Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda Africa Twin CRF1100L

Ελλάδα 16:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Honda Africa Twin CRF1100L

NEWSMOTO

Δοκιμή: Honda Africa Twin CRF1100L

NEWSMOTO

Οδηγούμε την αναβαθμισμένη Africa της Honda για το 2024 και βάζουμε το τελευταίο κομμάτι του οδηγικού παζλ στη θέση του.

Advertisement
Advertisement

Αυτήν τη φορά αποφάσισα να ξεκινήσω κάπως διαφορετικά όσον αφορά τη δοκιμή της Honda Africa Twin 1100L. Οι λόγοι είναι δύο. Ο πρώτος είναι ότι είχα την ευκαιρία να την οδηγήσω σχεδόν back-to-back με τη φρέσκια και κορυφαία έκδοση Adventure Sports και ο δεύτερος είναι ακόμα πιο απλός – επειδή θεωρώ αυτή είναι η πραγματική Africa, η Africa που είναι αδύνατο να μην αγαπήσεις όταν βρεθείς στη σέλα της για περισσότερο από δέκα λεπτά.

Μπαίνω λοιπόν κατευθείαν «στο ψητό». Όλοι λίγο έως πολύ έχουμε νιώσει την αίσθηση της ολοκλήρωσης ενός παζλ. Αυτή την ικανοποίηση ότι καταφέραμε να ολοκληρώσουμε μια διαδικασία χωρίς να χάσουμε κάποιο κομμάτι και να αισθανθούμε την τελειότητα της δημιουργίας μας. Αυτή λοιπόν την ικανοποίηση αισθάνεσαι όταν οδηγείς τη νέα Honda Africa Twin του 2024. Νιώθεις δηλαδή ότι η Honda πρόσθεσε και τα τελευταία κομμάτια στο «παζλ» στη μοτοσικλέτα και ολοκλήρωσε ένα θαύμα σε δύο τροχούς.

Αναβαθμίσεις ουσίας

Η Honda για τη μοτοσικλέτα του 2024 έκανε τρεις κινήσεις. Η πρώτη ήταν να αναβαθμίσει τον τρόπο λειτουργίας του κινητήρα, ιδιαίτερα στο κομμάτι της ροπής. Το δεύτερο είναι να τοποθετήσει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις (υπάρχει και έκδοση με συμβατικές αναρτήσεις) και το τρίτο να αλλάξει τις ζάντες ώστε να μπορούν να φιλοξενήσουν tubeless ελαστικά.

Advertisement
Advertisement

Αυτά ήταν αρκετά να δώσουν ακόμα μια ώθηση στη μοτοσικλέτα τόσο στην ποιότητα συνολικά της κατασκευής, αλλά κυρίως στην ακόμα πιο διασκεδαστική συμπεριφορά στο δρόμο. Αυτή είναι η πραγματική Africa. Διασκεδαστική, απολαυστική σε όλες τις συνθήκες και ικανή να ανυψώσει τον αναβάτη σε οδηγικά συναισθηματικά επίπεδα που δύσκολα βρίσκεις σε μοτοσικλέτα αυτής της κατηγορίας, αλλά και γενικά σε μοτοσικλέτα.

Εμφανισιακά, η νέα Honda Africa Twin CRF1100L διατηρεί την ίδια δομή με την έκδοση Adventure Sports, έχοντας σαφώς πιο σπορ προσανατολισμό. Στην έκδοση της δοκιμής εκείνο που ξεχώριζε ήταν ο χρωματισμός που η Honda τον ονομάζει HRC. Στη μοτοσικλέτα κυριαρχεί το κόκκινο χρώμα που συνδυάζεται με μαύρο και τα αγωνιστικά χρώματα του HRC. Όμορφη προσθήκη είναι οι μαύρες ακτινωτές ζάντες και η κόκκινη σέλα.

Περισσότερη ροπή

Στον τομέα του κινητήρα, το νέο Africa χρησιμοποιεί το ίδιο δικύλινδρο σύνολο των 1.084 κ.εκ. το οποίο για το 2024 έχει αυξημένη ροπή στα 112 Nm και ίδια ισχύ στους 102 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. Η μεγάλη διαφορά δεν είναι τόσο στην ελαφριά αύξηση της ροπής, αλλά κυρίως ότι αυτή έρχεται στις πιο χαμηλές στροφές, δηλαδή στις 5.500 σ.α.λ.

Advertisement

Το μηχανικό σύνολο, χάρη στον ποιοτικό ψεκασμό, λειτουργεί τόσο άρτια που δύσκολα βρίσκεις κάτι που να σε απασχολεί όταν οδηγείς. Υπάρχει άφθονη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές που αρκούν για να διασκεδάσουν τον αναβάτη όλη μέρα – κάθε μέρα, ενώ είναι παράλληλα ακραία φιλικός στις χαμηλές ταχύτητες και τις μικρομετακινήσεις. Αν θέλεις πάλι να κινηθείς γρήγορα το Africa θα επιταχύνει ακαριαία και μεστά εκτοξεύοντας το ταχύμετρο σε απαγορευμένα νούμερα πριν πεις «κύμινο».

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι μηχανικό (υπάρχει έκδοση DCT) το οποίο με τη βοήθεια quickshifter (προαιρετικός εξοπλισμός) γίνεται σύμμαχος τόσο στη διασκεδαστική οδήγηση όσο και στη χρηστικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις.

Advertisement

Στον τομέα των ηλεκτρονικών επίσης η Africa ακολουθεί τα χνάρια της κορυφαίας έκδοσης Adventure Sports. Είναι εξοπλισμένη με όλα τα σύγχρονα συστήματα (Traction Control, Wheelie Control, ABS Στροφής, έξι επιλογές οδήγησης και IMU αισθητήρα έξι αξόνων) τα οποία μάλιστα ρυθμίζονται πλήρως. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τέσσερις προκαθορισμένες επιλογές (Tour, Urban, Gravel και Off-Road) και ακόμα δύο (User1, User2) στις οποίες μπορεί επέμβει και να ρυθμίσει τα πάντα.

Ηλεκτρονικές αναρτήσεις, όνειρο στο δρόμο

Πάνω στο γνώριμο ατσάλινο πλαίσιο η Honda έχει τοποθετήσει τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Showa EERA. Το σύνολο αποτελείται από ένα ανεστραμμένο πιρούνι 45 χιλ. και ένα αμορτισέρ πίσω με μοχλικό σύστημα Pro-Link. Οι αναρτήσεις ρυθμίζονται ηλεκτρονικά πλήρως από την ψηφιακή οθόνη, έχοντας μάλιστα και προκαθορισμένες εν κινήσει επιλογές ρύθμισης της προφόρτισης.

Σε αντίθεση με την πιο βαριά σε αίσθηση και στιβαρή έκδοση που συναντήσαμε στην Adventure Sports, εδώ έχουμε να κάνουμε με την επιστροφή στις ρίζες της Africa. Η μοτοσικλέτα από την πρώτη στιγμή σου δίνει αυτήν την ευχάριστη αίσθηση αυτοπεποίθησης που κάθε αναβάτης θέλει να έχει από τη μοτοσικλέτα του. Ανάλαφρη, ευκίνητη και απολαυστική σε όλες τις διαδρομές, η νέα Africa έχει ακόμα περισσότερη σταθερότητα, ακόμα καλύτερη αίσθηση στο μπροστινό και ακόμα πιο εύκολη διαχείριση στις στροφές.

Advertisement

Στην πόλη η μοτοσικλέτα είναι καρφωμένη στην άσφαλτο, φρενάρει ακαριαία και με ασφάλεια, ενώ έχει προβλέψιμη συμπεριφορά στις αλλαγές κατεύθυνσης. Βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο η μοτοσικλέτα δεν έχει το επίπεδο σταθερότητας και κάλυψης που έχει η έκδοση Adventure Sports, αλλά είναι βέβαιο ότι δε θα λείψει κάτι από τον μέσο αναβάτη που θα κινηθεί με πάνω από 130 χλμ./ώρα για αρκετή ώρα. Άλλωστε η ρυθμιζόμενη ζελατίνα φροντίζει να στείλει τον άνεμο πάνω από το κράνος του αναβάτη.

Τα χαμόγελα του αναβάτη γίνονται ακόμα μεγαλύτερα όταν έρχεται η στιγμή των στροφών και του επαρχιακού δικτύου. Οι καινούριες ακτινωτές ζάντες με τα tubeless ελαστικά σε συνδυασμό με τις ποιοτικές αναρτήσεις της Showa και τη σαφώς πιο ανάλαφρη αίσθηση (σε σχέση με το Adventure Sports) χαρίζουν μια ακόμα πιο απολαυστική οδήγηση στον αναβάτη ο οποίος από την πρώτη στροφή εμπιστεύεται απόλυτα τη μοτοσικλέτα. Οι κλίσεις είναι πολύ μεγάλες και η πληροφόρηση πολύ καλύτερη, παρά το γεγονός των ελαστικών διπλής χρήσης, κάτι που εξαργυρώνεται από τις ποιοτικότερες αναρτήσεις.

Το κερασάκι στην τούρτα είναι η οδήγηση της Africa στο χώμα. Εδώ, το χάσμα με την Adventure Sports είναι σαφώς μεγαλύτερο με το «απλό» Africa να δίνει την αίσθηση ότι μπορεί να λάβει μέρος σε αγώνα Rally Raid.

Πραγματικός οδοστρωτήρας στο χώμα, το Honda έχει δυναμικό χαρακτήρα με πολύ μεγάλες δυνατότητες και στα χέρια ενός έμπειρου αναβάτη, θα κάνει σοβαρά Off-Road πράγματα. Ακόμα όμως και στα χέρια ενός άπειρου στο χώμα αναβάτη, το Africa έχει την ποιότητα να μην τον τρομάξει και να τον εισάγει με ασφάλεια και προοδευτικότητα στον κόσμο του Off-Road.

Το αγκάθι

Και σε αυτήν την περίπτωση, οι ρυθμίσεις της μοτοσικλέτας μέσω της TFT οθόνης 6,5 ιντσών και των πολλαπλών διακοπτών στο τιμόνι προκαλούν πονοκέφαλο. Θα πρέπει ο αναβάτης να έχει κάνει τις προεπιλογές του διότι δεν μπορεί να τις αλλάξει εν κινήσει, ενώ υπάρχουν μόνο τρεις επιλογές αλλαγής προφόρτισης στις αναρτήσεις εν κινήσει. Με λίγα λόγια, θα χρειαστείς λίγο χρόνο για να ρυθμίσεις όπως θέλεις τα μενού της μοτοσικλέτας, αλλά όταν βρεις τον τρόπο όλα θα είναι πολύ πιο εύκολα.

Αυτή είναι η πραγματική Africa

Η Honda Africa Twin CRF1100L του 2024 είναι αυτό που λέμε στο χωριό μου «the real thing». Είναι η πραγματική Africa που αγαπήθηκε για τον ταλαντούχο χαρακτήρα της, για την ποιότητα κατασκευής και κυρίως για την οδηγική αίσθηση που προσφέρει στον αναβάτη. Η προσθήκη νέων τροχών, καλύτερων αναρτήσεων, περισσότερης ροπής και τεχνολογίας φέρνει πλέον το adventure της Honda σε τέτοιο επίπεδο που δύσκολα μπορεί να κοντραριστεί. Η Honda Africa ήταν και συνεχίζει να είναι μια κατηγορία μόνη της, χαράζοντας τον δικό της δρόμο στις μοτοσικλέτες περιπέτειας του λίτρου.

Όλα τα στοιχεία της Honda Africa Twin CRF1100L ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Honda Africa Twin CRF1100L
Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά με κεφαλή Unicam
Κυβισμός: 1.084cc
Ισχύς: 102 PS / 7.500 rpm
Ροπή: 112 Nm / 5.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός PGM-FI
Κιβώτιο: 6ταχυτο μηχανικό με quickshifter
Πλαίσιο: Ατσάλινο δύο τμημάτων
Φρένα: Nissin 4πίστονες δαγκάνες με δίσκους 310 χιλ. εμπρός και ρυθμιζόμενο ΑBS
Αναρτήσεις: Ηλεκτρονικές Showa EERA
Ρεζερβουάρ: 18,8 L
Κατανάλωση (δοκιμής): 6,6 λτ/100χλμ.
Τροχοί: Ακτινωτοί 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω
Βάρος: 233 kg (γεμάτο)
Τιμή: Από 17.950 ευρώ (από 15.850)