Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: SUV

Newsmoto

Τι πρέπει να προσέξετε στα αδιάβροχα που θα αγοράσετε

  • Γιάννης Πετρόχειλος (gp@newsauto.gr)

Τα πρωτοβρόχια μας θυμίζουν ότι πρέπει να αποκτήσουμε νέο σετ αδιάβροχου εξοπλισμού για μοτοσικλέτα.

Το φθινόπωρο, όσο και αν δεν το θέλουμε μετά από ένα όμορφο και ξεκούραστο καλοκαίρι, έχει φτάσει και οι δικυκλιστές θα πρέπει να λάβουν τα μέτρα τους. Οι ξαφνικές μπόρες και οι βροχές θα είναι πλέον όλο και πιο συχνές κάτι που σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι για να μην τα κάνουμε… μούσκεμα.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε λοιπόν είναι να τσεκάρουμε το σετ αδιάβροχου εξοπλισμού μας. Αν είχε αποθηκευτεί σωστά τότε δε θα έχουμε κανένα πρόβλημα και θα συνεχίσουμε να το χρησιμοποιούμε, αν όμως είναι φθαρμένο θα πρέπει να προβούμε σε άμεση αντικατάστασή του.

Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι εξοπλισμού βροχής. Είναι αυτοί που τοποθετούνται πάνω από τον στάνταρ εξοπλισμό αναβάτη ως αδιάβροχο κάλυμμα και εκείνοι που έχουν ενσωματωμένη αδιαβροχοποίηση. Εμείς θα ασχοληθούμε με τον πρώτο τύπο αδιάβροχων, αυτά δηλαδή που φοράμε πάνω από τον στάνταρ εξοπλισμό αναβάτη.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να προσέξετε στα αδιάβροχα που θα αγοράσετε είναι να εφαρμόζουν καλά στα άκρα. Για παράδειγμα, στο τζάκετ θα πρέπει το κούμπωμα στο λαιμό να εφαρμόζει καλά για να μην εισέρχονται νερά από το πάνω μέρος, το ίδιο πρέπει να τσεκάρουμε και στους καρπούς.

Ακόμη ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι θα το φοράμε πάνω από το χειμερινό μπουφάν μας, άρα το ιδανικό είναι να έχουμε μαζί μας το χειμερινό μας μπουφάν όταν επισκεφτούμε το κατάστημα για αγορά για να επιβεβαιώσουμε ότι είναι το σωστό μέγεθος.

Ένα ενδιαφέρον τρικ που κάνουν οι περισσότεροι είναι να περνάνε τα τζάκετ και τα μπουφάν τους με αδιάβροχο σπρέι το οποίο αποτρέπει το νερό να στέκεται στο ύφασμα του τζάκετ. Σπρέι τέτοιου τύπου θα βρείτε εύκολα σε οποιοδήποτε κατάστημα αξεσουάρ αναβάτη. Στην περίπτωση τώρα του παντελονιού τα πράγματα είναι εξίσου σημαντικά για να μένουμε στεγνοί και ήρεμοι κατά την οδήγηση. Το μέγεθος του παντελονιού παίζει και εδώ σημαντικό ρόλο καθώς αν είναι στενό δε θα το φοράμε, ενώ αν είναι φαρδύ θα μας δυσκολεύει στην οδήγηση.

Πάλι τα σημεία εφαρμογής παίζουν σημαντικό ρόλο. Στη μέση επιβεβαιώστε ότι εφαρμόζει σωστά και διαθέτει εσωτερική αντιολισθητική ταινία για να μην κατεβαίνει όταν κινείστε, περπατάτε ή οδηγείτε (χρήσιμες είναι και οι τιράντες). Στα άκρα σιγουρευτείτε ότι διαθέτει ελαστικές μανσέτες που σφραγίζουν γύρω από τους αστραγάλους ώστε να αποτραπεί η είσοδος νερού. Χρήσιμο είναι επίσης να υπάρχουν ελαστικοί ιμάντες οι οποίοι δένουν κάτω από το παπούτσι (μποτάκι ή μπότα) κάτι που βοηθάει στο να μη φεύγει από τη θέση του το παντελόνι όταν κινούμαστε.

Ίσως, το πιο δύσκολο εξάρτημα όσον αφορά την αδιαβροχοποίηση είναι τα γάντια. Υπάρχουν φυσικά πολλά μοτοσικλετιστικά γάντια στην αγορά τα οποία αναγράφουν ότι είναι αδιάβροχα, αλλά η εμπειρία έχει αποδείξει ότι λίγα κάνουν όντως τη δουλειά σωστά. Εκείνο που θα πρότεινα είναι να περάσετε τα αδιάβροχα γάντια σας με σπρέι αδιαβροχοποίησης και να ευχηθείτε να μη σας βρει δυνατή βροχή διότι σε αυτήν την περίπτωση δύσκολα τα χέρια θα παραμείνουν στεγνά.

Μία ακόμα λύση είναι τα προστατευτικά για τα χέρια που εφαρμόζουν στο τιμόνι, ενώ καλό είναι να φοράμε τα γάντια πάνω από τα άκρα του μπουφάν για να αποφύγουμε την είσοδο νερού στα μανίκια από τα γάντια. Τα ίδια ισχύουν και για τα μποτάκια τα οποία όμως προστατεύουν λίγο καλύτερα τον αναβάτη. Ένα σημαντικό στοιχείο για τις μπότες είναι πως χρειάζονται συντήρηση, κάτι που σημαίνει ότι καλό είναι να φυλάσσονται σωστά, να διατηρούνται καθαρές και σίγουρα να τις περνάτε με σπρέι αδιαβροχοποίησης τις περιόδους χρήσης.

Όπως και να έχει, οποιοδήποτε προϊόν και αν επιλέξετε, φροντίστε να είναι πιστοποιημένο και με έγκυρες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Υλικά όπως PVC και DWR είναι καλό να τα βρείτε στα ταμπελάκια των προϊόντων, ενώ μεγάλη προσοχή θέλουν και τα φερμουάρ που πρέπει να είναι ποιοτικά και ανθεκτικά.

Και μην ξεχνάτε, όταν βρέχει κρατάμε μεγαλύτερες αποστάσεις από τα οχήματα εμπρός και πίσω, προσέχουμε να μη φρενάρουμε άτσαλα ή υπό κλίση, είμαστε πιο ήρεμοι και ομαλοί στις κινήσεις μας και λαμβάνουμε πάντα υπόψη ότι η ορατότητα όλων των οδηγών είναι περιορισμένη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
4+1 ηλεκτρικά scooter που θα σε κάνουν να ξεχάσεις τη βενζίνη
Daytona Cityplay 50: Η επιστροφή των moped!
Αυτές είναι οι Ducati που μπορείς να οδηγήσεις με δίπλωμα A2 (+video)

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto