NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda Forza 350

Ελλάδα 1:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Honda Forza 350

NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda Forza 350

NEWSMOTO

Οδηγούμε το ανανεωμένο Honda Forza 350 και επιβεβαιώνουμε ότι είναι το premium SUV των scooters.

Advertisement

28 Ιουνίου 2023, κάπου στα Βριλήσσια: Η συνηθισμένη έξοδος για περπάτημα με έφερε μπροστά στον καλό γείτονα Σπύρο τον οποίο ομολογώ δεν είχα δει ποτέ ξανά έτσι. Κατακόκκινος και σε έξαλλη κατάσταση καταριόταν και εκσφενδόνιζε μύδρους κατά της κίνησης στους δρόμους και το χάσιμο χρόνου σε καθημερινή βάση στις μετακινήσεις του.

Χωρίς να θέλω να… χαλάσω την μοναδική εκείνη στιγμή και χωρίς στην πραγματικότητα να το πολυσκεφτώ είπα: «πάρε ένα scooter να σωθείς».

16 Οκτωβρίου 2023, (πάλι) κάπου στα Βριλήσσια: Σαν τη μέρα της μαρμότας πέφτω για μια ακόμα φορά στον γείτονα Σπύρο. Αυτή τη φορά χαμογελαστός, ήρεμος και ευδιάθετος. Δεν πρόλαβα να πω κάτι και ο γείτονας με πλησίασε, με ακούμπησε στον ώμο και μου είπε: «Με έσωσες…» δείχνοντάς μου στο βάθος της πυλωτής ένα καλογυαλισμένο Honda Forza 350.

Advertisement

Η τέχνη του ολοκληρωτισμού

Το Honda Forza μπορεί να μην το πιστέψετε, αλλά βρίσκεται ήδη 23 χρόνια στις αγορές της Ευρώπης έχοντας γνωρίσει τεράστια επιτυχία. Το τελευταίο φρεσκάρισμα του μοντέλου έγινε το 2023, στο μοντέλο δοκιμής δηλαδή, με την Honda να έχει επέμβει σχεδιαστικά στο εμπρός μέρος της μάσκας, στα φωτιστικά σώματα και σε χρωματικές επιλογές.

Σημαντική αλλαγή έγινε στη ζελατίνα προστασίας η οποία έγινε πιο αποτελεσματική για μεγαλύτερο εύρος αναβατών, ενώ εξακολουθεί να είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη, ένα αξεπέραστο γκάτζετ που προσθέτει τρομερή ευκολία στον αναβάτη.

Advertisement

Ο αναβάτης κάθεται σε μια απίστευτα αναπαυτική σέλα η οποία είναι ικανή να τον κρατήσει χαλαρό μετά από πολλές ώρες οδήγησης, ενώ τα χέρια και τα πόδια έχουν ιδανικές αποστάσεις. Τίποτα στην εργονομία του Forza 350 δεν μπορεί να χαλάσει την άνεση και την χρηστικότητα η οποία χωρίς υπερβολή είναι σε απίστευτα γενναιόδωρες δόσεις.

Advertisement

Μπροστά στα μάτια του ο αναβάτης έχει ένα πλήρες πάνελ οργάνων που αποτελούνται από αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο, με δύο ψηφιακές οθόνες ανάμεσά τους. Ο χειρισμός γίνεται από το τιμόνι με πανεύκολο τρόπο, ενώ υπάρχει δυνατότητα συνδεσιμότητας με smartphone που ανεβάζει ακόμα περισσότερο την καθημερινή πρακτικότητα του Forza 350. Αν έπρεπε να χρησιμοποιήσω μία λέξη για να περιγράψω την χρηστικότητα και την ποιότητα αυτού του GT scooter αυτή θα ήταν η λέξη τελειότητα.

Εκρηκτικός κινητήρας ικανός για όλα

Ο κινητήρας του Forza 350 δεν έχει αλλαγές σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Πρόκειται για τον μονοκύλινδρο με τεχνολογία eSP+ στα 330 κ.εκ. με απόδοση 29,2 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και ροπή στα 31,5 Nm στις 5.250 σ.α.λ. Το σύνολο χαρακτηρίζεται από την βελούδινη λειτουργία του, είναι οικονομικό σε καύσιμο και ισχυρό τόσο ώστε το ταχύμετρο να ξεπερνάει τα 155 χλμ./ώρα.

Advertisement

 

Οι επιταχύνσεις είναι εντυπωσιακά καλές είτε από στάση, είτε εν κινήσει και το Forza όχι μόνο μπορεί με ευκολία να σταθεί δίπλα στα πιο γρήγορα scooter της κατηγορίας, αλλά σε πολλές περιπτώσεις να τα ταπεινώσει κιόλας. Να σημειώσουμε ότι ο κινητήρας της Honda οτιδήποτε και αν το ζητήσεις θα το κάνει με ποιότητα, αμεσότητα και ασφάλεια. Άλλωστε η Honda έχει εξοπλίσει το Forza 350 με σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης (HTCS) το οποίο απενεργοποιείται αν το θελήσει ο αναβάτης.

Όσο για την κατανάλωση, αυτή είναι σε εξαιρετικά επίπεδα μένοντας σταθερά λίγο κάτω από τα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Βασιλιάς στο δρόμο

Ένα GT scooter που σέβεται τον εαυτό του έχει ως πρωταρχικό στόχο να προσφέρει άνεση και ασφάλεια στον αναβάτη και μερικές φορές βάζει σε δεύτερη μοίρα το διασκεδαστικό κομμάτι της οδήγησης. Στο Honda Forza 350 αυτές οι θεωρίες πάνε περίπατο αφού το ιαπωνικό scooter με τις ιταλικές ρίζες φέρνει χαρά ακόμα και στους πιο «ψαγμένους» αναβάτες, χωρίς να εγκαταλείπει τις κλασικές αξίες της ασφάλειας και της άνεσης.

