ. Η οθόνη TFT στο κέντρο του πίνακα οργάνων παρουσιάζει το εμπρόσθιο τμήμα του Kadjar του οποίου τα φώτα ανάβουν. Αντίστοιχα η οθόνη στο κέντρο του ταμπλό δείχνει το λογότυπο R-Link. Αυτή είναι διαθέσιμη με 4 στυλ εμφάνισης και 5 χρωματισμούς ώστε να προσφέρει την ιδανική ατμόσφαιρα για κάθε οδηγό.

Τα διαθέσιμα στυλ εμφάνισης είναι:
– κλασικό ταχύμετρο που συνδυάζεται με στροφόμετρο με «βελόνα», ενώ υπάρχει και ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας στο κέντρο
– σπορ ταχύμετρο με την ένδειξη της ταχύτητας να εμφανίζεται στο κέντρο και ένα απλοποιημένο στροφόμετρο
– ταχύμετρο με λειτουργία «οικονομίας», με γράφημα που δείχνει την ιδανική διακύμανση της κατανάλωσης και στο κέντρο την ταχύτητα
– μια απλοποιημένη έκδοση του ταχύμετρου χωρίς στροφόμετρο

Advertisement

Το κατασκευασμένο από υλικά μαλακής υφής ταμπλό, υπογραμμίζει την προσοχή που έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια. Γενικά, το σκούρο περιβάλλον γύρω από την κεντρική οθόνη αναδεικνύει την εμφάνισή του και βοηθά στο να είναι ακόμα περισσότερο ευδιάκριτες οι ενδείξεις.

Advertisement

Τα καθίσματα είναι φαρδιά και άνετα με εξαιρετική πλευρική στήριξη, ενώ παράλληλα σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να αφήνουν μεγάλο χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Η ελαφριά κλίση των προσκέφαλων προς τα εμπρός διασφαλίζει την καλύτερη στήριξη και τη μέγιστη δυνατή άνεση. Επίσης ανεβαίνοντας προς τα πάνω στις πλάτες των καθισμάτων οι επιφάνειες πλευρικής στήριξης μειώνονται ώστε να βρίσκουν την ιδανική θέση όλοι οι σωματότυποι. Κατασκευασμένα με τη χρήση αφρώδους υλικού διπλής πυκνότητας, τα καθίσματα αυτά παρέχουν κορυφαία άνεση και στήριξη. Τέλος, η ενιαία ηλιοροφή με συνολική επιφάνεια 1,4 τετραγωνικά μέτρα, συντελεί στην αίσθηση ευρυχωρίας και φωτεινότητας της καμπίνας.

ΤΑΣΗ ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ
Η κίνηση σε όλους τους τροχούς προσφέρει βελτιωμένο κράτημα σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τον ιδανικό τρόπο μετάδοσης από τρείς διαθέσιμες επιλογές (2WD,4WD Auto,4WD Lock). Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 mm) και οι γωνίες προσέγγισης και διαφυγής (18 και 28 μοίρες αντίστοιχα) εγγυώνται υψηλές δυνατότητες ανεξάρτητα από τον τύπο και την ποιότητα του εδάφους. Παράλληλα ειδικές ποδιές εμπρός και πίσω προστατεύουν το κάτω μέρος του αμαξώματος.

ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΑΠΟ STATION ΟΧΗΜΑΤΑ
Όντας μια μίξη ενός SUV, ενός station και ενός κλασικού οχήματος 3 όγκων, το Kadjar είναι πρακτικό, πολύπλευρο και άνετο. Μέσω των λαβών που βρίσκονται στο χώρο αποσκευών, το σύστημα Easy Break αυτόματα ξεκλειδώνει και αναδιπλώνει τα διαιρούμενα (60/40) πίσω καθίσματα. Παράλληλα το κάθισμα του συνοδηγού μπορεί να αναδιπλωθεί δημιουργώντας ένα μικρό τραπέζι. Αυτό το χαρακτηριστικό επιτρέπει επίσης τη μεταφορά αντικειμένων με μήκος μεγαλύτερο από 2.5 μέτρα.
Το πάτωμα του χώρου αποσκευών  έχει τη δυνατότητα δύο διαφορετικών διαμορφώσεων: υψηλή θέση και εντελώς επίπεδος χώρος φόρτωσης για τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων και χαμηλή θέση για μέγιστη χωρητικότητα.
Ο χώρος αποσκευών μπορεί επίσης να χωριστεί σε δύο ή τρία τμήματα για βολική και ασφαλή μεταφορά αποσκευών. Τέλος στη βάση του χώρου υπάρχει ειδικός χώρος για την αποθήκευση της αποσπώμενης εταζέρας.
Η καμπίνα προσφέρει εντυπωσιακή ευρυχωρία. Στις πίσω θέσεις το διαθέσιμο ύψος μέχρι την οροφή (910 mm) και το διαθέσιμο πλάτος (1.455 mm) είναι από τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία. Η κεντρική κονσόλα είναι σχεδιασμένη ώστε να προσφέρει πολλαπλές θέσεις αποθήκευσης. Το Renault KADJAR έχει συνολικά 30 λίτρα αποθηκευτικούς χώρους, εκ των οποίων τα 7,5 lt αφορούν στο ντουλαπάκι του συνοδηγού. Το Renault Kadjar είναι διαθέσιμο με κοτσαδόρο ο οποίος μπορεί να ανασυρθεί μέσω ενός επιλογέα στο χώρο αποσκευών. Παράλληλα είναι εξαιρετικά ευέλικτο με μόλις 5,36μέτρα ακτίνα στροφής, ενώ είναι εφοδιασμένο και με μια σειρά προηγμένων οδηγικών βοηθημάτων, εξαιρετικά χρήσιμων στις καθημερινές μετακινήσεις, όπως αυτόματο σύστημα παρκαρίσματος και κάμερα οπισθοπορίας.

Advertisement

ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΕ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΡΟΣΩΠΟΠΟΙΗΣΗΣ
Την γαλλικό μοντέλο προσφέρει άνετη και με δυνατότητες προσωποποίησης συνδεσιμότητα, μέσω του συστήματος R-Link 2 που αποτελεί το κέντρο ελέγχου του οχήματος. Έχοντας πρωτοεμφανιστεί στο νέο Espace, το νέο αυτό σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής, προσφέρει  άνετη και με δυνατότητες προσωποποίησης συνδεσιμότητα. Η οθόνη των 7 ιντσών, βελτιώνει την ευκρίνεια και την ταχύτητα απόκρισης, κάνοντας εξαιρετικά άνετη και εύκολη τη χρήση της. Το έξυπνο λογισμικό και τα γραφικά θυμίζουν τη γνώριμη εικόνα των tablets: μετακίνηση εικονιδίων με click & drag, λειτουργίες scroll, zoom κ.α. Οι αρχικές σελίδες μπορούν πλέον να διαμορφωθούν επιτρέποντας άμεση πρόσβαση στις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες λειτουργίες, κάνοντας εφικτή την προσωποποίηση της οθόνης ελέγχου. Έξι διαφορετικά προφίλ μπορούν να αποθηκευτούν με προσωποποιημένες προτιμήσεις: με το σύστημα R-Link 2 τα οδηγικά βοηθήματα, όπως και οι προτιμήσεις που αφορούν στο σύστημα πλοήγησης και τα πολυμέσα μπορούν να ρυθμιστούν κατά βούληση από τον χρήστη. Το R-Link2 διαθέτει σύστημα αναγνώρισης φωνής για ασφαλή και ξένοιαστη οδήγηση.

Προσφέρει απλή και άνετη πρόσβαση στις παρακάτω λειτουργίες και υπηρεσίες:
— Πλοήγηση: χάρτες TomTom με επιλογή απεικόνισης «Birdview» για εύκολη και ακριβή χρήση
— Τηλέφωνο: σύστημα Bluetooth για σύνδεση με τηλεφωνικές συσκευές
— Ραδιόφωνο: ήχος ψηφιακής ποιότητας με DAB (Ψηφιακό Ραδιόφωνο)1 για ηχητική εμπειρία υψηλού επιπέδου

Επιπρόσθετα,  στο Kadjar η Renault προσφέρει αρκετές επιλογές συνδεσιμότητας: 2 θύρες USB, μια πρίζα 12V εμπρός και μία πίσω.

