Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Triumph Tiger 900 GT Pro

Ελλάδα 16:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Triumph Tiger 900 GT Pro

NEWSMOTO

Δοκιμή: Triumph Tiger 900 GT Pro

NEWSMOTO

Οδηγούμε τη νέα Triumph Tiger 900 GT Pro και ανακαλύπτουμε την πιο… εξημερωμένη «Τίγρη» στην ιστορία του μοντέλου.

Advertisement
Advertisement

Το 2024 είναι η χρονιά που η Triumph προχώρησε στην πιο μαζική αναβάθμιση στα μοντέλα της. Αν εξαιρέσει κανείς την κλασική της σειρά, όλα τα υπόλοιπα έχουν δεχτεί σημαντικές αλλαγές δείχνοντας τη θέληση της εταιρείας να βρίσκεται πάντα στην κορυφή όσον αφορά την τεχνολογία, τις επιδόσεις και την ασφάλεια.

Ίσως η πιο ηχηρή αναβάθμιση στην γκάμα της έγινε στην σειρά Tiger 900 με τη δημοφιλέστατη μοτοσικλέτα περιπέτειας να αποκτά πολλά νέα στοιχεία. Μπορεί εξωτερικά να μην δείχνει πολύ διαφορετική από την προηγούμενη γενιά, ωστόσο στην πραγματικότητα η νέα Tiger 900 είναι μια καινούρια μοτοσικλέτα με διαφορετικό προσανατολισμό και προσέγγιση.

Η νέα Triumph Tiger 900 παρουσιάστηκε σε τρεις εκδόσεις (GT, GT Pro και Rally Pro) που ακολουθούν η κάθε μία το δικό της δρόμο. Η μοτοσικλέτα που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε ήταν η Tiger 900 GT Pro η οποία αποτελεί την κορυφαία σε εξοπλισμό Tiger 900 με προσανατολισμό στο ταξίδι και την καθημερινή χρήση.

Σχεδιασμό γεμάτος προσωπικότητα

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά το νέο Tiger 900 GT Pro έχει επιλέξει να ακολουθήσει ένα μίνιμαλ μονοπάτι θέλοντας κυρίως να διατηρήσει όσο γίνεται πιο μαζεμένες τις διαστάσεις του. Αυτό, του έχει δώσει έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα που χωρίς να προσπαθήσει γίνεται ξεχωριστό από όπου κι αν το κοιτάξεις.

Στο εμπρός μέρος, το μικροκαμωμένο διπλό φωτιστικό σώμα LED συνδυάζεται με ένα διακριτικό ψηλό φτερό και μια μεγάλη ζελατίνα που τονίζουν τον ταξιδιωτικό χαρακτήρα του μοντέλου. Τα πλευρικά πλαστικά έχουν επανασχεδιαστεί κυρίως για να βελτιώσουν την αεροδυναμική συμπεριφορά της μοτοσικλέτας, αλλάζοντας και την ροή του αέρα που φτάνει στον αναβάτη.

Το πίσω μέρος επίσης έχει μικρές αλλαγές έχοντας πλέον διαφοροποιημένα τα φλας από το κεντρικό φωτιστικό σώμα. Το ότι είναι όμορφο και ιδιαίτερο το Tiger 900 GT Pro είναι δεδομένο, άλλωστε οι πωλήσεις του σε όλη την Ευρώπη μιλούν από μόνες τους. Το σημείο όμως που ξεφεύγει από τον ανταγωνισμό είναι η ποιότητα κατασκευής του που παραπέμπει μόνο σε premium δίκυκλα.

Advertisement

Μπορεί οι αλλαγές κοιτάζοντας το νέο Tiger να μην είναι μεγάλες, ωστόσο δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη η τεράστια νέα ψηφιακή οθόνη της μοτοσικλέτας. Η μεγέθους 7 ιντσών TFT οθόνη προέρχεται από τη μεγαλύτερη Tiger 1200 παρέχοντας πλειάδα πληροφοριών και εξελιγμένο σύστημα συνδεσιμότητας. Ταυτόχρονα, ο χειρισμός είναι πραγματικά πολύ εύκολος χάρη στον πολυδιακόπτη στην αριστερή πλευρά του τιμονιού.

Περισσότερη τρικύλινδρη δύναμη

Μια από τις σημαντικότερες αναβαθμίσεις που συναντάμε στο νέο Tiger 900 GT Pro έχει να κάνει με τον κινητήρα της μοτοσικλέτας. Η Triumph δημιούργησε ένα καινούριο μηχανικό σύνολο το οποίο διατηρεί την τρικύλινδρη δομή. Το σύνολο των 888 κ.εκ. αποδίδει 108 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 90 Nm ροπής στις 6.850 σ.α.λ. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε 13% αύξηση της ισχύος σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο με ακόμα καλύτερη απόδοση της ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.

