Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Δοκιμή: Ducati DesertX

Ελλάδα 9:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμή: Ducati DesertX

NEWSMOTO

Δοκιμή: Ducati DesertX

NEWSMOTO

Οδηγούμε την χωμάτινη Ducati DesertX και αναρωτιόμαστε πως γίνεται το μικρό εργοστάσιο της Μπολόνια να πέτυχε με την πρώτη τη συνταγή της Off-Road επιτυχίας.

Advertisement
Advertisement

Θυμάμαι ακόμα εκείνη την βαριά και ειρωνική γκριμάτσα στα πρόσωπα των φίλων «Ducatisti» όταν έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της η DesertX στο Μιλάνο πριν από μερικά χρόνια. Βλέπετε, οι θαυμαστές της ιταλικής μάρκας είχαν συνηθίσει να βλέπουν στην γκάμα της σπορ μοτοσικλέτες με κύρια χαρακτηριστικά την τεχνολογία, την απαράμιλλη οδηγική συμπεριφορά και τους ισχυρούς κινητήρες. Όλα αυτά φυσικά συνδυάζονταν πάντα με ένα μοναδικό σχεδιαστικό στυλ που μόνο το Centro Stile Ducati μπορεί να δημιουργήσει.

Οι ασφάλτινες πίστες ήταν πάντα λοιπόν το πεδίο δράσης των Ιταλών και η εμφάνιση μιας χωμάτινης μοτοσικλέτας στην γκάμα της έφερε αναστάτωση στους θαυμαστές του Borgo Panigale. Η φράση «Τι δουλειά έχει η Ducati με το χώμα;» κρεμόταν μόνιμα από τα χείλη των Ducatisti, ωστόσο οι Ιταλοί έκλεισαν τα αφτιά και αποφάσισαν να ακολουθήσουν το ένστικτό τους. Το αποτέλεσμα; 100% επιτυχία!

Σοβαρός παίχτης

Advertisement
Advertisement

Αυτήν τη φορά θα ξεκινήσουμε λίγο ανορθόδοξα την παρουσίαση της μοτοσικλέτας και θα αναφερθούμε πρώτα στην αίσθηση που σου δίνει όταν την οδηγείς. Ο απλούστατος λόγος είναι ότι μόλις βρεθείς στη σέλα της ιταλικής μοτοσικλέτας τα ξεχνάς όλα – κινητήρα, εμφάνιση, αναρτήσεις, νούμερα και επιδόσεις. Η DesertX έχει την ικανότητα να σε απορροφήσει, σχεδόν να σε ρουφήξει όταν την οδηγείς και απλά δεν θέλεις να ασχοληθείς με τίποτε άλλο από το να κάνεις ακόμα ένα χιλιόμετρο και ακόμα ένα χιλιόμετρο και ακόμα ένα χιλιόμετρο.

Η αρχική σοβαρή έκπληξη έρχεται στην άσφαλτο όπου από το πρώτο μέτρο αντιλαμβάνεσαι πως παρά τον 21 ιντσών εμπρός τροχό και τα τρακτερωτά ελαστικά, αυτή η μοτοσικλέτα φωνάζει πως είναι Ducati. Μόλις συνηθίσεις τις γρήγορες αντιδράσεις λόγω του μεγάλου τροχού εμπρός αμέσως αρχίζεις να κινείσαι σβέλτα, όπως σε ευχαριστεί, απολαμβάνοντας μέγιστη ποιότητα κύλισης, απολαυστική πρόσφυση και ευχάριστη ευελιξία. Μπορεί η DesertX να φαίνεται ψηλή και… χωμάτινη, αλλά πιστέψτε με, στρίβει σαν Ducati. Τα περιθώρια κλίσεων είναι πολύ μεγάλα και ο ισορροπημένος τρόπος με τον οποίο έχει σχεδιαστεί το ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτύωμα χαρίζουν χαμόγελα ευτυχίας στον αναβάτη.

Advertisement

Στην πόλη έχεις ένα ευέλικτο και διασκεδαστικό δίκυκλο με το οποίο μπορείς να κινείσαι όλη μέρα χωρίς να κουράζεσαι. Στο επαρχιακό δίκτυο και στους δρόμους με στροφές θα απολαύσεις μια αυθεντική Ducati η οποία στρίβει σαν superbike, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η εξαιρετική κάλυψη από τα στοιχεία της φύσης θα σου δώσει υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα για να ταξιδέψεις. Άλλωστε το μεγάλο ρεζερβουάρ των 23 λίτρων θα σου εξασφαλίσει σχεδόν 350 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Δεν φοβάται να ύψη

Advertisement

Έχοντας απολαύσει την εμπειρία της ασφάλτου με την DesertX έρχεται η στιγμή να πατήσεις τους τροχούς της στο έδαφος για το οποίο φτιάχτηκε εξαρχής – το χώμα. Ξεκαθαρίζοντας από την αρχή ότι δεν είμαι έμπειρος και ειδικός σε αυτού του είδους το έδαφος μπορώ με ασφάλεια να σας διαβεβαιώσω ότι η «Ιταλίδα» με έκανε μάγκα!

Από τον τρόπο με τον οποίο κάνει έναν μέτριο αναβάτη στο χώμα να ξεπερνάει εύκολα τα όριά του, να απολαμβάνει μονοπάτια και πατημένα κομμάτια και να τον διασκεδάζει χωρίς φόβο και άγχος μπορεί κανείς να αντιληφθεί το μέγεθος του επιτεύγματος της Ducati. Θυμίζουμε ότι αυτή είναι η πρώτη φορά που η Ducati κατασκευάζει μοτοσικλέτα με εμπρός τροχό 21 ιντσών! Θαύμα…

Advertisement

Η μελετημένη γεωμετρία του πλαισίου έρχεται εδώ να βγάλει τον καλύτερο εαυτό του χάρη στις εξαιρετικές αναρτήσεις της KYB. Τόσο το εμπρός ανεστραμμένο πιρούνι των 46 χιλ. όσο και το μονό αμορτισέρ πίσω (πλήρως ρυθμιζόμενα) λειτουργούν άψογα, «διαβάζουν» με ακρίβεια το έδαφος και με προοδευτικό τρόπο περνάνε όλες τις πληροφορίες στον αναβάτη. Τα φρένα της Brembo ακολουθούν και εκείνα το δρόμο της προοδευτικότητας, ρυθμισμένα ιδανικά για μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας σε άσφαλτο και χώμα. Δεν σε τρομάζει, είναι προβλέψιμο και κυρίως άκρως διασκεδαστικό. Πραγματικά δεν μπορώ να φανταστώ πόσο ευχάριστη θα είναι αυτή η μοτοσικλέτα στα χέρια ενός έμπειρου χωμάτινου αναβάτη.

Δοκιμασμένος κινητήρας

Ο κινητήρας της DesertX είναι ο γνωστός δικύλινδρος L2, Testastretta των 937 κ.εκ. που συναντάμε στο νέο Monster, στο Multistrada V2 και το Hypermotard. Το σύνολο αποδίδει 110 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και 92 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. και συνοδεύεται από μια πλούσια σουίτα ηλεκτρονικών συστημάτων που κάνουν τη ζωή του αναβάτη εύκολη. Η DesertX διαθέτει έξι επιλογές οδήγησης, τέσσερις για άσφαλτο (Wet, Urban, Sport, Touring) και δύο για χώμα (Rally, Enduro). Κάθε μία είναι αρχικά ρυθμισμένη σύμφωνα με τις επιλογές του εργοστασίου, αλλά ο αναβάτης μπορεί να κάνει ότι θέλει, παραμετροποιώντας κάθε σύστημα της μοτοσικλέτας.

Μπορείς δηλαδή να έχεις επιλέξεις την επιλογή Touring (110 ίπποι), αλλά να θέλεις λιγότερη εμπλοκή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης και του συστήματος ελέγχου της σούζας. Ή αν έχεις επιλέξει την Enduro (75 ίπποι) μπορείς να απενεργοποιήσεις εντελώς το ABS στροφής και να μειώσεις το σύστημα ελέγχου του φρένου του κινητήρα. Με εύκολο τρόπο, από την αριστερή πλευρά του τιμονιού, κάνεις ότι αλλαγή θέλεις έχοντας σύμμαχο την μεγάλη κάθετα τοποθετημένη TFT οθόνη 5 ιντσών.

Η DesertX είναι εξοπλισμένη και με σύστημα quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων απλοποιώντας το ανέβασμα και το κατέβασμα σχέσεων, ενώ από το τιμόνι μπορεί να ελέγξει ο αναβάτης και το σύστημα Cruise Control. Όλα είναι εύκολα προσβάσιμα στην DesertX και κυρίως λειτουργούν. Κάθε αλλαγή που κάνεις έχει νόημα διότι την αντιλαμβάνεσαι στην πράξη και αυτό δίνει ακόμα μεγαλύτερη αξία στα ηλεκτρονικά συστήματα των Ιταλών.

Γνήσια ιταλική αισθητική

Μπορεί οι άνθρωποι της Ducati να ξόδεψαν αμέτρητες ώρες στις δοκιμές κινητήρα, ηλεκτρονικών, πλαισίου, αναρτήσεων, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν παραμέλησαν την αισθητική της DesertX. Η μοτοσικλέτα της Ducati συνδυάζει μια ξεκάθαρη Rally αισθητική με κάποιες ρετρό πινελιές από την πάλαι ποτέ κραταιά Cagiva.

Το συνολικό σχήμα της DesertX είναι επιθετικό και αρκετά εντουράδικο, με πολλές λεπτομέρειες να το κάνουν να ξεχωρίζει. Οι στρογγυλοί προβολείς LED στην μάσκα εμπρός με την ιδιαίτερη ζελατίνα και τα  χαρακτηριστικά DRL φώτα ημέρας, ο λευκός χρωματισμός με το ογκώδες ρεζερβουάρ, η σωστά μελετημένη σέλα και φυσικά το ρετρό πίσω φωτιστικό σώμα κάνουν τη μοτοσικλέτα να ξεχωρίζει, ενώ σε πολλές περιπτώσεις ήρθα αντιμέτωπος με την ερώτηση τι μάρκα είναι η μοτοσικλέτα από φίλους και γνωστούς; Η αλήθεια είναι ότι με μόνο μια λεπτή κόκκινη γραμμή στα πλευρικά καπάκια και το μικρό λογότυπο της Ducati δύσκολα θα καταλάβεις ότι αυτό το μοντέλο έχει βγει από το εργοστάσιο της Μπολόνια.

Μαγικό ραβδί

Δεν γνωρίζω τι μαγικά έκαναν εκεί στο Borgo Panigale, αλλά σίγουρα η DesertX κινείται στα όρια του υπερφυσικού. Δεν μπορεί να χωρέσει το μυαλό μου ότι η πρώτη σοβαρή προσπάθεια της ιταλικής μάρκας να μπει στον κόσμο του Off-Road είχε αυτό το μοναδικό αποτέλεσμα. Πρόκειται για μια πολύ σοβαρή εκτός δρόμου μοτοσικλέτα η οποία δεν φοβάται τα ύψη, δεν φοβάται να «βρέξει τα πόδια της» και πραγματικά μπορεί εύκολα να ευχαριστήσει έμπειρους και άπειρους αναβάτες στο χώμα. Και το κερασάκι στην τούρτα έρχεται όταν τελειώσει ο χωμάτινος δρόμος και από εκεί που «κυνήγαγες» τα εντουράκια στα μονοπάτια, πιάνεις τον εαυτό σου να «κυνηγάς» τα superbike στις ασφάλτινες στριφτερές διαδρομές. Όνειρο!

Όλα τα στοιχεία της Ducati DeserX ΕΔΩ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Ducati DesertX
Κινητήρας: Δικύλινδρος L2, υγρόψυκτος, Δεσμοδρομικό σύστημα
Κυβισμός: 937 cc
Ισχύς: 110 PS / 9.250 rpm
Ροπή: 92 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ψεκασμός με Ride by Wire
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό με quickshifter
Πλαίσιο: Ατσάλινο χωροδικτύωμα
Ρεζερβουάρ: 23 L
Τροχοί: 21 ιντσών εμπρός και 18 ιντσών πίσω
Φρένα: Brembo, δίσκοι 320 χιλ εμπρός και ρυθμιζόμενο ABS στροφής
Βάρος: 223 kg (Γεμάτο)
Μεικτή κατανάλωση: 6,8 L/100 km
Τιμή πώλησης: 19.200 ευρώ