Kadjar-PUBLI-a640tall

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ «ΦΥΛΑΚΕΣ ΑΓΓΕΛΟΙ»
Το εν λόγω μοντέλο εξοπλίζεται από μία σειρά οδηγικών βοηθημάτων. Αυτά ενεργοποιούνται απ’ ευθείας από το μενού του R-Link 2 και είναι σχεδιασμένα για να:

Α- Προλαμβάνουν ατυχήματα:
Ενεργό Σύστημα Φρεναρίσματος Έκτακτης Ανάγκης (AEBS): αυτό το σύστημα είναι ενεργό από τα 30 έως τα 140 km/h και προειδοποιεί τον οδηγό όταν ανιχνεύει κίνδυνο σύγκρουσης με το αυτοκίνητο που προπορεύεται. Αν ο οδηγός δεν αντιδράσει ή η αντίδραση του/της είναι μη επαρκής, τα φρένα ενεργοποιούνται αυτόματα ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να μειωθεί το αντίκτυπό της.

Σύστημα Προειδοποίησης Ακούσιας Αλλαγής Λωρίδας: αυτή η λειτουργία ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 70 km/h και προειδοποιεί τον οδηγό όταν πατάει διαχωριστική λωρίδα χωρίς να το θέλει (π.χ. σε περίπτωση υπνηλίας). Με αυτό τον τρόπο το αυτοκίνητο προειδοποιεί τον οδηγό όταν κινδυνεύει να θέσει το αυτοκίνητο εκτός πορείας.

Προειδοποίηση Τυφλής Γωνίας: το συγκεκριμένο σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό μέσω οπτικών ενδείξεων στους εξωτερικούς καθρέπτες στην περίπτωση που κάποιο άλλο όχημα βρίσκεται στην περιοχή της τυφλής γωνίας, επιτρέποντας καθ’ αυτό τον τρόπο ασφαλέστερες προσπεράσεις.

Β- Βοηθούν τον οδηγό στους ελιγμούς:
Σύστημα Υποβοήθησης Παρκαρίσματος (Easy Park Assist): αφού βοηθήσει τον οδηγό να αναγνωρίσει τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης (μέσω υπολογισμού του διαθέσιμου χώρου), το Easy Park Assist αναλαμβάνει τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης κατά τη διάρκεια των ελιγμών παρκαρίσματος.

Το σύστημα διαθέτει τρεις διαφορετικές λειτουργίες παρκαρίσματος: σε παράλληλη θέση, σε κάθετη θέση και σε θέση υπό γωνία. Η κεντρική οθόνη απεικονίζει όλες τις σχετικές με τον ελιγμό πληροφορίες (γραφική απεικόνιση του ελιγμού, κάμερα οπισθοπορίας και αισθητήρες). Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός ελέγχει απόλυτα το «γκάζι» και το φρένο κατά τη διάρκεια του ελιγμού.

Βοηθήματα παρκαρίσματος εμπρός, πίσω και στο πλάι: το σύστημα βοηθά τον οδηγό στο να ολοκληρώσει τον ελιγμό στάθμευσης χωρίς απρόοπτα. Αισθητήρες υπερήχων παρέχουν προστασία 360°, ειδοποιώντας κατάλληλα τον οδηγό ώστε αποφευχθεί τυχόν σύγκρουση κατά τη διάρκεια των ελιγμών.

Κάμερα Οπισθοπορείας: όταν το όχημα κάνει όπισθεν η κάμερα μεταδίδει εικόνα στην οθόνη της κεντρικής κονσόλας. Στην εικόνα προστίθεται και τεχνητή σκιά που δείχνει την πορεία του οχήματος ώστε να διευκολυνθεί ο ελιγμός.

Σύστημα Υποβοήθησης Εκκίνησης Σε Ανηφόρα (Hill Start Assist): μέσω αυτού του συστήματος το αυτοκίνητο αυτόματα ενεργοποιεί τα φρένα για έως 3 sec, σε ανηφόρες με κλίση άνω του 5%, έτσι ώστε να αποτρέψει την κύλιση του αυτοκινήτου προς τα πίσω και να διευκολύνει τη διαδικασία εκκίνησης για τον οδηγό.

Γ – Συνεισφέρουν σε μια άνετη και υπεύθυνη εμπειρία οδήγησης:
Αναγνώριση Πινακίδων Ορίων Ταχύτητας: το συγκεκριμένο σύστημα αναγνωρίζει τις πινακίδες με τα αντίστοιχα όρια ταχύτητας, προειδοποιεί τον οδηγό και προτείνει τη συγκεκριμένη ταχύτητα για τον περιοριστή ταχύτητας.

Cruise control με speed limiter: το cruise control διατηρεί σταθερή την ταχύτητα του αυτοκινήτου, ενώ ο περιοριστής ταχύτητας (speed limiter) αποτρέπει την ακούσια υπέρβαση του συγκεκριμένου ορίου.

ΜΕΓΑΛΗ ΓΚΑΜΑ ΑΞΕΣΟΥΑΡ
Με το νέο σύστημα ανασυρόμενου κοτσαδόρου, που προτείνεται για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο C segment, η Renault κάνει πιο εύκολη από ποτέ τη χρήση αυτής της συσκευής. Μέσω ενός επιλογέα στο χώρο αποσκευών το σύστημα ανασύρεται κάτω από το αμάξωμα, ενώ για λόγους ασφαλείας μέσω φωτεινής και ηχητικής ένδειξης ειδοποιείται ο οδηγός σε περίπτωση που το σύστημα δεν είναι σωστά κλειδωμένο. Οι αλουμινένιες μπάρες οροφής είναι εφοδιασμένες με ένα απλό σύστημα για την εύκολη τοποθέτηση αντικειμένων όπως μπάρες για ποδήλατα, σκι, ή μπαγκαζιέρες, αυξάνοντας σημαντικά τη μεταφορική ικανότητα του αυτοκινήτου. Ένα πρωτοποριακό αντιολισθητικό κάλυμμα που προστατεύει όλο το χώρο αποσκευών συμπεριλαμβανομένων των καθισμάτων, ακόμα και όταν είναι αναδιπλωμένα.

ΕΤΟΙΜΟ ΓΙΑ ΑΠΟΔΡΑΣΕΙΣ
Διαθέσιμο με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, το Kadjar διαθέτει δυνατότητες κίνησης σε κάθε έδαφος. Το νέο crossover της Renault είναι διαθέσιμο με μια σειρά κινητήρων της οικογένειας Energy που συνδυάζουν υψηλή απόδοση και χαμηλές εκπομπές CO2. Εφοδιασμένες με τον κινητήρα Energy dCi 130, οι τετρακίνητες εκδόσεις του επωφελούνται από το σύστημα ETC (Electronic Traction Control) που εξελίχθηκε από την Renault – Nissan Alliance. Αυτό διασφαλίζει την ιδανική παροχή ισχύος στους τροχούς του πίσω άξονα, σύμφωνα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το επίπεδο πρόσφυσης.

Το σύστημα μετάδοσης ρυθμίζεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη, επιτρέποντας τη χρήση τριών διαφορετικών επιλογών:
– Στην επιλογή ‘Lock’ το σύστημα «κλειδώνει» ηλεκτρονικά τη μεταφορά κίνησης και στους τέσσερις τροχούς και μεταφέρει το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς. Η χρήση αυτής της επιλογής ενδείκνυται σε εκτός δρόμου διαδρομές και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (π.χ. χιόνι, λάσπη). Αυτή η ρύθμιση είναι διαθέσιμη μέχρι την ταχύτητα των 40km/h.
– Στην επιλογή  ‘Auto’ η ροπή αυτόματα διανέμεται ανάμεσα στους εμπρός και πίσω τροχούς, σύμφωνα με τα επίπεδα πρόσφυσης. Υπό κανονικές συνθήκες η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα, σε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης μπορεί να μεταφερθεί πίσω έως το 50% της ροπής ενώ σε ακραίες καταστάσεις, το 50% της ροπής μεταφέρεται σε έναν από τους δύο άξονες. Κατά την εκκίνηση, το σύστημα διανέμει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς.
– Στην επιλογή ‘2WD’ η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως η οθόνη στο ταμπλό του Kadjar βοηθά τον οδηγό να διαχειριστεί την μετάδοση παρουσιάζοντας σε πραγματικό χρόνο το ποσοστό ροπής που μεταφέρεται σε κάθε άξονα.

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΦΙΛΙΚΟΙ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
Το Kadjar συνδυάζεται με τους εξελιγμένους κινητήρες της οικογένειας Energy, που διαθέτουν λειτουργία Stop & Start και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Τα συγκεκριμένα μηχανικά σύνολα διαθέτουν τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές λύσεις στους τομείς της μείωσης των απωλειών (αντλία λαδιού μεταβλητής λειτουργίας, διαχείριση θερμότητας, προηγμένη επεξεργασία επιφανειών). Σε συνδυασμό με συστήματα τροφοδοσίας τελευταίας γενιάς και τουρμποσυμπιεστές χαμηλής αδράνειας, το αποτέλεσμα είναι επίπεδα απόδοσης και οικονομίας που αποτελούν μέτρο σύγκρισης για όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς.

