Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

ΒΟΑΚ: Ξεκινά η επέκταση προς Σητεία, σε εξέλιξη τα έργα στο Χανιά-Ηράκλειο

Ελλάδα 4:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ΒΟΑΚ: Ξεκινά η επέκταση προς Σητεία, σε εξέλιξη τα έργα στο Χανιά-Ηράκλειο

ΝΕΑ

Σε πλήρη ανάπτυξη βρίσκεται ο σχεδιασμός για τον νέο ΒΟΑΚ, με δύο κομβικές εξελίξεις: την έναρξη των μελετών για την ανατολική επέκταση έως τη Σητεία και την υλοποίηση έργων οδικής ασφάλειας στο υφιστάμενο τμήμα Χανιά–Ηράκλειο.

Advertisement
Advertisement

Με την έγκριση της χρηματοδότησης των μελετών, το Υπουργείο Υποδομών, όπως έγραψε και το site ypodomes.com ενεργοποιεί τη διαδικασία για την ανατολική επέκταση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, από τον Άγιο Νικόλαο έως τη Σητεία. Το έργο μήκους περίπου 55 χιλιομέτρων αποτελεί το τελευταίο τμήμα που απομένει για να ολοκληρωθεί ο ενιαίος άξονας από την Κίσσαμο έως τη Σητεία, συνολικού μήκους σχεδόν 300 χιλιομέτρων.

Οι πρώτες κινήσεις περιλαμβάνουν διαγωνισμούς για την πρόσληψη τεχνικών, νομικών και χρηματοοικονομικών συμβούλων, οι οποίοι θα εκπονήσουν τις απαιτούμενες μελέτες και θα ορίσουν τις τεχνικές και χρηματοδοτικές προδιαγραφές.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα ώριμα τμήματα Άγιος Νικόλαος–Καλό Χωριό και Καλό Χωριό–Παχειά Άμμος, καθώς και στο νέο τμήμα Παχειά Άμμος–Σητεία μήκους 5,76 χλμ., το οποίο θα παρακάμπτει τον οικισμό της Παχειάς Άμμου για λόγους οδικής ασφάλειας.

Advertisement
Advertisement

Το κόστος και ο τρόπος υλοποίησης του έργου θα εξαρτηθούν από την τελική τεχνική λύση – αν δηλαδή το νέο τμήμα θα έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου ή δρόμου ταχείας κυκλοφορίας.

Έργα οδικής ασφάλειας στο Χανιά–Ηράκλειο

Ταυτόχρονα, ξεκινούν άμεσα οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στο υπάρχον τμήμα Χανιά–Ηράκλειο, με στόχο τον περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων. Βασικό μέτρο θα είναι η τοποθέτηση κολωνακίων διαχωρισμού, κατά το πρότυπο της Ε.Ο. Πατρών–Πύργου, όπου παρατηρήθηκε εντυπωσιακή μείωση των δυστυχημάτων.

Advertisement

Τα έργα θα εκτελέσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μέσω συμπληρωματικής εργολαβίας, με ορίζοντα ολοκλήρωσης περίπου 12 μηνών. Οι παρεμβάσεις θα συμβαδίζουν με την κυκλοφορία, καθώς πρόκειται για διαπλάτυνση εν λειτουργία οδικού δικτύου.

Η ακτινογραφία του άξονα Χανιά–Ηράκλειο

Advertisement

Το έργο Χανιά–Ηράκλειο περιλαμβάνει μια σειρά από τεχνικά έργα και ανισόπεδους κόμβους κατά μήκος της διαδρομής:

  • Παράκαμψη Χανίων: 3 κόμβοι (Βαμβακόπουλο, Μουρνιές, Σούδα), 2+2 λωρίδες.
  • Σούδα–Καλύβες: 1 σήραγγα, 2 γέφυρες, 3 κόμβοι (Πλατάνι, Απτέρα, Καλάμι).
  • Καλύβες–Άγιοι Πάντες: 1 σήραγγα, 1 γέφυρα, 2 κόμβοι, παράπλευρο δίκτυο 12,9 χλμ.
  • Άγιοι Πάντες–Βρύσες: 2 κόμβοι (Βάμος, Βρύσες), δίκτυο 6,4 χλμ.
  • Βρύσες–Πετρές–Ατσιπόπουλο: 5 σήραγγες, 8 γέφυρες, 5 κόμβοι.
  • Παράκαμψη Ρεθύμνου: 3 κόμβοι, 2+2 λωρίδες με διαχωριστικό στηθαίο.
  • Εξάντης–Φόδελε–Ληνοπεράματα: 5 σήραγγες, 18 γέφυρες, 8 κόμβοι.
  • Ληνοπεράματα–Γούρνες: 8 κόμβοι και πλήρης διατομή αυτοκινητόδρομου.
  • Γούρνες–Χερσόνησος: 3 κόμβοι (Γούρνες, νέο αεροδρόμιο, Καστέλι).

Με τις μελέτες για την ανατολική επέκταση και τις άμεσες παρεμβάσεις στο δυτικό τμήμα, ο νέος ΒΟΑΚ περνά σε φάση ολοκλήρωσης. Στόχος του Υπουργείου Υποδομών είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, που θα βελτιώσει θεαματικά τις μετακινήσεις και την οδική ασφάλεια σε όλη την Κρήτη.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Ποια κατηγορία αυτοκινήτων προτιμούν οι Έλληνες;
Κομισιόν: Μόνο ηλεκτρικά τα εταιρικά και τα ενοικιαζόμενα!
Η Ελλάδα vs Τουρκία: Ποιος είναι πιο ισχυρός στρατιωτικά