Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ζητείται «Σχέδιο Μάρσαλ» για να σωθεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Ελλάδα 12:07
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ζητείται «Σχέδιο Μάρσαλ» για να σωθεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

ΝΕΑ

Ζητείται «Σχέδιο Μάρσαλ» για να σωθεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

ΝΕΑ

Τα καμπανάκια χτυπούν από παντού. Και οι ευρωπαίοι κατασκευαστές ψάχνουν δραστικές λύσεις για να επιβιώσουν απέναντι στην κινεζική λαίλαπα.

Advertisement
Advertisement

Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, ζήτησε να αναληφθεί ενιαία δράση μεταξύ των κρατών της ΕΕ για την αντιμετώπιση των ανταγωνιστικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία, όπως η συνεργασία που παρατηρείται στον τομέα της αεροδιαστημικής με την Airbus.

Σε μια περιεκτική δημόσια επιστολή που προηγήθηκε των εκλογών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Ιούνιο, ο de Meo υπογράμμισε διάφορες ανησυχίες και πρότεινε λύσεις.

Μεταξύ των προτάσεών του, ο de Meo τάχθηκε υπέρ της ταχύτερης αντικατάστασης των παλαιότερων, ρυπογόνων οχημάτων με νεότερα, καθαρότερα μέσα στην επόμενη δεκαετία μέσω ενός ταμείου “σχεδίου Μάρσαλ”.

Advertisement
Advertisement

Το ταμείο αυτό, το οποίο θα κατανεμηθεί σε όλη την Ευρώπη με βάση τις δυνατότητες κάθε χώρας, θα αποτελέσει κίνητρο για την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και θα μπορούσε ενδεχομένως να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά 1 εκατομμύριο τόνους έως το 2030.

Αναγνωρίζοντας τις πιέσεις που αντιμετωπίζει ο ευρωπαϊκός τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των τεχνολογικών αλλαγών, των κανονιστικών απαιτήσεων και των αναγκών επανεκπαίδευσης του εργατικού δυναμικού, ο de Meo τόνισε την ανάγκη για συνεργασία και επενδύσεις.

Σημείωσε την κυριαρχία της Ασίας στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου και τις προκλήσεις που θέτει η υποστήριξη της Κίνας για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σημαντικό εμπορικό έλλειμμα για την Ευρώπη.

Advertisement

Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, ο de Meo πρότεινε πανευρωπαϊκή στήριξη της παραγωγής μικρών, προσιτών αυτοκινήτων, η οποία θα μπορούσε να δημιουργήσει ευκαιρίες απασχόλησης.

Τάχθηκε επίσης υπέρ των συμπράξεων, όπως οι διαπραγματεύσεις της Renault με τον όμιλο Volkswagen για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κάτω των 20.000 ευρώ, και προέτρεψε για μια συνεκτική ευρωπαϊκή πολιτική για την παραγωγή μικρών αυτοκινήτων.

Advertisement

Ο De Meo υπογράμμισε τις σημαντικές επενδύσεις που έχει ήδη πραγματοποιήσει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία προς την κατεύθυνση της ενεργειακής μετάβασης, οι οποίες ανέρχονται σε 250 δισ. ευρώ.

Ωστόσο, τόνισε τη σημασία ενός σαφούς και σταθερού ρυθμιστικού πλαισίου για τη διευκόλυνση της περαιτέρω προόδου.

Εκτός από αυτές τις προτάσεις, ο de Meo πρότεινε την επανεξέταση των ρυθμιστικών προτύπων, τη δημιουργία μιας ευρωπαϊκής πλατφόρμας για την προμήθεια πρώτων υλών και την υιοθέτηση ενός μοντέλου κινήτρων εμπνευσμένου από την Κίνα και τις ΗΠΑ.

Advertisement

Συνολικά, η επιστολή του de Meo υπογραμμίζει την ανάγκη συνεργατικής δράσης και στρατηγικού σχεδιασμού για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας και της βιωσιμότητας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ενόψει των παγκόσμιων προκλήσεων.