Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Piaggio MP3 530 Exclusive

Ελλάδα 16:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Piaggio MP3 530 Exclusive

NEWSMOTO

Δοκιμή: Piaggio MP3 530 Exclusive

NEWSMOTO

Οδηγούμε το νέο Piaggio MP3 530 Exclusive και προσπερνάμε «por fuera» τις ακριβές touring μοτοσικλέτες.

Advertisement
Advertisement

Από την πρώτη στιγμή που αποκαλύφθηκε το Piaggio MP3 πίσω στο 2006 η Ευρώπη το αγκάλιασε και το αγάπησε παράφορα. Ιδιαίτερα στις απαστράπτουσες πρωτεύουσες της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ιταλίας, το μοντέλο έκανε θραύση καθώς έδινε τη δυνατότητα σε όλους να κινηθούν με ασφάλεια στους πετρόστρωτους δρόμους του κέντρου δημιουργώντας παράλληλα ένα νέο κύμα αναβατών οι οποίοι ούτε θα φανταζόντουσαν στο παρελθόν να οδηγήσουν μοτοσικλέτα ή scooter.

Η έκρηξη στη δημοτικότητα του MP3 ήρθε μερικά χρόνια αργότερα όταν τα Μέσα Ενημέρωσης όλου του κόσμου ασχολήθηκαν με τις ατασθαλίες του τότε Προέδρου της Γαλλίας Francois Hollande. Η πιο χαρακτηριστική εικόνα που είχε κάνει το γύρο του κόσμου ήταν ο Γάλλος Πρόεδρος για να βγαίνει από την κατοικία του με την κρυφή φιλενάδα του πάνω σε ένα Piaggio MP3! Κάπως έτσι ο μύθος του MP3 γιγαντώθηκε…

Ανώτερη αισθητική και προστασία

Advertisement
Advertisement

Το 2023 η Piaggio αποφάσισε να ασχοληθεί εντατικά με τα μεγαλύτερα σε κυβισμό μοντέλα MP3 ανανεώνοντας τα σε πολύ μεγάλο βαθμό. Είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε στα χέρια μας την κορυφαία έκδοση 530 Exclusive και να περάσουμε μερικές μέρες ποιότητας, ασφάλειας και τεχνολογίας που δεν συναντάς εύκολα σε άλλα scooter ή μοτοσικλέτες.

Κοιτάζοντας το νέο MP3 αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με ένα εντελώς νέο μοντέλο, όχι απλά για ένα facelift. Όλα ξεκινούν από την μάσκα εμπρός η οποία είναι μεγαλύτερη και πιο προσεγμένα σχεδιασμένη για να προσφέρει αποτελεσματική προστασία στον αναβάτη. Οι σχεδιαστές της Piaggio ευνοήθηκαν από το αναβαθμισμένο μπροστινό σύστημα ανάρτησης το οποίο είναι πιο compact  σε διαστάσεις με αποτέλεσμα να τοποθετήσουν πιο χαμηλά το ψυγείο και να «παίξουν» όπως θέλουν με την αισθητική στα φώτα και στις γρίλιες.

Advertisement

Το αποτέλεσμα είναι εκθαμβωτικό με το MP3 να εκπέμπει πολυτέλεια και ποιότητα, χωρίς να έχει χάσει τις σπορ πινελιές του. Το πίσω μέρος είναι πιο μαζεμένο με πιο σύγχρονα LED φωτιστικά σώματα και καλύτερη στήριξη για τον συνεπιβάτη.

Το τρίτροχο στα καλύτερά του

Advertisement

Δύο είναι τα πράγματα στα οποία ξεχωρίζει το νέο MP3. Το ένα είναι το αναβαθμισμένο σύστημα ανάρτησης και το δεύτερο είναι ο εξοπλισμός και η τεχνολογία που διαθέτει. Ανεβαίνοντας στη σέλα του MP3 530 Exclusive όταν είσαι σε στάση σίγουρα νιώθεις μια βαριά αίσθηση, ιδιαίτερα στο εμπρός μέρος.

Όλα αυτά όμως τα ξεχνάς όταν αρχίσεις να κινείσαι στους δρόμους της πόλης και όχι μόνο. Από τα πρώτα κιόλας μέτρα αντιλαμβάνεσαι άμεσα ότι το νέο σύστημα ανάρτησης εμπρός της Piaggio είναι πιο ανάλαφρο, πιο ακριβές και σίγουρα πιο εύκολο στην οδήγηση. Δεν είναι υπερβολή να αναφέρουμε ότι σε πολλές περιπτώσεις ξεχνάς ότι έχεις δύο τροχούς (13 ιντσών) μπροστά καθώς το σύστημα λειτουργεί ομαλά δίνοντας την αίσθηση κανονικής μοτοσικλέτας.

Advertisement

Φυσικά, όταν αρχίσεις να στρίβεις νιώθεις αμέσως την αυξημένη πρόσφυση που προσφέρει ο έξτρα τροχός, ιδιαίτερα όταν η ποιότητα της ασφάλτου δεν είναι καλή. Χαρακτηριστικό είναι ότι στις γνωστές πλατείες της Ηλιούπολης πέρναγες με χαρακτηριστική ευκολία από την εξωτερική μεγαλύτερες μοτοσικλέτες ακόμα και όταν η άσφαλτος ήταν βρεγμένη. Και όλα αυτά χωρίς πίεση, χωρίς άγχος και με πολύ χαλαρό ρυθμό οδήγησης.

Στο μενού οδήγησης του νέου MP3 είναι σίγουρα και το ταξίδι καθώς το scooter είναι τρομερά σταθερό στον αυτοκινητόδρομο με κορυφαία προστασία. Μπορείς εύκολα να κινηθείς με τα ταχύτητες 120-130 χλμ./ώρα και αν χρειαστεί να προσπεράσεις με ασφάλεια μέχρι τα 160 χλμ./ώρα. Όσο για τα φρένα, οι τρεις δίσκοι (ένας σε κάθε τροχό) ακούραστα ακινητοποιούν το MP3 έχοντας αποτελεσματικότητα και δύναμη. Αν προσθέσουμε και το ABS της Continental τότε όλα γίνονται πιο ασφαλή.

Στην πιο ανάλαφρη αίσθηση που σου δίνει το νέο MP3 συμβάλει πολύ και η αλλαγή στην εργονομία του scooter. Η Piaggio έχει ανεβάσει κατά 10 χιλ. το τιμόνι φέρνοντάς το πιο κοντά στον αναβάτη, ενώ παράλληλα έχει μειωθεί κατά 20 χιλ. το ύψος στο πάτωμα προσφέροντας πιο άνετη θέση οδήγησης και καλύτερο έλεγχο. Χωρίς περιστροφές θα λέγαμε ότι το νέο MP3 530 Exclusive έχει φτάσει στο ανώτερο επίπεδο οδηγικής συμπεριφοράς στα σχεδόν 17 χρόνια που βρίσκεται ανάμεσά μας.

Ίδιος κινητήρας, περισσότερη ροπή

Ο κινητήρας του νέου MP3 530 Exclusive είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος 530 κ.εκ. ο οποίος αποδίδει 44,2 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και 50 Nm ροπής στις 5.250 σ.α.λ. Το σύνολο βασίζεται στο κλασικό πλέον 500άρι μοτέρ της Piaggio έχοντας αυξημένο κυβισμό και νέο σύστημα διαχείρισης. Η ECU είναι της Magneti Marelli με ηλεκτρονικό γκάζι και προσφέρει τρεις επιλογές οδήγησης και σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης ρυθμιζόμενο. Η μετάδοση γίνεται μέσω CVT αυτόματου κιβωτίου.

Βασικό χαρακτηριστικό του συνόλου είναι η ροπάτη, μεστή λειτουργία σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού. Η χαμηλόστροφη λειτουργία του σε κάνει να νομίζεις ότι του λείπει δύναμη στη διάρκεια της επιτάχυνσης, ωστόσο μια ματιά στο ψηφιακό ταχύμετρο θα σε πείσει ότι τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν ραγδαία. Δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο (βοηθάει και το βάρος των 280 κιλών) με τις επιδόσεις του να είναι ικανοποιητικές και επαρκής για όλες τις περιπτώσεις. Όσο για την κατανάλωση, αυτή κυμαίνεται στα 5,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Συστήματα ασφάλειας από τον κόσμο του αυτοκινήτου

Το δεύτερο σημαντικότερο στοιχείο του νέου MP3 είναι τα συστήματα ασφάλειας και ο εξοπλισμός του. Η Piaggio είχε βροντοφωνάξει με περηφάνια όταν παρουσίασε το νέο MP3 ότι είναι το πρώτο scooter στον κόσμο με συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης. Το scooter είναι εξοπλισμένο με το σύστημα ARAS της Piaggio το οποίο περιλαμβάνει 4 ραντάρ υψηλής τεχνολογίας 4D. Χάρη σε αυτά τα ραντάρ το νέο MP3 είναι εξοπλισμένο με σύστημα τυφλού σημείου (Blind Spot) και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Assist), ενώ προσφέρει κάμερα οπισθοπορείας όταν βάζεις όπισθεν (ναι έχει και όπισθεν).

Όλα τα παραπάνω συστήματα γίνονται αντιληπτά μέσα από την έγχρωμη οθόνη TFT 7 ιντσών η οποία πραγματικά ξεχωρίζει μπροστά στα μάτια του αναβάτη. Όταν υπάρχει όχημα σε τυφλό σημείο ανάβει ένα έντονο πορτοκαλί στην οθόνη προειδοποιώντας τον αναβάτη. Το ίδιο συμβαίνει και στην αλλαγή λωρίδας, πάλι υπάρχει φωτεινή ένδειξη αν δεν έχεις βγάλει φλας για να αλλάξεις λωρίδα.

Όσο για την κάμερα οπισθοπορείας, αυτή είναι ίσως το πιο εντυπωσιακό γκάτζετ του scooter καθώς όχι μόνο μπορείς να δεις τι συμβαίνει πίσω σου, αλλά διαθέτει και διαγραμμίσεις που κάνουν ακόμα πιο ακριβή την κίνησή σου προς το σημείο παρκαρίσματος.

Φυσικά, η έκδοση 530 Exclusive δεν μένει μόνο σε αυτά προσφέροντας πολλά ακόμα συστήματα που κάνουν τη ζωή του αναβάτη απλή, όπως το σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, το σύστημα συνδεσιμότητας με το smartphone, τον μεγάλο αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα για δύο κράνη, την USB θύρα φόρτισης και την πλήρη παραμετροποίησης της οθόνης. Ώρα και όρεξη να έχεις και μπορείς κάθε μέρα να έχεις κάτι καινούριο μπροστά στα μάτια σου.

Το αγκάθι

Αυτό που θα περιμέναμε να κάνει η Piaggio όσον αφορά το μεγάλο της MP3 530 είναι να δημιουργήσει έναν νέο, πιο σύγχρονο κινητήρα. Ο συγκεκριμένος μπορεί να είναι αποτελεσματικός και αξιόπιστος, αλλά δείχνει τα χρόνια του κυρίως στον τομέα της ποιότητας λειτουργίας. Ένα φρέσκο δικύλινδρο σύνολο θα ταίριαζε γάντι στο κατά τα άλλα εκπληκτικό νέο MP3. Σίγουρα η έκδοση 400HPE του νέου MP3 με τον σύγχρονο κινητήρα που εξελίχθηκε για το Beverly θα έχει κάτι φρέσκο να προσφέρει στο τρίτροχο scooter.

Η Rolls Royce των scooters

Το νέο Piaggio MP3 530 Exclusive είναι χωρίς αμφιβολία ένα scooter που επαναπροσδιορίζει τον όρο GT scooter. Η άνεση και η ασφάλεια που προσφέρει δεν μπορεί να συγκριθεί με τίποτα από αυτά που συναντάμε στην κατηγορία ξεφεύγοντας κατά πολύ από τον ανταγωνισμό. Τα στοιχεία της πολυτέλειας και της τεχνολογίας βάζουν το κερασάκι στην τούρτα του MP3 το οποίο μπορεί να καθίσει αναπαυτικά στην κορυφή και να απολαύσει τα οφέλη της βασιλείας του.

Όλα τα στοιχεία του νέου Piaggio MP3 530 Exclusive ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Piaggio MP3 530 Exclusive
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, HPE
Ισχύς: 44,2 PS / 7.250 rpm
Ροπή: 50 Nm / 5.250 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός Magneti Marelli 11MP
Κιβώτιο: CVT αυτόματο
Φρένα: Τρεις δίσκοι με ABS Continental
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 5,2 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 13,7 L
Τροχοί: 13 ιντσών εμπρός, 14 ιντσών πίσω
Βάρος: 279 kg (γεμάτο)
Τιμή: 13.490 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Αναβάτες MotoGP σε αγώνα με Piaggio 1 (+video)
Tο νέο Piaggio MP3 αναβαθμίστηκε συνολικά (+video)
Το Piaggio Liberty ντύνεται Baci Perugina