Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Η νέα Skoda Octavia iV στην Ελλάδα (+τιμές)

Ελλάδα 19:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η νέα Skoda Octavia iV στην Ελλάδα (+τιμές)

ΑΓΟΡΑ

Η νέα Skoda Octavia iV στην Ελλάδα (+τιμές)

ΑΓΟΡΑ

Η νέα Skoda Octavia iV είναι άμεσα διαθέσιμη στην Ελλάδα, τόσο στην «απλή» έκδοση των 204 ίππων όσο και στην έκδοση RS, με 245 ίππους.

Advertisement
Advertisement

Το νέο μοντέλο μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτροκίνηση για απόσταση έως και 60 χιλιόμετρα (αυτονομία κατά WLTP).

Η νέα Octavia iV, στην τέταρτη γενιά της, είναι το δεύτερο plug-in υβριδικό μοντέλο Skoda, μετά το Superb iV. Μάλιστα, η Octavia iV είναι διαθέσιμη όχι σε μία αλλά δύο παραλλαγές ισχύος, τόσο στην «απλή» όσο και στην έκδοση RS, που προσφέρει επιδόσεις. Οι δύο εκδόσεις παρέχουν ηλεκτρική αυτονομία έως  60 χλμ. στον κύκλο WLTP, κινούμενες αμιγώς ηλεκτρικά και με μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Advertisement
Advertisement

Η Octavia iV έχει ισχύ 204 ίππους, με μέγιστη ροπή 350 Nm, με την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου να ορίζεται στα 220 χλμ./ώρα και η τυπική επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα να διαρκεί 7,7 δευτερόλεπτα. Η πιο σπορ Octavia RS iV παράγει 245 ίππους και μέγιστη ροπή 400 Nm. Στη λειτουργία Sport, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να κάνει χρήση της πλήρους ισχύος του αυτοκινήτου, επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,3 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 225 χλμ./ώρα. Σε σύγκριση με την αντίστοιχη έκδοση με δίλιτρο βενζινοκινητήρα, η επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα είναι 2,2 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη στην RS iV έκδοση.

Οι δύο εκδόσεις της Octavia iV τροφοδοτούνται από έναν βενζινοκινητήρα 1.4 TSI με ισχύ 150 ίππους και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 85 kW, των οποίων οι λειτουργίες ελέγχονται ηλεκτρονικά. Κινητήρας εσωτερικής καύσης, κιβώτιο ταχυτήτων DSG και ηλεκτροκινητήρας, είναι συνδεδεμένοι σε κοινό άξονα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι τριπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων, ενώ η λειτουργία ελέγχεται με τεχνολογία shift by wire. Ο τρίτος συμπλέκτης χρησιμοποιείται για την απεμπλοκή του θερμικού κινητήρα από τον ηλεκτρικό κατά την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι τριφασικός, μόνιμου μαγνήτη, με τυπικό βαθμό απόδοσης 94% και αποτελεί τον καλύτερο τύπο ηλεκτρικού κινητήρα αυτή τη στιγμή στην αυτοκίνηση. Το ιδιαίτερο, ξεχωριστό λογισμικό στις δύο εκδόσεις είναι αυτό που παρέχει διαφορετικά επίπεδα ισχύος.

Advertisement

Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, διαθέτουν πλήρως ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με άξονα 4 συνδέσμων (ένας διαμήκης υστερούν βραχίονας και τρεις εγκάρσιοι σύνδεσμοι). Το προοδευτικό τιμόνι που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και ο δυναμικός συντονισμός της ειδικά προσαρμοσμένης σπορ ανάρτησης, που είναι χαρακτηριστικός για τη σειρά RS, ανταποκρίνονται σε συμμετοχικά στυλ οδήγησης. Όπως και στην Octavia iV, η απόσταση από το έδαφος είναι 143 χιλ. Συνολικά, οι εκπομπές CO2 ανέρχονται μόνο σε περίπου 30 γρμ./χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο πληροί ήδη τις απαιτήσεις για το μελλοντικό πρότυπο εκπομπών Euro 6d. Παράλληλα, αυτό συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, αλλά και μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης.

Υβριδική τεχνολογία/ Μπαταρίες/ Ηλεκτροκίνηση

Advertisement

Οι δύο εκδόσεις διαθέτουν μπαταρίες ιόντων λιθίου υψηλής τάσης, χωρητικότητας 37 Ah, με ονομαστική ενέργεια 13 kWh. Σε ηλεκτρική λειτουργία οδήγησης με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα, η γεννήτρια ήχου E-noise κάτω από το δεξί μπροστινό φτερό, παράγει ένα συγκεκριμένο ήχο, προκειμένου το αυτοκίνητο να γίνεται αντιληπτό από τους πεζούς και τους ποδηλάτες.

Η μπαταρία μπορεί εύκολα να φορτιστεί χρησιμοποιώντας μια τυπική πρίζα οικιακού τύπου ή ένα Wallbox. Σε μια πρίζα 230 V, χρειάζονται 3 ώρες 45 λεπτά για να επαναφορτιστεί από άδεια στο 80% και 5 ώρες στο 100%. Όταν χρησιμοποιείται ένα Wallbox 3,6 kW, χρειάζονται μόλις 2 ώρες 33 λεπτά ή 3 ώρες 33 λεπτά αντίστοιχα. Η θύρα φόρτισης βρίσκεται πίσω από ένα καπάκι στο μπροστινό φτερό στην πλευρά του οδηγού, το οποίο ανοίγει πατώντας ένα κουμπί στο πλαίσιο της πόρτας. Το τυπικό κόστος φόρτισης είναι περίπου στα 2 ευρώ. Εκτός από την μπαταρία έλξης και οι δύο Octavia iV διαθέτουν την κλασική μπαταρία 12 V, που τροφοδοτεί τα συστήματα χαμηλής τάσης του αυτοκινήτου.

Advertisement

Λειτουργίες οδήγησης

Το γνωστό μας από άλλα μοντέλα Skoda, Driving Mode Select, στις Octavia iV και RS iV, διαθέτει τις λειτουργίες Eco, Normal, Sport και Individual καθώς και την επιλογή Comfort αν το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με Dynamic Chassis Control (DCC). Επιτρέπει ρυθμίσεις για το τιμόνι ή τον κινητήρα και τον έλεγχο μετάδοσης. Παράλληλα, είναι δυνατή η επιλογή μεταξύ ηλεκτρικής (E) και υβριδικής (Hybrid) λειτουργίας στην οθόνη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.

Σε ηλεκτρική λειτουργία E, τα δύο μοντέλα τροφοδοτούνται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, καθιστώντας αυτή τη ρύθμιση ιδανική για οδήγηση σε αστική κίνηση. Εάν η μπαταρία έχει επαρκή φόρτιση και η εξωτερική θερμοκρασία είναι πάνω από 10° C, το όχημα εκκινεί αποκλειστικά ηλεκτρικά. Για τεχνικούς λόγους, αυτή η λειτουργία δεν είναι διαθέσιμη σε θερμοκρασίες κάτω των -10° C. Χρησιμοποιώντας μόνο την ηλεκτρική κίνηση, η μέγιστη ισχύς είναι 85 kW ενώ η τελική ταχύτητα σε αυτή τη λειτουργία είναι 140 χλμ./ώρα.

Στην υβριδική λειτουργία, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου αξιολογεί συνεχώς την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης και η αλληλεπίδραση μεταξύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα ρυθμίζεται αυτόματα. Είτε αλληλοσυμπληρώνονται όταν χρησιμοποιούνται ταυτόχρονα, είτε τα ηλεκτρονικά ενεργοποιούν μόνο έναν από αυτούς. Η υβριδική λειτουργία προσφέρει επίσης την επιλογή φόρτισης της μπαταρίας μέσω ανάκτησης ενέργειας ή του κινητήρα. Εάν το πλαίσιο με την ένδειξη «Auto» στην κεντρική οθόνη δεν είναι επιλεγμένο, ο οδηγός μπορεί να ορίσει το επιθυμητό επίπεδο μπαταρίας. Εάν η τρέχουσα φόρτιση είναι χαμηλότερη από το καθορισμένο, το όχημα συμπληρώνει την μπαταρία χρησιμοποιώντας τον κινητήρα βενζίνης και ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση. Εάν το τρέχον φορτίο είναι υψηλότερο από το καθορισμένο, η ενέργεια χρησιμοποιείται έως ότου επιτευχθεί το επιθυμητό επίπεδο και στη συνέχεια διατηρείται. Εάν είναι επιλεγμένο το «Auto», το σύστημα φόρτισης λειτουργεί πλήρως αυτόνομα. Αυτό σημαίνει ότι η μονάδα ελέγχου αποφασίζει με βάση την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης πότε θα αντλήσει ενέργεια από την μπαταρία και πότε θα την επαναφορτίσει χρησιμοποιώντας ανακτημένη ενέργεια. Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία έξυπνης αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και με την επεξεργασία δεδομένων που παρέχονται από κάμερες και αισθητήρες ραντάρ, οι Skoda Octavia iV μπορούν να καθορίζουν συνεχώς το βέλτιστο επίπεδο ανάκτησης για τη δεδομένη κατάσταση.

