ΒΟΑΚ: Νέα εποχή για την Κρήτη, έπεσαν υπογραφές για το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά!
ΝΕΑ
Ορόσημο για το νησί τα 157 χιλιόμετρα του νέου αυτοκινητοδρόμου – Μητσοτάκης: «Σπουδαία ημέρα για την Κρήτη, επιστρέφουμε την ανάπτυξη στους πολίτες».
Με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η μεγαλόνησος εισέρχεται σε μια νέα εποχή σύγχρονων υποδομών, ασφάλειας και ανάπτυξης.
WHAT CAR
Το έργο-μαμούθ, συνολικού μήκους 157 χιλιομέτρων, αναμένεται να μεταμορφώσει τον συγκοινωνιακό χάρτη του νησιού και να αποτελέσει πυλώνα για την οικονομική και κοινωνική του πρόοδο.
Η τελετή υπογραφής πραγματοποιήθηκε το πρωί της Παρασκευής (9/5), παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος χαρακτήρισε την ημέρα «σπουδαία για την Κρήτη» και ανέδειξε τη σημασία του έργου όχι μόνο ως υποδομή αλλά ως σύμβολο εθνικής προόδου. Τη σύμβαση υπέγραψαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστος Δήμας, και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης.
Ο νέος ΒΟΑΚ θα περιλαμβάνει 43 ανισόπεδους κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες, καταδεικνύοντας τη σύνθετη φύση του εγχειρήματος, το οποίο έχει ενταχθεί στο εθνικό σχέδιο «Ελλάδα 2.0» και θα χρηματοδοτηθεί με τη συμβολή του Ταμείου Ανάκαμψης.Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι πενταετής, με τον πρωθυπουργό να τονίζει την ανάγκη στενής συνεργασίας με την τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε εκτενώς στην ανάγκη ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας στην Κρήτη, κάνοντας λόγο για τον «παρανοϊκό φόρο αίματος» που πληρώνει το νησί, ενώ υπενθύμισε ότι ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη έργα στον άξονα Χερσόνησος-Άγιος Νικόλαος, με ολοκλήρωση έως το 2027. Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία των υπόλοιπων στρατηγικών έργων για το νησί: την ηλεκτρική διασύνδεση με την ηπειρωτική χώρα, τα αρδευτικά έργα, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι και τις φοιτητικές εστίες σε Ηράκλειο και Ρέθυμνο.

Ο υπουργός Χρίστος Δήμας σημείωσε πως «το έργο έχει ήδη ξεκινήσει», ενώ ανακοίνωσε και τη χρηματοδότηση μελετών για την επέκτασή του έως τη Σητεία. Παράλληλα, δεσμεύτηκε ότι θα εφαρμοστούν αυστηρά μέτρα οδικής ασφάλειας, αντίστοιχα με αυτά της εθνικής οδού Πατρών-Πύργου, για την προστασία των πολιτών κατά τη διάρκεια των εργασιών.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος έκανε λόγο για «μια άλλη πραγματικότητα» που ξεκινά για την Κρήτη, επισημαίνοντας τη σπανιότητα εκτέλεσης ενός τόσο μεγάλου έργου ενιαία και σε λειτουργικά τμήματα.
Ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που προηγήθηκαν της υπογραφής και ευχαρίστησε την κυβέρνηση για την ταχύτητα των διαδικασιών. «Ξεκινά τώρα η πραγματική δουλειά», σημείωσε, ζητώντας τη στήριξη των τοπικών αρχών για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου.
Η υπογραφή της σύμβασης στις 9 Μαΐου, ημέρα της Ευρώπης, υπογραμμίζει και τη συμμετοχή των ευρωπαϊκών πόρων στην υλοποίηση του έργου. «Ας αναλογιστούμε πόση πρόοδο έχουμε κάνει ως χώρα» δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας πως «όσο καλύτερα πηγαίνουν τα δημοσιονομικά, τόσο θα μπορούμε να επιστρέφουμε την ανάπτυξη στους πολίτες».