Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το νερό θα σώσει τα diesel

Ελλάδα 20:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(41) "Το νερό θα σώσει τα diesel"
    

Το νερό θα σώσει τα diesel

ΝΕΑ

Έως σήμερα γνωρίζαμε πως η παρουσία νερού στους κινητήρες diesel είναι καταστροφική όμως νέες έρευνες δείχνουν πως το νερό ίσως αποτελέσει κρίσιμο παράγοντα για την σωτηρία τους.

Advertisement
Advertisement

Η προσθήκη νερού στο ρεζερβουάρ ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου σίγουρα δεν είναι καλή ιδέα καθώς θα οδηγούσε στην καταστροφή του κινητήρα. Ωστόσο οι πρόσφατες ανακοινώσεις ερευνών που γίνονται επάνω στους πετρελαιοκινητήρες ανοίγουν το παράθυρο για μια νέα προσέγγιση στην οποία το νερό δεν είναι εχθρός αλλά σύμμαχος.

Οι σχετικές έρευνες βασίστηκαν στην παρατήρηση πως η προσθήκη νερού στο καύσιμο είτε με ανάμειξη είτε με έγχυση, οδηγεί σε σημαντική μείωση των οξειδίων του αζώτου και των μικροσωματιδίων στα καυσαέρια. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως το νερό κατά την εξάτμιση απορροφά θερμότητα και μειώνει τις μέγιστες θερμοκρασίες στον θάλαμο καύσης.

Επειδή λοιπόν τα οξείδια του αζώτου (NOx) σχηματίζονται κυρίως σε υψηλές θερμοκρασίες, οι εκπομπές τους περιορίζονται – σε ορισμένες μελέτες έως και κατά 60%. Παράλληλα, οι υδρατμοί βοηθούν στη βελτιωμένη ανάμιξη αέρα και καυσίμου.

Advertisement
Advertisement

Επίσης σε αρκετές έρευνες αναφέρουν ότι το νέφος του μείγματος καυσίμου διασπάται σε ακόμη μικρότερα σταγονίδια λόγω της ταχείας εξάτμισης του νερού που περιέχει. Αυτό με την σειρά του οδηγεί σε αισθητή μείωση τα εκπεμπόμενων σωματιδίων.

Ωστόσο η ανάμειξη νερού και πετρελαίου δεν είναι κάτι εύκολο. Ένα από τα κύρια τεχνικά εμπόδια παραμένει η σταθερότητα του μείγματος νερού–diesel καθώς τα δύο υγρά έχουν την φυσική τάση να διαχωρίζονται. Η λύση βρίσκεται σε ειδικούς σταθεροποιητές , οι οποίοι ωστόσο δεν έχουν πολύ μεγάλη διάρκεια επενέργειας.

Αυτή τη στιγμή οι δοκιμές επικεντρώνονται στην ανάλυση των αποτελεσμάτων που έχει η χρήση καυσίμων γαλακτωμάτων WiDE (Water in Diesel Emulsion) διαφόρων αναλογιών σε νερό, diesel και σταθεροποιητή.

Advertisement

Εκεί όπου η εικόνα είναι ξεκάθαρη, είναι στις εκπομπές. Σχεδόν όλες οι μελέτες αναφέρουν σημαντική μείωση NOx – συχνά 30% έως 60%, και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη μεγαλύτερη. Τα μικροσωματίδια μειώνονται επίσης κατά περίπου 50% ή και περισσότερο. Αντίθετα, το μονοξείδιο του άνθρακα και οι άκαυτοι υδρογονάνθρακες μπορεί να αυξηθούν, εάν το γαλάκτωμα δεν είναι σωστά ισορροπημένο.

Στην πράξη, η τεχνολογία WiDE λοιπόν φαίνεται πως ίσως αποτελέσει ένα ακόμα βήμα για την διάσωση των πετρελαιοκινητήρων, και γιατί όχι για την περαιτέρω εξέλιξη τους ως κομμάτι των μελλοντικών λύσεων μαζί με τους υπόλοιπους θερμικούς κινητήρες και την ηλεκτροκίνηση.  


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

KOK: Αυτά είναι τα πρόστιμα για «πειραγμένες» εξατμίσεις, φώτα, μεμβράνες και αξεσουάρ

Πατάνε γκάζι οι Κινέζοι στην Ελλάδα. Στο 8,5% το ποσοστό τους

Αυτά τα τρακτέρ προτιμούν οι αγρότες


Advertisement