Live Κίνηση
Περισσότερα
NEWSMOTO

Ανανέωση για την Yamaha YZF-R1

Ελλάδα 7:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ανανέωση για την Yamaha YZF-R1

NEWSMOTO

Ανανέωση για την Yamaha YZF-R1

NEWSMOTO

Η Yamaha προχώρησε σε πολλές αλλαγές στην YZF-R1 με στόχο η superbike των 200 ίππων να παραμείνει στο ίδιο υψηλό ανταγωνιστικό επίπεδο. Οι αλλαγές αφορούν στην αεροδυναμική απόδοση, στον κινητήρα αλλά και στα ηλεκτρονικά της συστήματα.

Advertisement
Advertisement

 

Για το 2020, η Yamaha YZF-R1 έρχεται με επαναχεδιασμένο φέρινγκ με πιο επιθετικό σχεδιασμό με την έμπνευση να προέρχεται από την YZR-M1 που αγωνίζεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP. Τα πλαϊνά του νέου φέρινγκ ρέουν άψογα στο ρεζερβουάρ καυσίμου, δίνοντας ένα καθαρό, πλήρως ενσωματωμένο στυλ, που ενισχύεται ακόμη περισσότερο από τα ασορτί καλύμματα στο κάτω μέρος του ρεζερβουάρ.

Advertisement
Advertisement

Η αεροδυναμική απόδοση του νέου φέρινγκ έχει αυξηθεί περισσότερο από 5% και βελτιώνει την απόδοση της μοτοσυκλέτας στις υψηλές ταχύτητες. Επιπλέον, οι νέας σχεδίασης προβολείς LED και τα ανασχεδιασμένα φώτα θέσης LED τονίζουν ακόμη περισσότερο την σχεδίαση της ιαπωνικής superbike. Το φέρινγκ διαθέτει επίσης έναν νέο αλουμινένιο αεραγωγό, ο οποίος προσφέρει αυξημένη ακαμψία, ενώ το κάτω τμήμα του που καλύπτει το σύστημα εξάτμισης είναι πλέον κατασκευασμένο από τιτάνιο.

Βελιώσεις στον κινητήρα προδιαγραφών EU5
Με ισχύ 200 PS, ο 4-κύλινδρος κινητήρας των 998 κ.εκ. ο εν σειρά 4κύλινδρος crossplane κινητήρας έχει δεχτεί πολλές αλλαγές για βελτιωμένη απόδοση στις υψηλές στροφές με τους 200 ίππους του να αποδίδονται στις 13.500 σ.α.λ.

Advertisement

Οι μηχανικοί της Yamaha υιοθέτησαν κοκοράκια τύπου “finger-follower” νέας σχεδίασης και νέο προφίλ για τους εκκεντροφόρους που παρέχουν βελτιστοποιημένη ανύψωση βαλβίδων και πιο σταθερό άνοιγμα και κλείσιμό στις υψηλές στροφές, το οποίο με τη σειρά του εξασφαλίζει πιο ομαλή και αποδοτική λειτουργία.

Advertisement

Αυξημένη απόδοση καύσης
Από τις πιο σημαντικές αλλαγές είναι η διάταξη της εισαγωγής, νέας σχεδίασης, με ανασχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή και μπεκ ψεκασμού. Οι πεταλούδες του γκαζιού μετακινήθηκαν πιο κοντά στους θαλάμους καύσης, προκειμένου να μειωθεί ο όγκος της εισαγωγής και να εξασφαλιστεί σταθερότητα στην καύση και καλύτερη απόδοση. Επίσης, τα νέα μπεκ ψεκασμού της Bosch τοποθετήθηκαν επάνω από τα σώματα ψεκασμού διαμέτρου 45 χιλ. και όχι κάτω από αυτά. Αυτά τα νέα μπεκ ψεκασμού 10 οπών μεταφέρουν το καύσιμο πιο άμεσα στους θαλάμους καύσης και παρέχουν πιο ευρεία γωνία ψεκασμού 21,5 μοιρών, για ακόμη καλύτερη καύση.

Ανασχεδιασμένη είναι και η εξάτμισης με συνολικά 4 καταλύτες – το ένα ζεύγος βρίσκεται μπροστά από το θάλαμο εξάτμισης και το άλλο ζεύγος πίσω από αυτόν – ενώ τόσο ο σιγαστήρας όσο και τα προστατευτικά του κινητήρα από τη θερμότητα διαθέτουν πρόσθετα αντίμετρα μείωσης του θορύβου.

Advertisement

Αυξημένη απόδοση κινητήρα
Για αυξημένη απόδοση του κινητήρα και μειωμένες απώλειες ισχύος, ο στρόφαλος του κινητήρα crossplane φέρει οπές λίπανσης μεγαλύτερης διαμέτρου σε συνδυασμό με έδρανα στήριξης στροφάλου μεγαλύτερης διαμέτρου. Η αντλία λαδιού διαθέτει μικρότερων διαστάσεων ρότορα κατά 10%. Στις αλλαγές περιλαμβάνονται μεγαλύτερς δίοδοι λαδιού στο συγκρότημα του στρόφαλου, για βελτιστοποίηση της πίεσης, καθώς και ανασχεδιασμένα ακροφύσια στο σύστημα ψύξης των εμβόλων.

Στις αλλαγές που έγιναν στο μοντέλο του 2020 περιλαμβάνονται επίσης, πιο φαρδύ γρανάζι της δεύτερης ταχύτητας για αυξημένη απόδοση του συστήματος μετάδοσης, καθώς και παχύτερες πλάκες στην αλυσίδα τελικής μετάδοσης. Για βελτιωμένη ψύξη στην εξαγωγή ανασχεδιάστηκαν οι δίοδοι ποτ περνούν από την κυλινδροκεφαλή.

Γκάζι APSG “ride-by-wire” για βελτιωμένο έλεγχο
Το ηλεκτρονικό γκάζι YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle) που ελέγχει τις πεταλούδες διαθέτει ένα νέο σύστημα APSG (Accelerator Position Sensor Grip) με μαγνήτη και αισθητήρα που στέλνει σήματα στο YCC-T. Προκειμένου να διατηρηθεί η αίσθηση απόκρισης του συμβατικού περιστροφικού γκριπ, η νέα μονάδα APSG διαθέτει ελατήριο, προστατευτικό και γρανάζι που προσφέρουν μια φυσική και προοδευτική αίσθηση, με τις ρυθμίσεις να έχουν σχεδιαστεί για βελτιωμένα επίπεδα ελέγχου και καλύτερη αλληλεπίδραση μεταξύ αναβάτη και μοτοσυκλέτας.

Αναβαθμισμένες αναρτήσεις
Το πιρούνι Kayaba των 43 χλστ. της YZF-R1 με διαδρομή 120 χιλ.τροποποιήθηκε εσωτερικά για να προσφέρει βελτιωμένη πληροφόρηση στον αναβάτη. Οι βαλβίδες απόσβεσης είναι νέας σχεδίασης και ο συνδυασμός τους με ελαφρώς μειωμένο ρυθμό απόσβεσης ελατηρίου και ανασχεδιασμένη στάθμη λαδιού, παρέχει περισσότερη ακριβεια στον αναβάτη, καθώς και πιο άμεσο και φυσικό χειρισμό.

Αυτές οι αλλαγές στην μπροστινή ανάρτηση συμπληρώνονται από το τροποποιημένο αμορτισέρ τιμονιού και τις νέες ρυθμίσεις του πίσω αμορτισέρ.

Βελτιωμένα φρένα και νέα ελαστικά
Στα φρένα οι δαγκάνες monobloc χρησιμοποιούν νέα τακάκια για τους δύο μπροστινούς δίσκους των 320 χλστ. πιο ανθεκτικά και προσφέρουν ακόμη πιο δυνατό φρενάρισμα. Τα ελαστικά έχουν επίσης αναβαθμιστεί στο νέο μοντέλο. Νέα είναι και τα ελαστικά Bridgestone Battlax RS11.

Υπερσύγχρονη τεχνολογία ηλεκτρονικού ελέγχου
Η YZF-R1 είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα που χρησιμοποίησε IMU (αδρανειακή μονάδα μέτρησης) 6 αξόνων. Η μονάδα IMU διαθέτει γυροσκόπιο και αισθητήρες G που ελέγχουν την κίνηση ως προς και τους τρεις άξονες, καθώς και ένα επιταχυνσιόμετρο που μετρά την επιτάχυνση εμπρός-πίσω, επάνω-κάτω και αριστερά-δεξιά. Η IMU μεταδίδει τα δεδομένα κατάστασης της μηχανής 125 φορές το δευτερόλεπτο στην ECU που ελέγχει τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα αναβάτη της YZF-R1.

Για το 2020, αυτή η κορυφαία supersport αξιοποιεί δύο νέες εξελιγμένες τεχνολογίες ηλεκτρονικού ελέγχου που αυξάνουν ακόμη περισσότερο τις εξαιρετικές δυνατότητες της μοτοσυκλέτας στην πίστα.

Νέο σύστημα ελέγχου φρένων (BC) και ABS βέλτιστης κλίσης
Το νέο σύστημα ελέγχου φρένων (BC) επιτρέπει στους αναβάτες να επιλέγουν μεταξύ των δύο λειτουργιών ABS (BC1 και BC2), αυτή που ταιριάζει καλύτερα με τις προσωπικές τους προτιμήσεις και τις οδηγικές συνθήκες.

Η λειτουργία BC1 διαθέτει σταθερό επίπεδο ευαισθησίας ABS, ενώ η λειτουργία BC2 διαθέτει μεταβλητή ευαισθησία ABS που εξαρτάται από τη γωνία κλίσης και τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Στη λειτουργία BC2, η ευαισθησία και η ταχύτητα παρέμβασης του ABS αυξάνονται καθώς μεγαλώνει η κλίση της μοτοσυκλέτας, προσφέροντας επιπλέον σιγουριά και έλεγχο στις στροφές.

Τα δεδομένα που σχετίζονται με την ταχύτητα του μπροστινού και του πίσω τροχού καθώς και οι πληροφορίες από την αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU), όπως η γωνία κλίσης και η επιτάχυνση της ολίσθησης, μεταδίδονται στο συγκρότημα της υδραυλικής μονάδας και στην ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του ABS , οι οποίες πραγματοποιούν υπολογισμούς σε πραγματικό χρόνο. Αυτές οι πληροφορίες, κατόπιν, δίνουν τη δυνατότητα στο ABS να αποτρέψει το μπλοκάρισμα των τροχών, ρυθμίζοντας την υδραυλική πίεση στο εμπρός και πίσω φρένο.

Νέο σύστημα διαχείρισης φρένου κινητήρα (EBM)
Μια νέα προσθήκη στην YZF-R1 είναι το σύστημα διαχείρισης φρένου του κινητήρα (EBM), που προσφέρει στους αναβάτες τη δυνατότητα να επιλέγουν ένα από τα τρία επίπεδα ισχύος φρεναρίσματος του κινητήρα (υψηλή – μεσαία – χαμηλή) ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και τις προσωπικές προτιμήσεις τους. Χρησιμοποιώντας δεδομένα από διάφορους αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένης της επιλεγμένης σχέσης μετάδοσης, των σ.α.λ. του κινητήρα, της θέσης του γκαζιού και της θέσης της βαλβίδας γκαζιού, η ECU προσαρμόζει το άνοιγμα του γκαζιού, το χρονισμό της ανάφλεξης και τον όγκο έγχυσης καυσίμου, προκειμένου να ελέγξει το φρένο του κινητήρα. Η EBM1 παρέχει την υψηλότερη ισχύ φρεναρίσματος του κινητήρα, ενώ η EBM3 τη χαμηλότερη.

Τροποποιημένο σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS)
Το σύστημα ελέγχου εκκίνησης (aunch Control System-LCS) της YZF-R1 προσφέρει αυξημένο έλεγχο κατά την εκκίνηση σε αγώνα. Για το μοντέλο του 2020 η λειτουργία LCS1 έχει τροποποιηθεί, ώστε να ενεργοποιείται στις 9000 σ.α.λ. με άνοιγμα γκαζιού 41 μοιρών.

Με την προσθήκη των BC και EBM και την τροποποίηση του LCS, η YZF-R1 του 2020 διαθέτει επτά συνολικά τύπους ηλεκτρονικών βοηθημάτων αναβάτη και λειτουργιών ελέγχου, παρέχοντας αυξημένη σιγουριά και έλεγχο σε ένα ευρύ φάσμα συνθηκών οδήγησης. Κάθε ηλεκτρονικό σύστημα έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να συνδυάζεται απρόσκοπτα με τα άλλα συστήματα και να παρέχει μια φυσική και σίγουρη αίσθηση, επιτρέποντας σε κάθε αναβάτη να αξιοποιεί πλήρως όλες τις δυνατότητές του.

Ευανάγνωστη οθόνη οργάνων TFT
Η οθόνη υγρών κρυστάλλων Thin Film Transistor (TFT) της YZF-R1 έχει αναβαθμιστεί και περιλαμβάνει ενδείξεις για τα νέα χαρακτηριστικά ελέγχου φρένων (BC) και διαχείρισης φρεναρίσματος του κινητήρα (EBM).

Νέα χαρακτηριστικά της YZF-R1
-Επιθετικό νέο φέρινγκ σε στυλ M1
-Πλήρως ενοποιημένα εξωτερικά μέρη για βελτιωμένη εργονομία
-Αυξημένη αεροδυναμική απόδοση κατά 5%
-Ενισχυμένη αίσθηση ποιότητας και DNA M1
-Αναβαθμισμένη ανάρτηση
-Νέο σύστημα ABS 2 λειτουργιών ελέγχου φρένων (BC) και στροφών
-Νέο σύστημα διαχείρισης πέδησης κινητήρα (EBM) 3 επιπέδων
-Βελτιστοποιημένο σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS)
-Νέο γκάζι APSG “ride-by-wire”
-Βελτιωμένος κινητήρας
-Βελτιωμένη απόδοση πέδησης
-Αναθεωρημένες αναρτήσεις
-Νέα ελαστικά Bridgestone Battlax RS11
-Αναβαθμισμένα όργανα TFT με ενδείξεις BC και EBM
-Κινητήρας που συμμορφώνεται με τους κανονισμούς EU5

Βασικά χαρακτηριστικά της YZF-R1
-Τετρακύλινδρος κινητήρας 998 κ.εκ. 200 PS τύπου crossplane
-IMU 6 αξόνων με αισθητήρες Gyro/G για δεδομένα τρισδιάστατης κίνησης
-Λειτουργίες απόδοσης ισχύος (PWR)
-Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS) / ολίσθησης (SCS) με αισθητήρες πλευρικής κλίσης
-Σύστημα ελέγχου σούζας (LIF) / Σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS)
-Σύστημα γρήγορης αλλαγής ταχυτήτων (QSS)
-Πλαίσιο αλουμινίου Deltabox με κοντό μεταξόνιο
-Αλουμινένιο ψαλίδι / υποπλαίσιο μαγνησίου
-Τροχοί μαγνησίου και ρεζερβουάρ καυσίμου 17 λίτρων από αλουμίνιο
-Ρυθμιζόμενες λειτουργίες οδήγησης με σύστημα επιλογής τρόπου λειτουργίας (PWR)
-Όργανα LCD TFT (Thin Film Transistor)

Η Yamaha YZF-R1 του 2020 θα είναι διαθέσιμη από τον Σεπτέμβριο του 2019.