Advertisement

Ο κινητήρας της Triumph συνεργάζεται με εξελιγμένο σύστημα ψεκασμού και ηλεκτρονικό γκάζι Ride-by-Wire, ενώ από τη μοτοσικλέτα δεν λείπουν τα ηλεκτρονικά βοηθήματα όπως έξι προγράμματα οδήγησης, ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης, ρυθμιζόμενο ABS Στροφής που συνεργάζεται με μονάδα IMU και σύστημα quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Αν έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε μια λέξη για να περιγράψουμε τον τρόπο που λειτουργεί ο νέος κινητήρας της Triumph αυτή θα ήταν μεγαλοπρεπής. Μπορεί να ακουστεί υπερβολικό, αλλά το νέο μοτέρ αλλάζει ριζικά τον τρόπο που οδηγείται η μοτοσικλέτα αναβαθμίζοντας τρομακτικά το επίπεδο διασκέδασης και οδηγικής απόλαυσης. Ο κινητήρας είναι πιο γεμάτος στις χαμηλές και μεσαίες στροφές έχοντας πιο φιλικό χαρακτήρα όταν κινείσαι στην πόλη ή βρίσκεσαι σε διαδικασία cruising.

Βελτιωμένη είναι και η κατανάλωση καθώς στη διάρκεια της δοκιμής έμεινε στα επίπεδα των 5,6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

Advertisement

Η «διπολικότητα» του κινητήρα αναδεικνύεται όταν ανέβουν οι στροφές και το ίδιο έντονο τράβηγμα από χαμηλά συνεχίζεται και κορυφώνεται στον υψηλό ρυθμό. Είναι αδύνατο να μην εντυπωσιαστείς από αυτό το μηχανικό σύνολο, ιδιαίτερα με την προσαρμοστικότητά του σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Θέλεις να κινηθείς με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη; Ο ακριβέστατος ψεκασμός θα φροντίσει να αυξήσει την φιλικότητα. Θέλεις σβέλτες βόλτες σε στροφιλίκι; Το ισχυρό μοτέρ θα σε ανταμείψει. Θέλεις να ταξιδέψεις φορτωμένος; Θα το κάνεις χωρίς ίχνος κραδασμού και με οικονομία στο καύσιμο.

Λουλούδι από το Χίνκλεϋ

Η απόλυτα επιτυχημένη συνταγή όσον αφορά το πλαίσιο του Tiger 900 έμεινε αναλλοίωτη στο νέο μοντέλο. Στην έκδοση GT Pro ωστόσο έχουμε σημαντική αναβάθμιση στις αναρτήσεις και τα φρένα που κάνουν τη νέα μοτοσικλέτα απολαυστική.

Στον τομέα των αναρτήσεων, η έκδοση GT Pro είναι εξοπλισμένη με ανεστραμμένο ρυθμιζόμενο πιρούνι 45 χιλ. της Marzocchi εμπρός και ένα επίσης ρυθμιζόμενο αμορτισέρ διαδρομής 180 χιλ. πίσω. Η μεγάλη διαφορά στην έκδοση GT Pro είναι στον τρόπο ρύθμισης που είναι ηλεκτρονικός. Από τους διακόπτες στο τιμόνι και μέσω της ψηφιακής οθόνης μπορείς πανεύκολα να αλλάξεις τις ρυθμίσεις στις αναρτήσεις με ένα αρκετά μεγάλο εύρος.

Στο κομμάτι των φρένων το νέο Tiger 900 GT Pro χρησιμοποιεί δαγκάνες Brembo Stylema 4 με δίσκους 320 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 255 χιλ. πίσω. Το σύστημα διαθέτει ABS Στροφής ρυθμιζόμενο, ενώ οι τροχοί είναι αλουμινίου χυτοί 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω. Θυμίζουμε ότι το βάρος της μοτοσικλέτας είναι στα 222 κιλά με ρεζερβουάρ 20 λίτρων.

Από την στιγμή που καθίσεις στη σέλα της Tiger 900 GT Pro και πιάσεις το σχετικά στενό τιμόνι στα χέρια σου απολαμβάνεις μια ποιότητα που φέρνει χαμόγελα στο πρόσωπο. Τα πόδια φτάνουν άνετα στην άσφαλτο με το ύψος της μοτοσικλέτας να είναι ιδανικό για το μεγαλύτερο εύρος αναβατών. Ο εύκολα ρυθμιζόμενος ανεμοθώρακας επίσης φροντίζει για την καλή προστασία του αναβάτη με τον αέρα να μην αγγίζει τον αναβάτη σε χαμηλές και υψηλές ταχύτητες.

Στον τομέα της οδήγησης πολύ δύσκολα θα βρεις κάτι που να μην σου αρέσει σε αυτήν τη μοτοσικλέτα. Ο συνδυασμός του στιβαρού πλαισίου με τις ποιοτικές αναρτήσεις προσφέρουν κορυφαία ποιότητα κύλισης ανεξάρτητα από την ποιότητα της ασφάλτου. Η μοτοσικλέτα είναι εύκολη στη χρήση, ευέλικτη και πολύ άνετη στην πόλη έχοντας σύμμαχο τον βελούδινο ψεκασμό, τον μικρό κύκλο στροφής και τα μοναδικής αίσθησης φρένα.

