Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

H πλήρης γκάμα κινητήρων της Honda

Ελλάδα 5:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

H πλήρης γκάμα κινητήρων της Honda

ΑΓΟΡΑ

H πλήρης γκάμα κινητήρων της Honda

ΑΓΟΡΑ

Η Honda είναι μία εταιρεία με πλούσια ιστορία, δυναμικό παρόν και πολλά υποσχόμενο μέλλον. Με δημοφιλή μοντέλα ιαπωνικής τεχνολογίας που έχουν ως βασικό ατού τους αποδοτικούς τους κινητήρες.

Advertisement
Advertisement

Με σφραγίδα Honda είναι άλλωστε η τεχνολογία VTEC (Μεταβλητός Χρονισμός Βαλβίδων και Έλεγχος Ηλεκτρονικής Ανύψωσης), κατά την οποία μεταβάλεται το ποσοστό της ανύψωσης της βαλβίδας και η διάρκεια του ανοίγματος της βαλβίδας κατά τη διάρκεια του χρόνου της εισαγωγής σε κάθε κύλινδρο του κινητήρα. Το αποτέλεσμα είναι η βελτιστοποιημένη καύση κατά την αλλαγή των στροφών του κινητήρα, επιτυγχάνοντας μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων, καθώς και αυξημένη απόδοση του κινητήρα.

Όσο για τους κινητήρες i-VTEC, προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα όσον αφορά στην κατανάλωση, τις εκπομπές, την ιπποδύναμη και τη ροπή, σε όλες τις ταχύτητες. Το σύστημα i-VTEC (“i” = Intelligent, «έξυπνο») δεν λαμβάνει υπόψη μόνο τις στροφές του κινητήρα αλλά και το φορτίο, δηλαδή την προσπάθεια στην οποία έχει υποβληθεί. Σύμφωνα με διάφορες παραμέτρους, το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης μεταβάλλει τη γωνία του έκκεντρου των βαλβίδων εισαγωγής μέσω μίας υδραυλικής συσκευής που προλαμβάνει ή καθυστερεί την κίνηση των βαλβίδων εισαγωγής αέρα. Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του i-VTEC είναι η αυξημένη κατά περίπου 20% ιπποδύναμη, η αυξημένη κατά περίπου 100 ροπή ροπή στις μεσαίες-χαμηλές ταχύτητες και η μειωμένη κατά 10 έως 20% κατανάλωση.

honda-jazz-my2016-a640

Advertisement
Advertisement

Όμως ας δούμε αναλυτικά ποιες επιλογές είναι διαθέσιμες στα μοντέλα της Honda, ξεκινώντας από το Jazz. Στη βάση της γκάμας έχουμε τον βενζινοκινητήρα 1318c απόδοσης 102 PS, με ροπή στα 12.5 kgm και κατανάλωση στα 5.0lt. Αυτός συνδυάζεται είτε με 6άρι μηχανικό κιβώτιο είτε με CVT.

Στο ολοκαίνουριο Civic αναμφίβολα κλέβει την παράσταση ο αποδοτικός 1000άρης VTEC Turbo που δίνει 129 PS, με 13.2 kgm ροπή, διατηρώντας όμως τη μέση  κατανάλωση στα 4.8 lt/100km και τους ρύπους στα 110 g/km. Το δημοφιλές μοντέλο προσφέρεται και με έναν ακόμα υπέρ-τροφοδοτούμενο VTEC κινητήρα, αυτή τη φορά χωρητικότητας 1.5lt, που δίνει 182 άλογα με 24.5 kgm ροπής, την ώρα που η μέση κατανάλωση ορίζεται εργοστασιακά στα 5.8 lt. Στην 4θυρή εκδοχή του μοντέλου, διαθέσιμη είναι μόνο η δεύτερη επιλογή. Αμφότεροι είναι κινητήρες νέας γενιάς και φέρουν τεχνολογία Earth Dreams, που στοχεύει στην ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και οικονομία.

