Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Vespa GTS 300 Super Sport

Ελλάδα 0:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Vespa GTS 300 Super Sport

NEWSMOTO

Δοκιμή: Vespa GTS 300 Super Sport

NEWSMOTO

Οδηγούμε την Vespa GTS 300 Super Sport και «ταξιδεύουμε» στα βάθη της ιταλικής κουλτούρας.

Advertisement
Advertisement

Πρέπει να ήταν η 38η φορά που δοκίμαζα τις ικανότητες του ChatGPT, της εντυπωσιακής ομολογουμένως πλατφόρμας τεχνητής νοημοσύνης, όταν αποφάσισα να γράψω τη λέξη «εμβληματικός». Το σύστημα δεν άργησε να μου δώσει τη δική του οπτική της λέξης αναφέροντας κάποια βασικά χαρακτηριστικά του τι μπορεί να είναι εμβληματικό.

Τέσσερα ήταν τα σημεία πάνω στα οποία βασίστηκε η απάντηση που πήρα και ήταν η κουλτούρα, η ιστορία, το συναίσθημα και το αποτύπωμα της μάρκας. Κάτι που είναι εμβληματικό συνοδεύεται από ιδιαίτερες αξίες, ιδέες και εναποθέτει έντονα χαρακτηριστικά κουλτούρας. Παράλληλα μπορεί να γίνει σύμβολο μιας ολόκληρης περιόδου και να συνδεθεί συναισθηματικά με αρκετά άτομα, ενώ σαν προϊόν αποκτά μια αίσθηση μοναδικότητας εμπνέοντας εμπιστοσύνη και κύρος.

Advertisement
Advertisement

Κοιτάζοντας έξω από το παράθυρο έπεσε εκείνη τη στιγμή το μάτι μου πάνω στην καλογυαλισμένη χρυσαφί Vespa GTS. Αν υπάρχει ένα όχημα που να ταιριάζει απόλυτα στον ορισμό του εμβληματικού που μου έδωσε το ChatGPT αυτό είναι το ιταλικό scooter. Αναλλοίωτο στο χρόνο, με έντονους συναισθηματικούς δεσμούς,  ιταλική κουλτούρα και ιστορικό υπόβαθρο η Vespa ταιριάζει άψογα στο προφίλ ενός θρύλου, κάτι που ακόμα και ένα μηχάνημα τεχνητής νοημοσύνης κατάφερε να αναγνωρίσει!

Στην εμφάνιση… Milano

Κάθε φορά που έχω την ευκαιρία να οδηγήσω ένα scooter Vespa για κάποιο λόγο αισθάνομαι καλύτερα. Σίγουρα το πρώτο πράγμα που σε κάνει να αισθάνεσαι με αυτόν τον τρόπο είναι η αισθητική του scooter η οποία είναι αυθεντική, αναγνωρίσιμη και πάντα στιλάτη. Η Piaggio έχει αποφασίσει ότι τα μοντέλα της Vespa δεν θα αλλοιώσουν τη σχεδιαστική τους δομή διατηρώντας τον κλασικό σχεδιασμό που γνωρίσαμε πριν από σχεδόν 80 χρόνια.

Advertisement

Η GTS 300 του 2023 παραμένει λοιπόν ένα πανέμορφο scooter με την μοναδική ποιότητα και αισθητική της Vespa. Το μοντέλο δοκιμής ήταν η έκδοση Super Sport, μία από τις τέσσερις εκδόσεις που έχει δημιουργήσει η Vespa για το αναβαθμισμένο της scooter. Ο χρωματισμός Verde Ambizioso Matt σίγουρα έκλεβε την παράσταση όπου κι αν στεκόταν τονίζοντας τις έντονες καμπύλες, τον χαρακτηριστικό LED προβολέα και το επανασχεδιασμένο πίσω φωτιστικό σώμα.

