Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Καλωσορίστε την νέα Honda Africa Twin CRF1100L 

Ελλάδα 17:11
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Καλωσορίστε την νέα Honda Africa Twin CRF1100L

NEWSMOTO

Καλωσορίστε την νέα Honda Africa Twin CRF1100L

NEWSMOTO

Οι μήνες υποθέσεων και κατασκοπευτικών εικόνων έλαβαν τέλος. Η νέα Honda Africa Twin κυκλοφόρησε επίσημα. Όπως ήταν αναμενόμενο, είναι πλέον πιο δυνατή χάρη σε έναν μεγαλύτερο κινητήρα. Όμως η Honda κατάφερε να κρατήσει τις διαστάσεις και το βάρος της χαμηλά κάνοντάς την πιο λειτουργική.

Advertisement
Advertisement

 

Μία από τις πιο δημοφιλείς μοτοσικλέτες της αγοράς έκανε τη επίσημη εμφάνισή της και το αποτέλεσμα είναι καλύτερο από ότι περιμέναμε. Το νέο Africa Twin, προδιαγραφών Euro 5, ξεπερνά το προηγούμενο σε πολλούς τομείς, συμπεριλαμβανομένων των εκπομπών ρύπων, της ισχύος, και ακόμη και του βάρους (είναι ελαφρύτερο), παρά τον μεγαλύτερο κινητήρα. Αν θυμάστε όταν η ξεκίνησε η φήμη, για κινητήρα περισσότερων κυβικών εκατοστών, οι ανησυχίες ήταν για το βάρος της. Μεγαλύτερο σε κυβισμό και ισχύ μοτέρ έχει μεγαλύτερο βάρος. Όμως η Honda μας απόδειξε πως ανησυχούσαμε λανθασμένα.

Advertisement
Advertisement

 

Οι Ιάπωνες επιβεβαιώνουν ότι η νέα CRF 1100L είναι ελαφρύτερη από την προκάτοχό της κατεβάζοντας το όριο από τα 240 κιλά. Η απλή Africa Twin ζυγίζει 226 κιλά πλήρης υγρών ενώ το μοντέλο DCT (διπλού συμπλέκτη Dual Clutch Transmission) ζυγίζει τώρα 236 κιλά. Η Honda έβαλε την μεγάλη CRF σε δίαιτα, ελαφραίνοντας και το κιβωτίου ταχυτήτων, σχεδιάζοντας ξανά το πλαίσιο με το υποπλαίσιο να είναι τώρα αφαιρούμενο και αλουμινένιο. Από αλουμίνο είναι και το νέο ψαλίδι με σχεδίαση που βασίζεται σε εκείνη του CRF450R. Επιπλέον ελαττώθηκε και το ύψος της σέλας (το οποίο μπορεί να ρυθμιστεί) στα 850-870 χιλιοστά (από τα 900-920 χιλ).

Advertisement

 

Advertisement

Φυσικά, ο πρωταγωνιστής στην νέα Africa Twin είναι ο νέος δικύλινδρος κινητήρας 1.084 κ.εκ., ο οποίος έχει αρκετές αναβαθμίσεις. Τα χιτώνια στους κυλίνδρους είναι τώρα κατασκευασμένα από αλουμίνιο, οι κεφαλές έχουν επανασχεδιαστεί και οι νέες ρυθμίσεις στην ECU (μονάδα του εγκεφάλου) βελτιστοποιούν τον ψεκασμό καυσίμου. Επιπρόσθετα ο θάλαμος καύσης έχει διπλό μπουζί ενώ και ο χρονισμός των βαλβίδων έχει αλλάξει.

Το αποτέλεσμα είναι η αύξηση της δύναμης στους 101 ίππους (+ 7 από το προηγούμενο μοντέλο), ενώ η ροπή φτάνει τα 105 Nm στις 7.500 και 6.250 σ.α.λ. αντίστοιχα. Για να ισορροπήσει την αύξηση της ισχύος μειώνοντας ταυτόχρονα και τις εκπομπές ρύπων, η Honda, σχεδίασε ένα νέο σύστημα εξάτμισης με μια μεταβλητή βαλβίδα ελέγχου εξάτμισης (ECV).

Advertisement

Η νέα Africa Twin φέρει στον εξοπλισμό της την εξελιγμένη έκδοση του συστήματος πρόσφυσης του πίσω τροχού Honda Selectable Torque Control (HSTC). Το σύστημα πρόσφυσης αξιοποιεί τώρα και ηλεκτρονική μονάδα IMU έξι αξόνων και προσφέρει τέσσερα επίπεδα διαχείρισης της δύναμης του κινητήρα αλλά και τρία διαφορετικά επίπεδα για το φρενάρισμα που προσφέρει ο κινητήρας. Τα επτά στάδια παρέμβασης του Traction Control παραμένουν και ο αναβάτης έχει την επιλογή και για την απενεργοποίηση του. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται και το σύστημα Wheelie Control που περιορίζει ή σταματά τις σούζες και ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα. Αν ο αναβάτης θέλει μπορεί να το απενεργοποιήσει.

Υπάρχουν έξι προγράμματα οδήγησης: tour, urban, gravel και off-road αλλά και δύο προγράμματα που μπορεί να εξατομικεύσει ο αναβάτης. Αυτά επεμβαίνουν στην αμεσότητα της δύναμης του κινητήρα, στην λειτουργία του Traction Control και του ABS των τριών επιπέδων, ανάλογα με το έδαφος και τον τρόπο οδήγησης.

Ο τύπος και η ρύθμιση της ανάρτησης παραμένει ουσιαστικά αμετάβλητη με ένα ανεστραμμένο πιρούνι 45 χιλιοστών και ένα αμορτισέρ Showa (με μοχλικό Pro-Link). Οι ρυθμίσεις του πιρουνιού και του αμοτισέρ έχουν αναθεωρηθεί για καλύτερη συμπεριφορα εντός και εκτός δρόμου και η διαδρομή φτάνει στα 230 και 220 χλστ. αντίστοιχα. Το πιρούνι ρυμίζεται σε ευμοίεση και επαναφορά και το αμορτισέρ επιπλέον και σε προφόρτιση ελατηρίου. Το μέγεθος των τροχών παραμένει αμετάβλητο (21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω). Τα φρένα περιλαμβάνουν τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες εμπρός και δίσκους 310mm. Πίσω βλέπουμε δαγκάνα με ένα πιστόνι 256mm (πίσω), με ABS.

Οπτικά, οι αλλαγές είναι περισσότερο ευδιάκριτες στην πλάγια πλευρά. Το fairing έχει αλλάξει ελαφρώς και έχει νέο πιο λεπτό σχήμα με τα φωτιστικά σώματα να είναι περισσότερο compact και λίγο πιο ψηλά. Νέα είναι επίσης τα προστατευτικά στην εξάτμιση. Το μοντέλο διαθέτει επίσης χαρακτηριστικά όπως: cruise control, νέα οθόνη αφής TFT 6,5 ιντσών -η πρώτη στην κατηγορία- με συμβατότητα Apple CarPlay, θύρα USB και σύνδεση Bluetooth- και για συσκευές Android η τελευταία.

Με αυτό το νέο, λεπτότερο και ελαφρύτερο σχέδιο, η Honda ελπίζει να ενθαρρύνει τους αναβάτες να χρησιμοποιούν την μοτοσυκλέτα περισσότερο σε off road διαδρομές, χωρίς να ξεχνούν τα ταξίδια.Οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Μάρτιο του 2020.