Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Βίβα Λας Βέγκας

Ελλάδα 5:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Βίβα Λας Βέγκας

ΝΕΑ

Βίβα Λας Βέγκας

ΝΕΑ

Αυτές τις μέρες το ενδιαφέρον της αυτοκινητοβιομηχανίας στρέφεται προς μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις ηλεκτρονικών στον κόσμο…

Advertisement
Advertisement

Λίγο πριν την έκθεση αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, στην άλλη άκρη των ΗΠΑ, στο Λας Βέγκας, χτυπά το μέλλον της αυτοκίνησης. Ναι, το μέλλον της αυτοκίνησης διαφαίνεται μέσα από μια έκθεση ηλεκτρονικών με αποκορύφωμα το Mercedes F 015. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας, την σήμερον ημέρα κακά αυτοκίνητα δεν υπάρχουν. Ούτε καν μέτρια, απλά καλά, καλύτερα, πάρα πολύ καλά. Όπως και να το κάνουμε, οι παλιές σχολές δεν διαχωρίζονται πλέον από στοιχεία όπως π.χ. η άνεση (π.χ. το μεγαλύτερο ποσοστό αυτοκινήτων έχει πλέον ημιάκαμπτο ή πολλαπλούς), και οι διαφορές είναι μικρές σε έκταση. Φυσικά, κάθε εταιρία έχει το δικό της στίγμα στον χάρτη, αλλά σε όχι τόσο έντονα όσο στο παρελθόν που είχαμε να μιλάμε για γαλλική άνεση, γερμανική ποιότητα, ιαπωνική αξιοπιστία κ.α.

Επιστρέφοντας στο …Λας Βέγκας, εκεί παρουσιάστηκαν πολλά ενδιαφέροντα που θα δούμε σε μοντέλα που θα ακολουθήσουν σύντομα, όπως τα οργανικά OLED της πρωτότυπης BMW M4. Από την άλλη, μετά την σταδιακή καθιέρωση των touch-screen (οθόνες αφής) και των ψηφιακών οργάνων στους πίνακες (που ουσιαστικά τα αναλογικά όργανα αντικαθίστανται από μία επίσης οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και θεματικών ενοτήτων), το επόμενο «big thing» που θα δούμε έχει να κάνει με την επέκταση της απεικόνισης διαφόρων πληροφοριών στο παρμπρίζ. Όχι σε μια μικρή περιοχή όπως τα τωρινά HUD, αλλά σε σχεδόν ολόκληρη την επιφάνεια του παρμπρίζ. Μία πολύ καλή προσέγγιση στο θέμα έχει κάνει η Land Rover Jaguar

Τώρα, ένα ακόμη concept που θα δούμε αρχικά σε πολυτελή μοντέλα, έχει να κάνει με τις φωνητικές και κινητικές εντολές. Συγκεκριμένα, ο οδηγός ή ο συνοδηγός θα μπορεί να χειρίζεται διάφορες βασικές λειτουργίες (π.χ. την έναρξη ή παύση συνομιλίας μέσω ανοιχτής ακρόασης, την αναζήτηση ραδιοφωνικών συχνοτήτων κ.α.), κάνοντας χειρονομίες στον χώρο. Μία πρώτη προσέγγιση στο θέμα αυτό παρουσίαση η Volkswagen στο Λας Βέγκας με το πρωτότυπο Golf R Touch. Φυσικά, θα ήταν παράλειψη να αγνοήσουμε το αυτόνομο ταξίδι των περίπου 900 km που έκανε ένα Audi A7 φιλοξενώντας δημοσιογράφους σε ρόλο επιβάτη.

Advertisement
Advertisement

Αυτό που θέλω να πω είναι πως γενικότερα η εποχή που το αυτοκίνητο κρινόταν κυρίως από σασί του (κινητήρας, ανάρτηση, τιμόνι κ.α.), έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Πλέον, τα ηλεκτρονικά μέσα έχουν ποτίσει σε τέτοιο βαθμό το DNA του αυτοκινήτου, που συχνά είναι να το παρεξηγεί κανείς. Εννοείται πως πάντοτε τα κριτήρια της ασφάλειας, της οδικής συμπεριφοράς, των επιδόσεων, της κατανάλωσης κ.λπ. θα είναι αυτά που θα μας προσανατολίζουν προς την τελική αγορά. Απλά, στα επόμενα χρόνια μην εκπλαγείτε αν πιάσετε τον εαυτό σας να έχετε προσθέσει σε αυτά τα κριτήρια πόσο καλή είναι σε ανταπόκριση η οθόνη αφής της κεντρικής κονσόλας, πόσο καλό είναι σε απόδοση το σύστημα Bluetooth, πόσες θεματικές ενότητες έχει ο «digi» πίνακας οργάνων κ.α. Βλέπετε, το αυτοκίνητο είναι ένα είδος και αυτό, επόμενο είναι να εξελίσσεται μας αρέσει ή όχι…