Δύο είναι επιλογές κινητήρων Diesel. Ο Energy dCi 110 τοποθετεί το Kadjar στην κορυφή της κατηγορίας σε επίπεδο οικονομίας και εκπομπών ρύπων με 99 gr/km CO2 και 3.8 lt/100 km, επίπεδα που επιτυγχάνονται είτε με το χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC.

Ο εν λόγω κινητήρας εφοδιάζεται για πρώτη φορά με πιστόνια χαμηλής τριβής, στοιχείο που μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά 3%. Συνολικά η αρχιτεκτονική αυτού του προηγμένης τεχνολογίας κινητήρα, έχει σαν αποτέλεσμα την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τις αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων. Συνδυασμένος με το χειροκίνητο κιβώτιο, αποδίδει 260Nm ροπής τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.750 rpm., στοιχείο που συνεισφέρει στη μεγαλύτερη δυνατή οδηγική απόλαυση. Αυτό το στοιχείο είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης μελέτης στο σύστημα τροφοδοσίας και ανάφλεξης, όπως και της υιοθέτησης προηγμένης αρχιτεκτονικής του τούρμπο. Ο Energy dCi 110 είναι επίσης διαθέσιμος με το 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο EDC. Το συγκεκριμένο κιβώτιο επιτυγχάνει αντίστοιχα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και ρύπων με το χειροκίνητο κιβώτιο, προσφέροντας παράλληλα την επιπλέον άνεση και αμεσότητα της λύσης του διπλού συμπλέκτη.
Ο κινητήρας Energy dCi 130 είναι διαθέσιμος σε 2κινητες και 4κινητες εκδόσεις και ξεχωρίζει για το σύνολο των προηγμένων εφαρμογών του, με αποτέλεσμα η 16βαλβιδη μονάδα να αποδίδει 130 ίππους από 1,6 lt. Ο Energy dCi 130 συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ ο εξαιρετικά αποδοτικός σχεδιασμός του βασίζεται στην τετράγωνη αρχιτεκτονική που προήλθε από την εμπειρία της Renault στη Formula 1. Ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει μέση κατανάλωση 4,3 lt/100km και εκπομπές CO2 113 g/km. Η δυναμική ροπή των 320Nm, το 80% της οποίας είναι διαθέσιμη μόλις από τις 1,500 rpm προσφέρει ζωντάνια και δύναμη για πραγματική οδηγική ευχαρίστηση. Με μεγάλο εύρος λειτουργίας για κινητήρα Diesel, ο Energy dCi 130 ανεβαίνει με άνεση στις 4,500 rpm για δυναμική αίσθηση που συναντά κανείς μόνο σε κινητήρες μεγαλύτερου κυλινδρισμού. Οι συγκεκριμένοι κινητήρες υπερκαλύπτουν τις προδιαγραφές Euro 6.
Η γκάμα του Kadjar είναι διαθέσιμη και με τον βενζινοκινητήρα Energy TCe 130, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Αποδίδοντας 130 ίππους στις 5.500 rpm και 205 Νμ ροπής από τις 2.000 rpm, ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 lt έχει αντίστοιχη απόδοση με ένα 2λιτρο ατμοσφαιρικό σύνολο. Χάρη στον άμεσο ψεκασμό και την ενσωματωμένη εισαγωγή είναι αποδοτικός και με εξαιρετική απόκριση. Ήδη από τις 1.500 rpm το 90% της μέγιστης ροπής είναι διαθέσιμο, ενώ το 100% είναι διαθέσιμο σε ένα σημαντικό εύρος από τις 2.000 έως και τις 3,000 rpm. Παράλληλα ο άμεσος ψεκασμός βελτιώνει και την ανάφλεξη με αποτέλεσμα χαμηλή κατανάλωση (5,6 lt/100 km) και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων (126 gr/km CO2). Άλλο ένα σημαντικό χαρακτηριστικό είναι οι μικρές απαιτήσεις συντήρησης του κινητήρα, με την αλλαγή λιπαντικού να πραγματοποιείται κάθε 30.000 km, ενώ η καδένα χρονισμού δεν χρειάζεται αντικατάσταση καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του κινητήρα.

Mη χάνετε χρόνο, κλείστε τώρα ένα Test Drive και ζήστε την περιπέτεια!