Το μυστικό του Renault 5 που θα αλλάξει τα ηλεκτρικά
ΝΕΑ
Το νέο ηλεκτρικό Renault 5 έχει κερδίσει παντού τις εντυπώσεις με την σχεδίασή του. Όμως πολύ πιο ενδιαφέροντα πράγματα συμβαίνουν κάτω από το αμάξωμα.
Πίσω από το ρετρό παρουσιαστικό του νέου Renault 5 E-Tech κρύβεται μια τεχνολογική καινοτομία που αλλάζει τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση.
WHAT CAR
Ο κινητήρας του μικρού γαλλικού ηλεκτρικού δεν χρησιμοποιεί καθόλου μόνιμους μαγνήτες, σε αντίθεση με την πλειονότητα των ηλεκτροκινητήρων της αγοράς.
Αντί για μαγνήτες νεοδυμίου ή δυσπροσίου, βασίζεται σε μια σπάνια για την κατηγορία τεχνολογία: τον εξωτερικά διεγειρόμενο σύγχρονο κινητήρα με τυλιγμένο δρομέα.
Σε αντίθεση με τους συνηθισμένους ηλεκτροκινητήρες που βασίζονται σε μόνιμους μαγνήτες οι διεγειρόμενοι κινητήρες παράγουν το μαγνητικό τους πεδίο μέσω ηλεκτρικής διέγερσης.
Πιο συγκεκριμένα, το μαγνητικό πεδίο δημιουργείται από πηνία που διαρρέονται από ρεύμα, το οποίο παρέχεται εξωτερικά μέσω δακτυλίων ή άλλου συστήματος διέγερσης.
Έτσι, ο κινητήρας δεν χρειάζεται μαγνήτες, γεγονός που μειώνει την εξάρτηση από πρώτες ύλες υψηλού κόστους και δύσκολης εξόρυξης, καθιστώντας τον πιο βιώσιμο και ανακυκλώσιμο.
Η απουσία μαγνητών σημαίνει λιγότερες σπάνιες γαίες, μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αυξημένη ανθεκτικότητα στις διακυμάνσεις των τιμών πρώτων υλών.

Παρότι η τεχνολογία αυτή συναντάται σπάνια, η Renault την εξέλιξε περαιτέρω βασιζόμενη στον κινητήρα του Megane E-Tech.
Το αποτέλεσμα είναι ένας κινητήρας κατά 3 εκατοστά πιο κοντός και 15 κιλά ελαφρύτερος, ιδανικός για μικρά αυτοκίνητα πόλης όπως το R5.
Η ισχυρότερη εκδοχή του φτάνει τους 150 ίππους και τα 245 Nm ροπής, καθιστώντας το ισχυρότερο R5 παραγωγής όλων των εποχών.
Στο δρόμο, ο νέος κινητήρας επιβεβαιώνει την τεχνική του υπεροχή. Οδηγώντας στην πόλη, το R5 αντιδρά πρόθυμα και άμεσα, χωρίς νευρικότητα.
Στον επαρχιακό δρόμο αποδίδει τη δύναμη με ακρίβεια και γραμμικότητα, ενώ στην εθνική διατηρεί ικανοποιητική επιτάχυνση έως τα 150 χλμ/ώρα, όπου επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός περιοριστής.
Το μυστικό; Η σωστή ρύθμιση ανάμεσα σε κινητήρα, κιβώτιο και σύστημα ανάκτησης ενέργειας.
Το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο που δεν εντυπωσιάζει μόνο με την τεχνολογία του, αλλά και με την καθημερινή του συμπεριφορά.
Όπως και να έχει, η Renault με το 5 E-Tech δημιούργησε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με παρελθόν στο design και μέλλον στην τεχνολογία. Και άνοιξε έναν δρόμο που σίγουρα πολλοί θα ακολουθήσουν στο άμεσο μέλλον.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ:
Η Zeekr μπαίνει στην ελληνική αγορά με την GEO Mobility Hellas
Το πρώτο ευρωπαϊκό ρομποταξί είναι εδώ
Ο Max Verstappen «σφάζει» τα μπροστοκίνητα