Advertisement

Οι επίδοξοι αγοραστές ενώ μοντέλου της Honda μπορούν να επιλέξουν και το προγενέστερο Civic που διατίθεται με τον γνωστό πετρελαιοκινητήρα i-DTEC 1.6lt που έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μεγάλη οικονομία καυσίμου, δυναμική επιτάχυνση και καθαρότερη λειτουργία. Αποδίδει 120 PS και 30.6 kgm ροπής, ξεχωρίζοντας στην κατηγορία του, ενώ η εξαιρετική οικονομία καυσίμου αγγίζει μόλις τα 3,6 lt/100 km, την ώρα που οι συνδυασμένοι ρύποι CO2 δεν ξεπερνούν τα 94 g/km (έκδοση Comfort).
Είναι ακόμα ευκολότερο να αξιοποιήσετε το μέγιστο δυνατό των δυνατοτήτων του εν λόγω κινητήρα, αφού είναι εφοδιασμένος με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων που σας ενημερώνει για την ιδανική στιγμή αλλαγής, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη οικονομία καυσίμου.

HRV-act-a640

Advertisement

Αλλάζουμε κατηγορία, περνώντας στο HR-V. Εκεί μπορείτε να επιλέξτε ανάμεσα στον νέο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.5 i-VTEC που αποδίδει 130PS ή τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC των 120PS. Αμφότεροι είναι διαθέσιμοι με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο που προσφέρει μια αναβαθμισμένη ομαλή αίσθηση στην οδήγηση. Επίσης, ο νέος κινητήρας 1.5 λίτρων i-VTEC είναι διαθέσιμος με 7-τάχυτο κιβώτιο CVT, που εξασφαλίζει βέλτιστη ισχύ ανάλογα με την ταχύτητα που κινείστε. Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν idle stop, το οποίο διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο. Ο κινητήρας επανεκκινεί αυτόματα όταν εισαχθεί ταχύτητα στο κιβώτιο. Το σύστημα συμβάλει στην ελάττωση των εκπομπών ρύπων CO2 στα 104 g/km στην βασική έκδοση του diesel. Όμως η αυτονομία καυσίμου μπορεί να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο με το πάτημα του κουμπιού ECON! Όταν ενεργοποιείται το σύστημα, η μετάδοση και ο κινητήρας ρυθμίζονται ανάλογα, για οικονομία καυσίμου. Για παράδειγμα, μια πιο απαλή εφαρμογή του γκαζιού ελέγχει την ισχύ και τη ροπή και το air condition ρυθμίζεται για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου.

HONDA-CRV-2017-tp-c640

Στην κορυφή της γκάμας της Honda, βρίσκεται φυσικά το CR-V. Εδώ μπορεί να επιλέξετε ανάμεσα σε κίνηση στον εμπρός άξονα ή τετρακίνηση, 6άρι μηχανικό κιβώτιο ή 9άρι αυτόματο όμως δίλημμα δεν θα υπάρξει για το κινητήριο σύνολο. Κι αυτό διότι οι Ιάπωνες εφοδιάζου το CR-V μόνο με τον νέο, εξελιγμένο κινητήρα 1.6 i-DTEC που αποδίδει 160PS, με ροπή στα 35.7 kgm και εκπομπές ρύπων CO2 που δεν ξεπερνούν τα 129 g/km με μηχανική μετάδοση και τα 134 με αυτόματη μετάδοση. Αυτό σημαίνει περισσότερη ισχύς όταν την χρειάζεστε, χωρίς κανένα συμβιβασμό σε ότι αφορά την οικονομία.

Advertisement

HONDA-CRV-2017-tp-b640

Με λίγα λόγια, η Honda προσφέρει αποδοτικούς και όσο το δυνατόν πιο οικονομικούς κινητήρες σε όλη τη γκάμα της, είτε μιλάμε για το Jazz και το Civic, είτε τα HR-V και CR-V.