Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Harley-Davidson Pan America: Αναμείνατε στο ακουστικό σας

Ελλάδα 23:02
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Harley-Davidson Pan America: Αναμείνατε στο ακουστικό σας

NEWSMOTO

Harley-Davidson Pan America: Αναμείνατε στο ακουστικό σας

NEWSMOTO

Ένα Harley που πάει και στο χώμα; Ένα αμερικάνικο big On/Off Adventure; Με αγριεμένη εμφάνιση και αισθητική που δεν μοιάζει με κάτι άλλο;

Advertisement
Advertisement

Οι καιροί αλλάζουν σίγουρα και η H-D έρχεται να το επιβεβαιώσει με μια στροφή 100% ανάποδα στη φιλοσοφία των μοντέλων της. Αυτή δεν είναι άλλη από την πρόθεσή της να βγάλει στην παραγωγή την πρώτη On/Off μεγάλου κυβισμού στην ιστορία της. Η Pan America δεν είναι κάτι νέο, καθόσον βολοδέρνει από έκθεση σε έκθεση από το καλοκαίρι του 2018. Στο επίσημο site της αμερικάνικης φίρμας βρίσκεται στον τομέα των “μελλοντικών μοτοσυκλετών”, αν και πέρυσι το Νοέμβριο παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα στο Μιλάνο (EICMA) συνοδευόμενη από διαβεβαιώσεις εκ μέρους του κατασκευαστή για παραγωγή μέσα στο 2020. “Θα είναι στις βιτρίνες των καταστημάτων στα τέλη του 2020 σαν μοντέλο 2021” ανακοίνωναν οι αξιωματούχοι της εταιρείας, αλλά -ένεκα και η πανδημία- τα πάντα ήρθαν πάνω κάτω και το μοντέλο παραμένει άφαντο.

Αν ψάξετε τους λόγους που “υποχρέωσαν” την H-D να παρουσιάσει το πρώτο στην ιστορία της μοντέλο Adventure, τότε μάλλον θα πρέπει να ανατρέξετε στην προσπάθειά της να βρει περισσότερους πελάτες. Απλά τα πράγματα, τα οικονομικά της εταιρείας δεν είναι στα καλύτερά τους, εντός συνόρων έχει αρχίσει να στριμώχνεται αρκετά από τον αντίπαλο ονόματι Indian, οπότε έπρεπε να ανοίξουν σύνορα και ορίζοντες προκειμένου να βρεθεί μια λύση.

Advertisement
Advertisement

Το Pan America χρησιμοποιεί ένα νέο υγρόψυκτο κινητήριο σύνολο, που η Harley αποκαλεί Revolution Max. Είναι, φυσικά, δικύλινδρο V με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων στις 60 μοίρες, χωρητικότητα 1.250cc και ροπή στα 122Nm. Οι αμερικάνοι δηλώνουν ιπποδύναμη 145+Hp, με όλα τα επίσημα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου να μην έχουν ανακοινωθεί ακόμα (θεωρητικά αυτό θα είχε γίνει στα τέλη του καλοκαιριού που μας πέρασε).

Advertisement

Από τις φωτογραφίες πάντως βλέπουμε μια μοτοσυκλέτα με περίεργη μεν αισθητική, ειδικά αυτή του προβολέα μας ξεπερνά, πλην όμως εξοπλισμένη με όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεται προκειμένου να χαρακτηριστεί πραγματική Adventure. Μεγάλες διαδρομές στην ημι-ενεργητική ανάρτηση, ακτινωτές ζάντες που δέχονται ελαστικά tubeless, τελική μετάδοση με αλυσίδα, χειροκίνητα ρυθμιζόμενη ζελατίνα, μεγάλη οθόνη TFT, LED προβολάκια, ποδιά κινητήρα, χούφτες, προστατευτικά κάγκελλα και αφαιρούμενο υποπλαίσιο με βάσεις υποδοχής τριπλέτας βαλιτσών. Από τα χειριστήρια που υπάρχουν στο αριστερό γκριπ του τιμονιού διακρίνουμε την ύπαρξη συστήματος cruise control και έναν κέρσορα που πιθανά θα ελέγχει τη λειτουργία και άλλων ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Advertisement

Στο πρωθητικό video που ακολουθεί εμφανίζεται το Pan America αποκλειστικά σε χωμάτινο τερέν, σε μια προσπάθεια να μας δείξει τον προορισμό του. Εκεί δηλαδή που θα βρει απέναντί του κάτι σκληρά καρύδια, όπως για παράδειγμα τα λίαν ισχυρά (σε απόδοση κινητήρα) BMW R/GS, KTM Super Adventure, Ducati Multistrada Enduro, Triumph Tiger 1200, αλλά και τα νέα -και ιδιαίτερα εξελιγμένα- Honda Africa 1100, Kawasaki Versys 1000 και Suzuki V-Strom 1050. Βέβαια, για να συμβεί αυτό θα πρέπει πρώτα να το δούμε να κυκλοφορεί στους δρόμους, κάτι που για την ώρα δεν το βλέπουμε να γίνεται, τουλάχιστον σύντομα.

UPDATE: Όπως ανακοίνωσε η Harley-Davidson, στις 19 Ιανουαρίου θα γίνει η αποκάλυψη του Line Up του 2021, άρα θα δούμε και το Pan America. Η αναλυτική παρουσίαση του εν λόγω μοντέλου ωστόσο έχει προγραμματιστεί -εκτός απρόοπτου- για τις 22 Φεβρουαρίου του ερχόμενου έτους. Αμφότερες οι εκδηλώσεις θα έχουν όπως είναι αναμενόμενο ψηφιακή μορφή.

Advertisement

Διαβάστε επίσης:

Triumph Street Triple 765 RS: Με DNA από το MotoGP!

Aνασκόπηση MotoGP2020: Μια αγωνιστική χρονιά για να θυμόμαστε – Μέρος 2ο

BMW F 750 GS, F 850 GS, F 850 GS Adventure: Τα μοντέλα του 2021 είναι ήδη εδώ!