Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΑΓΟΡΑ

Μειώστε ή καταργήστε τώρα τα διόδια στην Αττική Οδό…

  • ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Όταν το 2001 ξεκίνησε η σταδιακή παράδοση της Αττικής Οδού, υπό του κλίματος έντονης αμφισβήτησης -αφού ήταν η πρώτη φορά στην Ελλάδα που αυτοκινητόδρομος θα διαχειριζόταν από ιδιώτες- φάνταζε σαν μία όαση για τη μονίμως μποτιλιαρισμένη Αττική.

Και έτσι ήταν! Αν και κλήθηκαν οι Αθηναίοι να πληρώσουν διόδια μέσα στην Αθήνα, δίπλα στο σπίτι τους, κάτι που ακόμα και σήμερα αποτελεί ευρωπαϊκή (ίσως και παγκόσμια) πρωτοτυπία, το έργο έδωσε ανάσα στην Αττική!

Τα πρώτα χρόνια, την εποχή της ευμάρειας και των πιο καλών μισθών στη χώρα μας, όλα έδειχναν υπέροχα. Σήμερα όμως σε τι κατάσταση είναι αυτός ο αυτοκινητόδρομος και πόσο βοηθάει πλέον την καθημερινότητα των οδηγών; Έναν δρόμο που πληρώνουν πολύ ακριβότερα από τις «καλές εποχές» και με τους μισθούς να μην έχουν σχέση, με αυτούς το 2001…

Καθημερινά, λοιπόν, οι επισκέπτες του αυτοκινητοδρόμου βιώνουν τεράστια μποτιλιαρίσματα τις ώρες αιχμής. Η εικόνα μάλιστα είναι -αν μη τι άλλο αποκαρδιωτική- το να είσαι ακίνητος μποτιλιαρισμένος ακόμα και μέσα στα διόδια ενώ έχει ήδη έχει πληρώσεις τα 2,8€.

Το βιώνουμε πλέον καθημερινά: η Αττική Οδός είναι πλέον ένας κορεσμένος αυτοκινητόδρομος τον οποίο πληρώνουμε αδρά για να κινούμαστε όπως στους υπολοίπους μποτιλιαρισμένους δημόσιους δρόμους. Στην Κηφισιάς και στην Μεσογείων τουλάχιστον δεν υπάρχουν διόδια…

Τι μπορεί να γίνει; Οι λύσεις αυτή τη στιγμή είναι συγκεκριμένες:

  1. Να μειωθεί άμεσα η κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Και πως μπορεί να γίνει αυτό; Μήπως η αύξηση της τιμής των διοδίων που είχε ανακοινωθεί από τη διαχειρίστρια εταιρεία το Καλοκαίρι του 2019, σ’ αυτό αποσκοπούσε, βλέποντας το προϊόν της ήδη κορεσμένο; Όμως είναι λύση αυτή; ΟΧΙ
  2. Την ενίσχυση του αυτοκινητοδρόμου με άμεσα έργα στα σημεία που έχουν εντοπιστεί τα προβλήματα.
  3. Την παράδοση του έργου στο Κράτος το οποίο θα προχωρήσει στα έργα ενίσχυσης, με παράλληλη κατάργηση των διοδίων…

Όπως και να έχει, πρέπει κάτι να γίνει άμεσα και δραστικά, ώστε ένας από τους πιο σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, να γίνει και πάλι χρηστικός για τον κόσμο, ανακουφίζοντας παράλληλα το λεκανοπέδιο από την κυκλοφοριακή φόρτιση…

Η νέα παραχώρηση

Τονίζουμε ότι η προκήρυξη για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού  έχει μπει στην τελική ευθεία, με τον προγραμματισμό να είναι για το πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς – ακόμα και τον Ιανουάριο. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο έργο που πρόκειται να τρέξει το ΤΑΙΠΕΔ το 2022.

Δεν έχει διευκρινιστεί ακόμα το αν η νέα παραχώρηση θα συνοδευτεί και με κατασκευαστικά έργα. Όπως και να έχει και πέρα από τις επεκτάσεις οι οποίες μπορούν να προκηρυχθούν με ξεχωριστούς διαγωνισμούς, πρέπει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο με τη νέα σύμβαση παραχώρησης να ενισχυθούν με έργα βελτίωσης σημεία που σήμερα ταλαιπωρούν τους οδηγούς με πολύωρες καθυστερήσεις  όπως το τμήμα Μεταμόρφωση – Κηφισιά… και άλλα.

Αναμφίβολα πρέπει να παρθούν άμεσα μέτρα βελτίωσης της καθημερινότητας των οδηγών που χρησιμοποιούν αναγκαστικά έναν… ιδιωτικό δρόμο. Και μέχρι να ολοκληρωθούν αυτά θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο μείωσης ή ακόμα και κατάργησης του κομίστρου των διοδίων.

Το να πληρώνει ο οδηγός 2,80 + 2,80 € για να μπαίνει σε ένα «κλειστό» μποτιλιάρισμα, είναι αν μη τι άλλο προσβλητικό για όλους…

 

Τάκης Τρακουσέλλης

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χωρίς διόδια ο εναέριος αυτοκινητόδρομος της Θεσσαλονίκης!
Επιτέλους: Αλλάζουν ολα στα διόδια
Ελλάδα, Ρωσία συμμαχία για τα διόδια!

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto