Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: QJMotor SRK 400

Ελλάδα 3:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμή: QJMotor SRK 400

NEWSMOTO

Δοκιμή: QJMotor SRK 400

NEWSMOTO

Οδηγούμε το μικρομεσαίο naked της QJMotor και συναντάμε ένα διασκεδαστικό τρόπο να μετακινηθούμε στην πόλη.

Advertisement
Advertisement

Η συνηθισμένη στάση που έχω όταν είναι να παραλάβω μια νέα μοτοσικλέτα – με μικρές εξαιρέσεις – είναι αμυντική. Κρατάω αυτό που λένε «πισινή» ώστε να μπορέσω να κρίνω αυτό που θα οδηγήσω όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά για να βγουν και τα ανάλογα συμπεράσματα, ενώ παράλληλα δεν απογοητεύομαι αν δεν είναι αυτό που περίμενα.

Το πλεονέκτημα αυτής της επιφυλακτικότητας είναι το αίσθημα της ευχάριστης έκπληξης που αποκτάς όταν η μοτοσικλέτα που οδηγείς τελικά είναι ευχάριστη και καλοφτιαγμένη. Αυτή την ευχάριστη έκπληξη τη γεύτηκα για μια ακόμα φορά όταν πήρα στα χέρια μου την QJMotor SRK 400. Το μικρομεσαίο naked της QJMotor πολύ γρήγορα σε κάνει να σηκώνεις το φρύδι σου και να επεξεργάζεσαι με μεγάλη προσοχή τη μοτοσικλέτα που έχεις μπροστά σου.

Advertisement
Advertisement

Βλέπετε, οι κατασκευαστές από την Κίνα και ιδιαίτερα η QJMotor, έχει περάσει σε άλλο… level, με τις μοτοσικλέτες εκτός από προσεγμένες να είναι και πολύ ελκυστικές.

Μικρό θαυματάκι

H QJMotor SRK 400 έχει πολλούς λόγους να σε κάνει να παραμείνεις από πάνω του για αρκετά λεπτά. Ο σχεδιασμός του είναι μοντέρνος, σπορ και νεανικός με πολλές λεπτομέρειες να το κάνουν μοναδικό. Ξεκινώντας από το εμπρός φωτιστικό σώμα συναντάμε έναν άγριο διπλό προβολέα που θυμίζει Kawasaki Z. Ιδιαίτερη πινελιά είναι το πλαίσιο χωροδικτύωμα το οποίο είναι βαμμένο σε ένα έντονο πορτοκαλί και στο πίσω μέρος εδράζεται το αμορτισέρ.

Advertisement

Το ψαλίδι ξεχωρίζει από τη διπλή σωληνωτή του δομή, ενώ η ουρά είναι μινιμαλιστική με το φωτιστικό σώμα να δημιουργεί ένα «T» που δεν έχουμε συναντήσει ξανά σε μοτοσικλέτα μικρού κυβισμού. Ανεβαίνοντας στη σέλα της SRK μπροστά σου έχεις μια ψηφιακή οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων με το τιμόνι να είναι σε θέση που δε βάζει τον αναβάτη σε σκυφτή θέση οδήγησης.

Advertisement

Χωρίς αμφιβολία ένα από τα δυνατά σημεία του SRK 400 είναι η γοητευτική εμφάνισή του που θα προσελκύσει νέους και πιο έμπειρους αναβάτες. Επιπλέον, η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή χωρίς προβλήματα συναρμολόγησης ή ενοχλητικά τριξίματα, παρότι η μοτοσικλέτα δοκιμής είχε γράψει πολλά «σκληρά» χιλιόμετρα.

Μοτέρ με ήχο που κολάζει

Πάνω που είχες σταματήσει να κουνάς από ικανοποίηση το κεφάλι σου σκεπτόμενος τη φράση «κοίτα τι έφτιαξαν οι Κινέζοι», έρχεται η στιγμή να θέσεις σε λειτουργία τον κινητήρα και εκεί τα επιφωνήματα του ενθουσιασμού είναι αναπόφευκτα. Ο κινητήρας της SRK 400 είναι δικύλινδρος σε σειρά 400 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 41,5 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 37 Nm ροπής στις 7.500 σ.α.λ.

Advertisement

Συνεργάζεται με έναν εξαιρετικό ηλεκτρονικό ψεκασμό και ένα ακριβέστατο 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ο στρόφαλος είναι 360 μοιρών κάτι που προσφέρει αυξημένη γραμμικότητα και έναν ήχο που… ζαλίζει. Βασικό χαρακτηριστικό του συνόλου είναι η βελούδινη λειτουργία του σε όλο το φάσμα των στροφών. Η γραμμικότητά του είναι υποδειγματική και η δύναμη είναι επαρκής να προσφέρει καλές επιταχύνσεις και διασκεδαστική οδήγηση, άσε που με άνεση θα φέρουν το ταχύμετρο στην περιοχή των 160+ χλμ./ώρα.

Με διαφορά όμως το στοιχείο που θα ερωτευτεί ο αναβάτης είναι ο ήχος που παράγει το σύνολο. Θυμίζει έντονα τρικύλινδρο μοτέρ και γίνεται εθιστικός, θέλοντας συνεχώς να ανοίγεις το γκάζι για να τον ακούσεις. Μεστός, γραμμικός, χρηστικός και σίγουρα εθιστικός στον ήχο ο κινητήρας της SRK 400. Επιπλέον, είναι και πολύ οικονομικός καθώς στη δοκιμή έμεινε στο επίπεδο των 4,4 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα.

 Περισσότερο commuter και λιγότερο χούλιγκαν

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί από την QJMotor στην οδηγική συμπεριφορά καθώς οι άνθρωποι της εταιρείας ήθελαν να δώσουν έναν διασκεδαστικό χαρακτήρα στη μοτοσικλέτα. Το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα συνεργάζεται με ένα ανεστραμμένο πιρούνι εμπρός 37 χιλ. και ένα μονό αμορτισέρ πίσω με ρύθμιση προφόρτισης. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών με ελαστικά δρόμου, ενώ τα φρένα αποτελούνται από έναν δίσκο 260 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω με δικάναλο ABS της Bosch.

Από τα πρώτα μέτρα οδήγησης της SRK 400 αντιλαμβάνεσαι πως έχει στα χέρια σου μια στιβαρή και καλά στημένη μοτοσικλέτα. Αυτό όμως που έχει επιλέξει η QJMotor είναι να δημιουργήσει μια ασφαλή σπορ καθημερινή μοτοσικλέτα παρά έναν «αστικό χούλιγκαν», κάτι που θα περίμενες από την εμφάνιση της μοτοσικλέτας. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες για να προσφέρουν σταθερότητα και αυξημένη πρόσφυση, θυσιάζοντας λίγο από την αμεσότητα.

Η αίσθηση παρόλα αυτά – και αυτό είναι το δυνατό σημείο της μοτοσικλέτας – είναι εξαιρετικά ισορροπημένη ανεβάζοντας κατακόρυφα τη χρηστικότητα του μοντέλου σε καθημερινή χρήση. Κάθε φορά που οδηγείς την SRK αισθάνεσαι άνετα, ξεκούραστα και απροβλημάτιστα. Είναι ανάλαφρη στις αλλαγές κατεύθυνσης, το εμπρός μέρος δίνει την αίσθηση ότι είναι κολλημένο στην άσφαλτο και στις στροφές η πρόσφυση είναι εξαιρετική γεμίζοντας αυτοπεποίθηση στον αναβάτη.

Τα φρένα από την άλλη έχουν αυξημένη προοδευτικότητα και είναι αποτελεσματικά με ικανοποιητική δύναμη, αλλά έχουν ένα έλλειμμα αίσθησης. Συνολικά, η QJMotor SRK 400 είναι μια ευχάριστη σπορ μοτοσικλέτα η οποία θα προσφέρει στιγμές διασκέδασης στον αναβάτη,  αλλά κυρίως θα του δώσει μια ασφαλή και απροβλημάτιστη εμπειρία οδήγησης σε όλες τις συνθήκες.

Το αγκάθι

Εμφάνιση, κινητήρας και στήσιμο είναι σε πολύ καλό επίπεδο στην SRK 400, ενώ η εμφάνισή του τα… σπάει. Ίσως το  μοναδικό πράγμα που θα απασχολήσει τον αναβάτη σε αυτήν τη μοτοσικλέτα είναι οι κραδασμοί που παράγονται από τον κινητήρα. Υπάρχουν σημεία της περιοχής λειτουργίας του που παράγουν έναν συντονισμό ο οποίος φτάνει στα πόδια και στα χέρια. Δεν είναι από εκείνους που θα σου μουδιάσουν τα χέρια, αλλά σίγουρα δεν περνούν απαρατήρητοι όταν κινείσαι με σταθερή ταχύτητα για αρκετή ώρα.

All around naked

Με την QJMotor SRK 400 η εταιρεία από την Κίνα αποδεικνύει ότι μπορεί να κατασκευάσει και μοτοσικλέτες με χαρακτήρα. Το μικρομεσαίο naked είναι όμορφο, ευκολοδήγητο και με έναν κινητήρα γεμάτο χαρακτήρα και εθιστικό ήχο. Η σπορ εμφάνιση δεν μεταφράζεται σε σπορ συμπεριφορά στο δρόμο, αλλά αντίθετα πρόκειται για μια καλοστημένη commuter που με άνεση και ασφάλεια θα ξεπεράσει κάθε εμπόδιο στην καθημερινότητα. Είναι ίσως η πρώτη μοτοσικλέτα της QJMotor με έντονο χαρακτήρα και προσωπικότητα.

Όλα τα στοιχεία της QJMotor SRK 400 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – QJMotor SRK 400
Κινητήρας: Δικύλινδρος, υγρόψυκτος, DOHC
Κυβισμός: 400cc
Ισχύς: 41,5 PS / 9.000 rpm
Ροπή: 37 Nm / 7.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Κιβώτιο: 6ταχυτο
Πλαίσιο: Ατσάλινο χωροδικτύωμα
Φρένα: Δίσκος 260 χιλ. εμπρός με ΑBS
Ρεζερβουάρ: 13,5 L
Κατανάλωση (δοκιμής): 4,4 λτ/100χλμ.
Τροχοί: 17 ιντσών εμπρός και πίσω
Βάρος: 186 kg (γεμάτο)
Τιμή: 4.995 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Στενή επαφή με την QJMotor SVT 650
Δοκιμή: QJMotor SRK 700
QJMotor CTR 125: Σταυροδρόμι πρακτικότητας και ποιότητας