Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Volkswagen-Skoda: 25 χρόνια μαζί

Ελλάδα 15:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Volkswagen-Skoda: 25 χρόνια μαζί

ΝΕΑ

Volkswagen-Skoda: 25 χρόνια μαζί

ΝΕΑ

Η Βελούδινη Επανάσταση στα τέλη του 1989 οδήγησε στην αναίμακτη πτώση του κομμουνιστικού καθεστώτος στην Τσεχοσλοβακία και έφερε σημαντικές αλλαγές στο οικονομικό τοπίο της χώρας. Προγραμματίστηκε μία σειρά από αποκρατικοποιήσεις και αναζητήθηκαν επενδυτές από χώρες του δυτικού κόσμου. Στην περίπτωση της Skoda, ο αγοραστής προερχόταν από τη Γερμανία και ήταν ο Όμιλος Volkswagen.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ

Οι διαπραγματεύσεις κράτησαν πολλούς μήνες και οδήγησαν στην υπογραφή της συμφωνίας για εξαγορά μεριδίου 31% της Skoda από την Volkswagen AG. Το ημερολόγιο έδειχνε εκείνη την ημέρα 28 Μαρτίου 1991. Σταδιακά το ποσοστό αυξήθηκε στο 100%, καθιστώντας την τσέχικη μάρκα θυγατρική του γερμανικού κολοσσού από το Βόλφσμπουργκ. Η ετήσια παραγωγή της τότε ανερχόταν σε 200.000 οχήματα και περιελάμβανε μόλις δύο μοντέλα.

Η Skoda εξασφάλισε την οικονομική σταθερότητα αλλά και πρόσβαση στον τεχνολογικό «πάγκο» της Volkswagen. Ως αποτέλεσμα, μεταμορφώθηκε από μάρκα με φθηνά αυτοκίνητα σε μία εταιρεία με αξιόπιστες προτάσεις σε εμπορικές κατηγορίες, με χαμηλότερες τιμές από πολλούς ανταγωνιστές της. Έτσι έφθασε να πουλάει πάνω από 1 εκατ. αυτοκίνητα ετησίως (τόσο το 2014 όσο και το 2015) και να δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 100 χώρες.

Advertisement
Advertisement

Πρώτο μοντέλο της Skoda στην Volkswagen εποχή ήταν η Felicia το 1994, που αντικατέστησε το Favorit. Έκτοτε, η Skoda διευρύνει διαρκώς τη γκάμα της, η οποία έχει στο ένα άκρο το αυτοκίνητο πόλης Citigo και στο άλλο το μεγάλο οικογενειακό Superb. Μέσα στο 2016 θα παρουσιάσει το νέο της SUV, μοντέλο που αναμένεται να αυξήσει κι άλλο τις πωλήσεις της. Πιο σημαντική αγορά για την μάρκα είναι η Κίνα και ακολουθεί η Γερμανία.

Η συμβολή της Skoda στην οικονομία της Τσεχίας είναι αξιοσημείωτη: το 2014 αντιπροσώπευσε το 4,5% του ΑΕΠ της χώρας και το 8% των συνολικών εξαγωγών.

Η στιγμή υπογραφής της συμφωνίας. Από αριστερά, ο Υπουργός Βιομηχανίας της Τσεχίας Jan Vrba και ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Carl Hahn.

Η στιγμή υπογραφής της συμφωνίας. Από αριστερά, ο Υπουργός Βιομηχανίας της Τσεχίας Jan Vrba και ο διευθύνων σύμβουλος της Volkswagen, Carl Hahn.