Όλα ξεκινούν από το επανασχεδιασμένο πλαίσιο από ατσάλι το οποίο προσφέρει μοναδική ακαμψία και σωστή κατανομή βάρους. Οι αναρτήσεις είναι ποιοτικές με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 33 χιλ. εμπρός και δύο αμορτισέρ ρυθμιζόμενα πίσω. Οι τροχοί είναι 15 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω, ενώ τα φρένα διαθέτουν έναν δίσκο 256 χιλ. εμπρός και έναν δίσκο 240 χιλ. πίσω με δικάναλο ABS και δαγκάνες της Nissin.

Ο συνδυασμός των παραπάνω χαρακτηριστικών έχουν δημιουργήσει ένα εξαιρετικά σταθερό και ισορροπημένο scooter. Η ευελιξία του Forza 350 είναι πολύ καλή, το ίδιο και η σταθερότητα, ενώ όταν έρθει η ώρα του να στρίψει το κάνει με αποφασιστικό τρόπο, αυξημένη πρόσφυση και πάρα πολύ καλή πληροφόρηση στον αναβάτη. Το αγαπημένο του σημείο είναι οι ανοιχτές καμπές με φόρα, αλλά δεν λέει όχι και στις πιο σφιχτές στροφές με λιγότερα χιλιόμετρα.

Στις ανωμαλίες του δρόμου προσφέρει άνεση και δεν ταλαιπωρεί τη μέση, ενώ η πρόσφυση που προσφέρει είναι ικανή να σε κάνει να το εμπιστευτείς ακόμα και όταν βρίσκεσαι κοντά στα όρια. Τα φρένα από τη μεριά τους εγγυώνται μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης με ίσως την καλύτερη αίσθηση στις μανέτες που μπορεί να συναντήσει κανείς στην κατηγορία.

Πάρτε χαρτί και μολύβι για τον εξοπλισμό

Αν τα παραπάνω δεν σας έχουν πείσει ακόμα για την αρτιότητα του Forza 350, τότε καλό είναι να ρίξετε μια ματιά στον εξοπλισμό του. Εκτός από την ηλεκτρική ζελατίνα που αναφέραμε πιο πάνω, στο scooter της Honda θα βρει κανείς έναν τεράστιο αποθηκευτικό χώρο για δύο full face κράνη κάτω από τη σέλα, θύρα φόρτισης USB Type-C, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, LED φωτιστικά σώματα, σύστημα ειδοποίησης σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος μέσω των φλας, πρακτικό μεγάλο ντουλάπι στο εσωτερικό της μάσκας και ειδικά επιπλέον χειριστήρια στην αριστερή πλευρά του τιμονιού για το σύστημα συνδεσιμότητας.

Το αγκάθι

Δυο είναι τα στοιχεία που θα λέγαμε ότι χαλάνε έστω και ελάχιστα την άρτια εικόνα του Forza 350. Το πρώτο είναι η ψηλή κεντρική σήραγγα ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη που δυσκολεύει την επιβίβαση/αποβίβαση.

Το δεύτερο είναι οι καθρέπτες που βρίσκονται ενσωματωμένοι στο εμπρός μέρος της μάσκας. Η λειτουργία τους είναι μεν εξαιρετική, ωστόσο δεν βολεύουν όταν θέλεις να κινηθείς σε αυξημένη κίνηση και να κάνεις ελιγμούς. Ευτυχώς μαζεύονται εύκολα…

Δίκαια στην κορυφή

Το Honda Forza 350 είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που δεν μπορείς παρά να παραδεχτείς την ανωτερότητα κάποιων πραγμάτων. Το scooter της Honda είναι απλά ανώτερο. Ανώτερο στην ποιότητα, ανώτερο στον εξοπλισμό, ανώτερο στις επιδόσεις, ανώτερο στην άνεση, ανώτερο γενικά.

 

Έχω αναφέρει αρκετές φορές από αυτό το βήμα ότι το κοινό της μοτοσικλέτας σπάνια κάνει λάθος. Η επιβεβαίωση λοιπόν έρχεται με εμφατικό τρόπο καθώς το Forza 350 είναι ανάμεσα στα best seller της Honda και συνολικά της κατηγορίας των scooter σε πωλήσεις, κάτι που έρχεται αρμονικά να κολλήσει στον τίτλο του κορυφαίου scooter στην κατηγορία.

Όλα τα στοιχεία του Honda Forza 350 ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda Forza 350
Κινητήρας: Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, eSP+
Κυβισμός: 330cc
Ισχύς: 29,2 PS / 7.500 rpm
Ροπή: 31,5 Nm / 5.250 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. ψεκασμός PGM-FI
Κιβώτιο: Αυτόματο CVT
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 4,0 L/100 km
Ρεζερβουάρ: 11,7 L
Τροχοί: 15 ιντσών εμπρός και 14 ιντσών πίσω
Βάρος: 184 kg
Τιμή: 6.790 ευρώ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Honda NX500: Χαλίφης στη θέση του χαλίφη (+video)
Αποστολή newsmoto: Εκπληκτική η νέα Honda Hornet 1000
Μειώνει τις εκπομπές ρύπων η Honda με το νέο SH Vetro