Εκτός από την αυτόματη ρύθμιση κατά την κανονική λειτουργία οδήγησης (D), δύο άλλα επίπεδα μπορούν να επιλεχθούν χειροκίνητα μέσω της κεντρικής οθόνης: Ένα ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο ανάκτησης, το οποίο επιτρέπει στο όχημα να ρολάρει με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας καθώς και ένα επίπεδο που συνεπάγεται υψηλότερη επιβράδυνση, 1,2 m/sec2.

Το έξυπνο σύστημα Predictive Efficiency Assist συνδυάζει την ανάκτηση ενέργειας φρένων και το Eco Assist, τα οποία μπορούν να απενεργοποιηθούν εάν είναι επιθυμητό. Ακόμα και στην τυπική έκδοση της νέας Skoda Octavia, το Eco Assist εμφανίζει αποτελεσματικές συμβουλές οδήγησης στο Virtual Cockpit. Η αλληλεπίδραση μεταξύ αυτών των δύο συστημάτων υποβοήθησης σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ειδοποιεί τον οδηγό του εγκαίρως όταν πλησιάζει για παράδειγμα έναν κυκλικό κόμβο ή έναν περιορισμό ταχύτητας. Όπως και η εξίσου ισχυρή RS που διαθέτει βενζινοκινητήρα 2.0 TSI, η Skoda Octavia RS iV είναι εξοπλισμένη με αεριζόμενους δίσκους φρένων διαστάσεων 340 × 30 mm στον μπροστινό άξονα και 310 × 22 mm στον πίσω άξονα. Τέλος, σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός είναι 450 λίτρα για την Grand Coupé έκδοση και 490 λίτρα για την Sports Wagon.

Οι εκδόσεις

Η Octavia iV είναι διαθέσιμη με το αμάξωμα Grand Coupe, αρχικά στην έκδοση με τους 204 ίππους και στα επίπεδα εξοπλισμού Ambition και Style, που έχουν διαμορφωθεί ειδικά για τις απαιτήσεις ενός plug-in hybrid αυτοκινήτου. H έκδοση RS με τους 245 ίππους θα ακολουθήσει προσεχώς. Ειδικά για το λανσάρισμα και προκειμένου η αγορά ενός τέτοιου «πράσινου» μοντέλου να καταστεί πιο προσιτή, προσφέρεται επιπλέον έκπτωση 3.000 ευρώ, με την προτεινόμενη τιμή λιανικής να ξεκινά από 31.900 ευρώ. Ειδικά για τους επαγγελματίες οδηγούς (ταξί), η επιδότηση από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» καθώς και πρόσθετο οικολογικό bonus που προσφέρει η Kosmocar-SKODA, καθιστούν τη Skoda Octavia iV μία εξαιρετικά συμφέρουσα επιλογή, με τις τιμές να ξεκινούν από 24.247 ευρώ. Αναλυτικά οι προτεινόμενες τιμές για τη νέα Skoda Octavia iV έχουν ως εξής:

 

ΕΚΔΟΣΗ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ

ΤΙΜΗ ΛΙΑΝΙΚΗΣ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ

ΤΙΜΗ ΛΙΑΝΙΚΗΣ

με έκπτωση λανσαρίσματος

OCTAVIA GRAND COUPE iV  
AMBITION 1.4 Plug-in Hybrid 204 PS 34.900 € 31.900 €
STYLE 1.4 Plug-in Hybrid 204 PS 36.900 € 33.900 €