Advertisement

Οι καινούριες ζάντες είναι από τα στοιχεία που δίνουν έναν πιο σπορ χαρακτήρα στην GTS, ενώ οι πορτοκαλί και μαύρες πινελιές στη μάσκα, το φτερό και τα πλευρικά καπάκια του κινητήρα βάζουν το κερασάκι στο απολαυστικό… κανόλι της Vespa. Με λίγα λόγια, η Vespa σε κάνει με την εμφάνισή της και μόνο να αισθανθείς καλά, χαίρεσαι που τη βλέπεις, χαίρεσαι που την έχεις στο γκαράζ και σίγουρα χαίρεσαι όταν την παρκάρεις και την χαζεύουν όλοι… μικροί και κυρίως μεγάλοι.

Στον κινητήρα… Venecia

Μπορεί οι βασικές αρχές του μηχανικού συνόλου της Vespa GTS 300 Super Sport να παραμένουν ίδιες και στο μοντέλο του 2023, ωστόσο ο κινητήρας είναι πιο ραφιναρισμένος από ποτέ. Το μονοκύλινδρο σύνολο των 278 κ.εκ. αποδίδει 23,8 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και 26 Nm ροπής στις 5.250 σ.α.λ. Η Piaggio έχει τοποθετήσει ένα υπερσύγχρονο σύστημα ψεκασμού (PFI) το οποίο πραγματικά μεταμορφώνει τον κινητήρα σε ένα ζωηρό, οικονομικό και αποτελεσματικό σύνολο, ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου CVT.

Advertisement

Βασικό χαρακτηριστικό του συνόλου είναι οι γεμάτες επιταχύνσεις στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού ο κινητήρας είναι άμεσα πρόθυμος να επιταχύνει την GTS και να ανεβάσει το ταχύμετρο σβέλτα μέχρι τα πρώτα 80 χλμ./ώρα. Αν επιμείνεις σε ανοιχτό δρόμο θα δεις το αναλογικό ταχύμετρο να σκαρφαλώνει μέχρι τα εντυπωσιακά 130 χλμ./ώρα. Παρά το γεγονός ότι η Vespa έχει προσθέσει αρκετή τεχνολογία στην GTS 300 η κατανάλωση κυμαίνεται στο επίπεδο των 4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα με την αυτονομία να ξεπερνάει τα 220 χιλιόμετρα χάρη στο ρεζερβουάρ των 8,5 λίτρων. Σβέλτο, σύγχρονο και άμεσο, αυτά είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του πιο ραφιναρισμένου κινητήρα της GTS.

Στην οδηγική συμπεριφορά… Napoli

Ένα από τα σημεία που εστίασε την προσοχή της περισσότερο η Piaggio στη νέα GTS 300 είναι η οδηγική συμπεριφορά. Το πλαίσιο παρέμεινε ατσάλινο αυτοφερόμενο, ωστόσο το εμπρός σύστημα μονόμπρατσης ανάρτησης είναι επανασχεδιασμένο. Ραφιναρισμένη είναι και η ανάρτηση πίσω με δύο ρυθμιζόμενα αμορτισέρ με τους τροχούς να παραμένουν 12 ιντσών – με σαφώς ομορφότερες ζάντες. Τα φρένα είναι επίσης αναβαθμισμένα με δισκόφρενα 220 χιλ. εμπρός και πίσω και σύστημα ABS.

Το πρώτο και βασικό στοιχείο που παρατηρεί κανείς όταν ξεκινάει να οδηγεί είναι η απίστευτη ευελιξία που προσφέρει το νέο μπροστινό σύστημα. Δεν προλαβαίνεις καν να σκεφτείς να αλλάξεις κατεύθυνση και η Vespa ακολουθεί κατά γράμμα τις εντολές σου σαν να έχει κάποιο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης και προβλέπει τις κινήσεις σου. Το ισορροπημένο πλαίσιο φροντίζει για την εξαιρετική σταθερότητα του scooter, ενώ πολύ βελτιωμένη είναι και η άνεση που προσφέρουν οι αναρτήσεις.

