Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Newsmoto

Νέα BMW S 1000 RR: Ελαφρύτερη και ισχυρότερη, στους 207PS

  • newsautoteam

Ελαφρύτερη, ισχυρότερη και πιο φιλικη από το μοντέλο που έρχεται να αντικαταστήσει η νέα BMW S 1000 RR των 207 ίππων δείχνει τα δόντια του απέναντι στο ανταγωνισμό εντυπωσιάζοντας και με την εμφάνισή και την τεχνολογία του.
Με ολοκαίνουριο κινητήρα και ανάρτηση, με μεγαλύτερη ιπποδύναμη κατά κατά 8 ίππους, που φτάνει τώρα συνολικά τους 207 και με χαμηλότερο βάρος στα 197 κιλά από τα 208 (193,5 kg με το Πακέτο M), η νέα S 1000 RR που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2009 μπαίνει τώρα στην τρίτη, εντελώς νέα γενιά της. Η νέα RR δεν θα αφήσει κανένα αναβάτη ανικανοποίητο, είτε σε καθημερινή χρήση σε επαρχιακούς δρόμους γεμάτους στροφές, είτε στην οδήγηση στο όριο μέσα στην πίστα. Κι αυτό επιτυγχάνεται χάρη στα νέα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της BMW Motorrad όπως τα traction και wheelie control, το ABS και το Hill Start Control. Το ίδιο βέβαια ισχύει για τα ολοκαίνουρια φώτα LED που τονίζουν περισσότερο τη νέα σχεδίαση του φέρινγκ και τα νέα TFT όργανα της μοτοσικλέτας.

«Είχαμε βάλει ένα συναρπαστικό στόχο: να πάρουμε το προηγούμενο μοντέλο – το οποίο κυριάρχησε στην κατηγορία του σε όλα τα επίπεδα τα τελευταία 10 χρόνια – και να βελτιώσουμε σημαντικά την απόδοσή του. Κάτι που μεταφράστηκε σε ξεκάθαρες προτεραιότητες: η S 1000 RR έπρεπε να είναι ταχύτερη στην πίστα κατά 1 δευτερόλεπτο, 10 κιλά ελαφρύτερη και ευκολότερα ελεγχόμενη στην οδήγηση. Αυτοί ακριβώς οι στόχοι αποτέλεσαν τη βάση κάθε απόφασης που πήραμε. Το αποτέλεσμα είναι μία συναρπαστική, νέα μοτοσικλέτα η οποία ξεπερνά τους στόχους που θέσαμε στους εαυτούς μας και αποτελεί και πάλι σημείο αναφοράς στην κατηγορία της», μας λέει ο Claudio De Martino, Vehicle Technology Team Leader της BMW Motorrad

 

Χάρη στον επανασχεδιασμένο, 4κύλινδρο σε σειρά κινητήρα της, ο οποίος είναι και 4 kg ελαφρύτερος από πριν, η νέα S 1000 RR αγγίζει άλλα επίπεδα απόδοσης. Για το σκοπό αυτό, δεν βελτιώθηκε μόνο η αρχιτεκτονική των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής, αλλά υιοθετήθηκε για πρώτη φορά και η νέα Τεχνολογία BMW ShiftCam – η οποία μεταβάλλει το χρονισμό των βαλβίδων και τη βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής. Ο επανασχεδιασμένος αυλός εισαγωγής και η νέα εξάτμιση, η οποία είναι ελαφρύτερη κατά 1,3 kg, έχουν συμβάλει επίσης στη βελτίωση της συνολικής απόδοσης. Χάρη στην αύξηση μάλιστα της ροπής σε ένα ευρύ φάσμα περιστροφής, η μοτοσικλέτα είναι πιο εύκολη στην οδήγηση και έχει ακόμη καλύτερη επιτάχυνση.

Και στον τομέα της ανάρτησης επίσης, οι τεχνικοί της BMW Motorrad, εξάντλησαν κάθε δυνατότητα. Δεδομένου ότι στόχος τους ήταν η σημαντική εξοικονόμηση βάρους, ο κινητήρας της νέας S 1000 RR παίζει μεγαλύτερο ρόλο στην ισορροπία του πλαισίου από πριν. Οι απαιτήσεις στο σχεδιασμό του νέου πλασίου, πέρα από τη βελτίωση της συνολικής εργονομίας της μοτοσικλέτας, ήταν να διοχετεύονται τα φορτία απευθείας στον κινητήρα με τον πιο άμεσο τρόπο. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας RR είναι βελτιωμένα σημαντικά χάρη στη νέα γεωμετρία της θέσης οδήγησης, τη βελτιωμένη κατανομή των φορτίων στους τροχούς και την ελαχιστοποίηση της συνολικής μάζας της. Το νέο μοχλικό σύστημα Full Floater Pro στην πίσω ανάρτηση συνετέλεσε επίσης σημαντικά στην αξιοσημείωτη βελτίωση της απόδοσης της ανάρτησης. Συνολικά, οι αναβάτες της νέας RR, μπορούν να απολαμβάνουν ακόμη καλύτερο κράτημα, αυξημένη ελκτική πρόσφυση και καλύτερη αίσθηση σε όλους τους ρυθμούς οδήγησης, ακόμη και στο απόλυτο όριο.