Η ευχάριστη αίσθηση στην οδήγηση συνεχίζεται ακόμα και όταν ο ρυθμός ανέβει με τον αναβάτη να απολαμβάνει τώρα μια καλά στημένη και γεμάτη αυτοπεποίθηση μοτοσικλέτα. Στις στροφές γέρνει πανεύκολα και σε ξαφνιάζει ευχάριστα όταν διαπιστώσεις ότι ακουμπάς τα μαρσπιέ στην άσφαλτο χωρίς να έχεις προσπαθήσει ιδιαίτερα. Η ποιότητα της μοτοσικλέτας είναι τέτοια που όλα φαίνονται και γίνονται με ευχάριστο και ασφαλή τρόπο αφήνοντας τον αναβάτη να απολαύσει τη βόλτα του, τη διαδρομή και φυσικά την οδήγηση.

Η Triumph Tiger 900 GT Pro φτιάχτηκε για να μπορέσει να διανύσει μεγάλες αποστάσεις. Η άνεση και η προστασία λοιπόν σε συνδυασμό με τον σωστά ρυθμισμένο κινητήρα δημιουργούν το ιδανικό περιβάλλον για πολλά συνεχόμενα χιλιόμετρα με το σύστημα Cruise Control να είναι ανά πάσα στιγμή διαθέσιμο για να ξεκουράσει τον αναβάτη. Και αν συναντήσεις στο διάβα σου ένα χωμάτινο μονοπάτι, το Tiger δεν θα πει όχι έχοντας την ποιότητα να ανταπεξέλθει και σε αυτό το ζητούμενο.

Το αγκάθι

Μια αξιολάτρευτη μοτοσικλέτα όπως η Tiger 900 GT Pro δύσκολα αφήνει ψεγάδια στον αναβάτη. Ίσως το μοναδικό πράγμα που παρατηρήσαμε είναι η κατεύθυνση του ζεστού αέρα από το ψυγείο στο πάνω μέρος των ποδιών του αναβάτη. Το χειμώνα το φαινόμενο είναι ευπρόσδεκτο, ωστόσο το καλοκαίρι ίσως να δημιουργεί ζήτημα. Το αφήνουμε σε δεύτερη φάση να το επιβεβαιώσουμε όταν οδηγήσουμε τη μοτοσικλέτα το καλοκαίρι.

Ένα διαμάντι από τη Μεγάλη Βρετανία

Η καινούρια Triumph Tiger 900 GT Pro χωρίς αμφιβολία είναι μια από τις καλύτερες Tiger που φτιάχτηκαν ποτέ. Είναι σαν η μοτοσικλέτα επιτέλους να βρήκε το δρόμο της έχοντας κατασταλάξει στο τι θέλει να κάνει και τι θέλει να είναι. Εκτός από τον πιο ισχυρό κινητήρα – ο οποίος είναι παράλληλα και ο πιο οικονομικός – το νέο Tiger είναι η μοτοσικλέτα που ο κάθε αναβάτης θέλει.

Εύκολο στη χρήση, αλλά ταυτόχρονα σπορ και δυναμικό όταν το θελήσεις. Άνετο στις μεγάλες αποστάσεις ακόμα και φορτωμένο, αλλά σε πάει στη δουλειά κάθε μέρα. Στρίβει σαν supersport, αλλά μπαίνει και στο χώμα για να ανακαλύψεις την απομακρυσμένη παραλία. Ότι ζητήσεις, το Tiger θα στο παρέχει με τον πιο εύκολο και ποιοτικό τρόπο που μπορείς να φανταστείς. Επιτέλους ο «Τίγρης» βρήκε την ταυτότητά του και αυτή η ταυτότητα αρέσει πολύ!

Όλα τα στοιχεία της Triumph Tiger 900 GT Pro ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Triumph Tiger 900 GT Pro
Κινητήρας: Τρικύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός: 888cc
Ισχύς: 108 PS / 9.500 rpm
Ροπή: 90 Nm / 6.850 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός με Ride-by-Wire
Κιβώτιο: 6ταχυτο μηχανικό με quickshifter
Πλαίσιο: Ατσάλινο σωληνωτό
Φρένα: Brembo 4πίστονες δαγκάνες με δίσκους 320 χιλ. εμπρός και ΑBS Στροφής
Αναρτήσεις: Marzocchi 45 χιλ. εμπρός, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες
Ρεζερβουάρ: 20 L
Κατανάλωση (δοκιμής): 5,6 λτ/100χλμ.
Τροχοί: Αλουμινένιοι χυτοί 19 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω
Βάρος: 222 kg (γεμάτο)
Τιμή: Από 16.490 ευρώ