Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το κρυφό όπλο της Renault για την αυτονομία των ηλεκτρικών της

Ελλάδα 13:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(107) "Το κρυφό όπλο της Renault για την αυτονομία των ηλεκτρικών της"
    

Το κρυφό όπλο της Renault για την αυτονομία των ηλεκτρικών της

ΝΕΑ

Ένας από τους φόβους των υποψήφιων αγοραστών ηλεκτρικών οχημάτων είναι η αυτονομία τους. Στη Renault βρήκαν τον τρόπο να τον ξεπεράσουν.

Advertisement
Advertisement

Η Renault έχει πρωτοστατήσει στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη με σκοπό να γίνει ένας κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων ως το 2030.

Ωστόσο, αυτό το επιχειρηματικό πλάνο έχει αλλάξει, όπως ξέρουμε, καθώς το χρονοδιάγραμμα δεν θα τηρηθεί εξαιτίας της μικρότερης ζήτησης για οχήματα αυτής της τεχνολογίας κίνησης.

Ωστόσο, στη Renault δεν αφήνουν το σχέδιό τους, απλά το αναπροσάρμοσαν. Ο Φαμπρίς Καμπολίβ, (Fabrice Cambolive) Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, επιβεβαίωσε κατά την διάρκεια της επίσημης παρουσίασης του νέου Twingo ότι οι μελλοντικές γενιές των Megane και Scenic δεν θα παραμείνουν αποκλειστικά αμιγώς ηλεκτροκίνητες.

Advertisement
Advertisement

Τι σημαίνει αυτό; Ότι είτε θα διατίθενται και με εξηλεκτρισμένο θερμικό κινητήρα είτε θα διαθέτουν κινητήρα που θα λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια για να φορτίζει την μπαταρία του οχήματος (range extender).

Βάσει όσων άφησε να εννοηθεί ο Καμπολίβ, πλέον ο στόχος τους στη Renault είναι να αντικατασταθούν άμεσα οι πλατφόρμες «CMF-C» και «CMF-D», από την καινούρια «AmpR Medium».

Αυτό σημαίνει ότι και τα μεγαλύτερα μοντέλα της, όπως τα Austral, Espace και Rafale, θα επωφεληθούν από την σύγχρονη αρχιτεκτονική της, η οποία θα επιτρέπει τη δημιουργία πολλών τεχνολογικών εκδοχών για το σύστημα κίνησής τους, είτε εξηλεκτρισμένα είτε αμιγώς ηλεκτρικά.

Advertisement

Με αυτόν τον τρόπο, η Renault υιοθετεί τη στρατηγική που εφαρμόζουν ήδη εταιρείες όπως η BMW, η Mercedes-Benz ή ο Όμιλος οι οποίες έχουν αναπτύξει νέες πλατφόρμες που μπορούν να υποστηρίζουν διάφορους τύπους κινητήρων.

Θυμίζουμε ότι η γαλλική εταιρεία μάς προϊδέασε γι’ αυτή την εξέλιξη με την παρουσίαση του πρωτότυπου Embleme, στην Έκθεση του Παρισιού το 2024.

Advertisement

Τα στελέχη της Renault για να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση, στηρίζονται στη Horse Powertrain, τη νέα εταιρεία που ίδρυσαν σε συνεργασία της με τις Geely και Aramco.

Αυτή έχει δημιουργήσει ένα συμπαγές αρθρωτό σύστημα μετάδοσης που ενσωματώνει έναν μικρών διαστάσεων θερμικό κινητήρα ο οποίος τοποθετείται σε χώρο πλάτους λιγότερο από 300 χλστμ. και μπορεί να λειτουργεί ως range extender.

O Καμπολίβ, σε δήλωσή του στην Automotive News Europe, τόνισε σχετικά: «Ποντάρουμε πάντα σε μια πλατφόρμα αφιερωμένη στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Όμως πιστεύουμε ότι αν η υιοθέτησή τους (από τους πελάτες) δεν είναι τόσο ταχεία όσο αναμενόταν, θα μπορέσουμε να συνοδεύουμε τα ηλεκτρικά μας με μερικά συστήματα αύξησης της αυτονομίας τους».

Advertisement

Τέλος, το κορυφαίο στέλεχος της Renault δεν ανέφερε κάτι για το εάν το ίδιο θα ισχύσει και για τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της στις μικρές κατηγορίες οχημάτων, π.χ. το τα νέα 5 E-Tech, Twingo E-Tech ή 4 E-Tech.

Πάντως, τον περασμένο Απρίλιο (2025) η Horse Powertrain παρουσίασε στην Έκθεση αυτοκινήτου της Σανγκάης έναν καινούργιο μικρών διαστάσεων θερμικό κινητήρα χωρητικότητας ενός λίτρου, ο οποίος ενδεχομένως να μπορεί να κινεί ή να έχει και τον ρόλο γεννήτριας (range extender) στα μικρότερα μοντέλα της γαλλικής εταιρείας.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Δοκιμή: Fiat Grande Panda Electric (44 kWh, 113 PS)

Οι 5 πιο «cool» επιλογείς σχέσεων στην ιστορία

Audi F1: Θέλουμε τον Φερστάπεν!