To Tesla Model Y L «ξέφυγε» στο τεστ αποφυγής ταράνδου!
ΝΕΑ
Η Tesla παρουσίασε το Model Y L στην Κίνα και η αξιολόγησή του στο τεστ αποφυγής ταράνδου εξέπληξε.
Πρόσφατα αναφερθήκαμε στο Model Y L («Long wheelbase»), την επιμηκυσμένη έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλου της Tesla, το οποίο προορίζεται για την κινεζική αγορά.
WHAT CAR
Η αμερικανική εταιρεία ικανοποίησε την επιθυμία των Κινέζων πελατών της οι οποίοι πάντα ζητούν οχήματα με μακρύτερο μεταξόνιο και οι αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν ειδικές εκδόσεις των μοντέλων τους γι’ αυτούς.

Θυμίζουμε ότι το Model Y L έχει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με αυτό της κανονικής έκδοσης του μοντέλου που διατίθεται στην Ευρώπη.
Το μήκος του φτάνει τα 4.978 χλστμ., δηλαδή αυξήθηκε κατά 186 χλστμ., το πλάτος του αμαξώματος παραμένει ίδιο (1.920 χλστμ.) αλλά το ύψος του έχει αυξηθεί κατά 44 χλστμ. και φτάνει τα 1.668 χλστμ., συγκριτικά. Τέλος, το μεταξόνιό του είναι 3.040 χλστμ. δηλαδή αυξημένο κατά 150 χλστμ., συγκριτικά.

Για τη δημιουργία του, στην Tesla ενίσχυσαν το πλαίσιο και την ανάρτηση ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στην αυξημένη μάζα. Από την εταιρεία ανακοινώθηκε ότι αυτό το γεγονός, δηλαδή το μεγαλύτερο μεταξόνιο και βάρος, δεν επηρέασε την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Αυτό θέλησε να διαπιστώσει εάν είναι αλήθεια ένας Κινέζος μπλόγκερ ο οποίος πραγματοποίησε δοκιμή αποφυγής ταράνδου (το γνωστό «τεστ ταράνδου»).

Στο σχετικό βίντεο που ανήρτησε φαίνεται το αυτοκίνητο να κινείται με ταχύτητα ακόμα και 120 χλμ./ώρα(!) μόνο με τον οδηγό και να παραμένει σταθερό στην απότομη αλλαγή κατεύθυνσης, χωρίς να ταλαντώνεται στην επαναφορά.
Η προσπάθεια επαναλήφθηκε και με συνεπιβάτες όπου το αυτοκίνητο διήλθε απροβλημάτιστα με ελαφρώς μικρότερη ταχύτητα, δηλαδή 116 χλμ./ώρα!

Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο σχετικό βίντεο το αυτοκίνητο είχε κανονικά ελαστικά της Goodyear και στη διάσταση με την οποία η Tesla προσφέρει το μοντέλο στην αγορά.
Βεβαίως, δεν γνωρίζουμε τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά τη διάρκεια του τεστ, καθώς και τις αποστάσεις που οριοθετούσαν τη διαδρομή, αλλά εικάζουμε ότι έχει τηρηθεί το σχετικό πρωτόκολλο.
Να σημειώσουμε ότι συνήθως η δοκιμή αποφυγής ταράνδου πραγματοποιείται με ανώτατη ταχύτητα τα 77 χλμ./ώρα και κατώτατη τα 70 χλμ./ώρα.
Αν και δεν έχει καθοριστεί επίσημα συγκεκριμένο όριο από κάποιον οργανισμό πιστοποίησης, υπάρχει συμφωνία κυρίων μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών να πραγματοποιείται η δοκιμή με τη συγκεκριμένη ταχύτητα για να διαπιστώνεται η ευστάθεια ενός νέου οχήματος .
Βάσει αυτού, το γεγονός ότι το Model Y L πέρασε με επιτυχία το τεστ με σημαντικά αυξημένη ταχύτητα, συγκριτικά, δείχνει την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει τόσο στο σασί όσο και στο σύστημα ελέγχου ευστάθειας του οχήματος.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Πότε και πώς τελειώνει γρήγορα η μπαταρία;
Volkswagen: Τα ευαίσθητα χειριστήρια οδηγούν στις δικαστικές αίθουσες
Η Ford το σκέφτεται σοβαρά για off-roader 1.000+ ίππων!