Με τη Vespa θα αισθανθείς άμεσα πολύ άνετα, θα σου ανεβάσει την αυτοπεποίθηση και γρήγορα θα πιάσεις τον εαυτό σου να κινείσαι με ταχύτητες πάνω από το επιτρεπτό όριο στον αστικό ιστό. Είναι σαν να βρίσκεται διαρκώς σε κατάσταση… Πάρτι όταν την οδηγείς βγάζοντας μια απίστευτη φυσικότητα στις κινήσεις σου. Και αν το παρακάνεις τα αποτελεσματικά φρένα με την αυξημένη ακρίβεια στις μανέτες και το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (ASR) στον πίσω τροχό θα επέμβουν για να σε επαναφέρουν στην τάξη.

Στην τεχνολογία… Roma

Η Vespa φρόντισε στη νέα σειρά GTS 300 να δυναμώσει τον εξοπλισμό βάζοντας αρκετά συστήματα που κάνουν τη ζωή του αναβάτη ασφαλέστερη και πιο άνετη. Η έκδοση Super Sport είναι εξοπλισμένη με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, USB θύρα φόρτισης, LED φωτιστικά σώματα, μείξη αναλογικών και ψηφιακών οργάνων, σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και σύστημα συνδεσιμότητας. Η Vespa μπορεί να συνδεθεί μέσω της εφαρμογής Vespa MIA με το smartphone και να απολαύσεις μουσική, κλήσεις, μηνύματα και ιστορικό διαδρομών.

Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι αρκετά μεγάλος και μπορεί να φιλοξενήσει δύο jet κράνη, ενώ στο εσωτερικό της ποδιάς συναντάμε αναδιπλούμενο άγκιστρο για μεταφορά τσαντών. Μπορεί η Vespa GTS να είναι όμορφη, ευέλικτη και φινετσάτη, ωστόσο δεν ξεχνάει τις… υποχρεώσεις της ως ένα κλασικό scooter. Είναι λοιπόν πολύ πρακτική και εύχρηστη έχοντας την ικανότητα να ανταποκριθεί σε κάθε καθημερινή εργασία, είτε αυτή είναι απλή μετακίνηση, είτε είναι «αγγαρείες» όπως ψώνια και μεταφορές.

Το… αγκάθι

Δύσκολα να βρει κανείς αρνητικά σε αυτό το εικονικό όχημα πόλης. Αν υπάρχει κάτι που θα θέλαμε να είναι διαφορετικό θα ήταν η τιμή της που βρίσκεται στο επίπεδο των 6.799 ευρώ και σίγουρα πάνω από το μέσο όρο των 300αριών scooter. Ίσως και σε χώρο για ένα full face κράνος κάτω από τη σέλα δεν θα λέγαμε όχι, λέμε τώρα…

Vera Italiana

Η Vespa GTS 300 Super Sport παραμένει ένα εμβληματικό scooter, έχοντας πλέον βελτιωθεί σε κύριους τομείς όπως η οδηγική συμπεριφορά, ο τρόπος απόδοσης του κινητήρα και η άνεση. Για την αισθητική τι να πει κανείς; Οι Ιταλοί για μια ακόμα φορά πήγαν τον πήχη ένα σκαλοπάτι πιο πάνω στο στιλιστικό κομμάτι προσφέροντας απλόχερα φινέτσα, ποιότητα και γοητεία σε ένα ήδη μοναδικής αισθητικής μοντέλο. Καλό το GPT και η τεχνητή νοημοσύνη, αλλά τα συναισθήματα που νιώθεις όταν βρίσκεσαι στη σέλα της GTS κανένας υπολογιστής δεν μπορεί να στα μεταφέρει.

Όλα τα στοιχεία της Vespa GTS 300 Super Sport ΕΔΩ.

Τεχνικές Χαρακτηριστικά – Vespa GTS 300 Super Sport
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος, HPE
Κυβισμός: 278 cc
Ισχύς: 23,8 PS / 8.250 rpm
Ροπή: 26 Nm / 5.250 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός PFI με ASR
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 4,0 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 8,2 L
Εξοπλισμός: Συνδεσιμότητα Vespa MIA
Τροχοί: 12 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 157 κιλά
Τιμή: 6.799 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Tο νέο Piaggio MP3 αναβαθμίστηκε συνολικά (+video)
Δοκιμή: Aprilia SR GT 200 S
Ξεκίνησε η διάθεση της επετειακής Vespa 946