Επιγραμματικά, η νέα S 1000 RR ανεβάζει ψηλά τον πήχη στον τομέα της ανάρτησης προσφέροντας ταυτόχρονα μεγαλύτερη φιλικότητα στον χρήστη και βελτιωμένο έλεγχο. Η νέα γενιά της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης DDC είναι διαθέσιμη στη νέα RR ως στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού.

 

Σχεδιασμένο ειδικά για την RR, το σύστημα Dynamic Damping Control (DDC) δεν κάνει συμβιβασμούς στις ρυθμίσεις της ανάρτησης. Αυτό έχει επιτευχθεί χάρη στην υιοθέτηση νέας τεχνολογίας στις βαλβίδες και στον ηλεκτρονικό έλεγχο της ανάρτησης. Επιπλέον, η μοτοσικλέτα διατίθεται με ειδικό πρόγραμμα που δίνει τη δυνατότητα ακόμη πιο εξατομικευμένων ρυθμίσεων για χρήση στην πίστα.

Για τη βέλτιστη ρύθμιση της μοτοσικλέτας σε διαφορετικές συνθήκες οδήγησης, η νέα S 1000 RR διαθέτει τέσσερα βασικά προγράμματα οδήγησης, “Rain”, “Road”, “Dynamic” και “Race”. Για όσους θέλουν να εντρυφήσουν στον κόσμο της πίστας και της αγωνιστικής οδήγησης, το προαιρετικό πακέτο “Pro Modes” προσφέρει τρία επιπλέον προγράμματα οδήγησης (Race Pro 1-3) τα οποία είναι απόλυτα ρυθμίσιμα. Τα προγράμματα αυτά επιτρέπουν εντελώς προσωπικές ρυθμίσεις όλων των συστημάτων ελέγχου, όπως το Dynamic Traction Control DTC, το ABS και το σύστημα ελέγχου ανύψωσης του μπροστινού τροχού, καθώς και της απόκρισης του γκαζιού και του φρένου κινητήρα, ώστε να ταιριάζουν με ακρίβεια στο επίπεδο και στο στιλ οδήγησης του αναβάτη.

Άλλα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο πακέτο “Pro Modes” είναι το σύστημα Launch Control για τέλειες εκκινήσεις στον αγώνα και ο ρυθμιζόμενος κόφτης ταχύτητας Pit Lane Limiter για την έξοδο στα πιτς. Όσο για το στάνταρ σύστημα HP Shift Assistant Pro, εξασφαλίζει ταχύτατα ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς την ανάγκη χρήσης συμπλέκτη.

Η νέα RR είναι στάνταρ εξοπλισμένη με ABS Pro και Dynamic Traction Control. Πέραν του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, το DTC περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό και λειτουργία Wheelie για τον έλεγχο της ανύψωσης του μπροστινού τροχού. Η λειτουργία αυτή, η οποία είναι διαθέσιμη από το εργοστάσιο, είναι τώρα για πρώτη φορά ρυθμιζόμενη. Όλα τα συστήματα ελέγχου έχουν επανασχεδιαστεί για να προσφέρουν βελτιωμένες ρυθμίσεις και χαρακτηριστικά. Ενώ τα στάνταρ συστήματα ABS της BMW Motorrad προσφέρουν υψηλά επίπεδα απόδοσης και ασφάλειας στην ευθεία, το ABS Pro πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια και στο φρενάρισμα μέσα στη στροφή με τη μοτοσικλέτα υπό κλίση.

Ο πίνακας οργάνων της νέας S 1000 RR είναι πλήρως επανασχεδιασμένος και ενδείκνυται ακόμη περισσότερο για αγωνιστική χρήση. Πέρα από την πληθώρα πληροφοριών που παρέχει στον αναβάτη, οι τεχνικοί της BMW Motorrad φρόντισαν η οθόνη να είναι απόλυτα ευανάγνωστη ακόμη και σε δύσκολες συνθήκες φωτισμού. Στόχος τους ήταν να προσφέρουν στον αναβάτη διαφορετικές οθόνες ενδείξεων για κάθε χρήση. Η οθόνη Pure Ride διαθέτει ενδείξεις για κανονική οδήγηση δρόμου ενώ οι τρεις οθόνες Core έχουν σχεδιαστεί για αγωνιστική χρήση στην πίστα με το στροφόμετρο, για παράδειγμα, είτε σε αναλογική (Core 1 και 2), είτε σε γραμμική μορφή (Core 3).

Η νέα σχεδίαση του κυρίως πλαισίου – του λεγόμενου Flex Frame – κατέστησε δυνατή τη σχεδίαση ενός ιδιαίτερα πιο λεπτού ρεζερβουάρ και ακόμη πιο εργονομικής σέλας με αποτέλεσμα τη βελτιωμένη στήριξη και σταθερότητα του γονάτου. Επιπλέον, τα βελτιωμένα σημεία επαφής και το εργονομικό τρίγωνο που σχηματίζουν τα άκρα του τιμονιού με τη σέλα και τα μαρσπιέ, συνεπάγονται μία εξαιρετική θέση οδήγησης. Ταυτόχρονα, χάρη στη νέα εξωτερική εμφάνιση, η S 1000 RR δείχνει από την πρώτη στιγμή ότι πρόκειται για εντελώς νέο μοντέλο. Αυτό οφείλεται τόσο στη δυναμική νέα σχεδίαση όσο και στους δύο, τελείως ξεχωριστούς, χρωματικούς συνδυασμούς Racing Red και Motorsport.

Κύρια Χαρακτηριστικά της νέας BMW S 1000 RR:
-4 kg ελαφρύτερος, επανασχεδιασμένος 4κύλινδρος σε σειρά κινητήρας με Τεχνολογία BMW ShiftCam που μεταβάλλει το χρονισμό των βαλβίδων και τη βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής.
-Αυξημένη ισχύς και ροπή: 152 kW (207 hp) στις 13.500 rpm και 113 Nm στις 11.000 rpm.
-Τουλάχιστον 100 Nm διαθέσιμης ροπής από τις 5.500 έως τις 14.500 rpm.
-Επίπεδη καμπύλη ροπής για πιο ομαλή επιτάχυνση. Μεγαλύτερη ευκολία στην οδήγηση και βελτιωμένος έλεγχος χάρη στην αύξηση της διαθέσιμης ροπής στο χαμηλό και μεσαίο φάσμα περιστροφής.
-Επανασχεδιασμένη ανάρτηση με Flex Frame σκελετό, στον οποίο ο κινητήρας αποτελεί φερόμενο στοιχείο σε μεγαλύτερο βαθμό από πριν.
-Σημαντικά βελτιωμένη εργονομία χάρη στο σκελετό Flex Frame.
-Βελτιωμένη γεωμετρία ανάρτησης για ακόμη καλύτερο κράτημα, αυξημένη ελκτική πρόσφυση και καλύτερη αίσθηση ακόμη και στο όριο.
-Εξελιγμένες ρυθμίσεις της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης Dynamic Damping Control (DDC) με βαλβίδες νέας γενιάς στον προαιρετικό εξοπλισμό.
-Νέα πίσω ανάρτηση με χαμηλότερο βάρος κατά 300g από πριν και μοχλικό σύστημα Full Floater Pro.
-Χαμηλότερο βάρος κατά 11 έως 14,5 kg στα 197 kg με καύσιμα (μέτρηση DIN) και βάρος μόλις 193,5 kg με το Πακέτο M.
-Νέα εξάτμιση με χαμηλότερο βάρος κατά 1,3 kg και μπροστινό σιγαστήρα.
-Νέα συστοιχία αισθητήρων 6 αξόνων.
-Ακόμη πιο εξελιγμένο Dynamic Traction Control DTC στο βασικό εξοπλισμό.
-Σύστημα ελέγχου σούζας (DTC Wheelie Function) στο βασικό εξοπλισμό.
-Ρυθμιζόμενη λειτουργία (με διακόπτη +/-) DTC Wheelie στον προαιρετικό εξοπλισμό.
-Ρυθμιζόμενη λειτουργία Φρένου Κινητήρα.
-Στάνταρ ABS Pro για μεγαλύτερη ασφάλεια στο φρενάρισμα ακόμη και μέσα στη στροφή.
-Νέα προγράμματα οδήγησης “Rain”, “Road”, “Dynamic” και “Race” στο βασικό εξοπλισμό και “Pro Modes” προαιρετικά, με τρία επιπλέον ρυθμιζόμενα προγράμματα “Race Pro 1-3” για βέλτιστη ρύθμιση στα μέτρα του αναβάτη και για όλες τις συνθήκες οδήγησης.
-Launch Control για τέλειες εκκινήσεις στο προαιρετικό πακέτο “Pro Modes”.
-Κόφτης Pit Lane για ακριβέστατη ρύθμιση της ταχύτητας στα πιτς μαζί με το προαιρετικό πρόγραμμα “Pro Modes”.
-Στάνταρ Shift Assistant Pro για ταχύτητα ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.
-Μοχλός ταχυτήτων με εύκολο σύστημα μετατροπής σε αγωνιστική διάταξη.
-Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο cruise control στον εργοστασιακό εξοπλισμό.
-Νέος πίνακας οργάνων με οθόνη TFT 6,5 ιντσών, εξαιρετικά ευανάγνωστος με διαθέσιμη οθόνη Pure Ride καθώς και τρεις οθόνες Core για αγωνιστική χρήση.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr