Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το κόλπο της Κίνας με τα «μεταχειρισμένα» με μηδέν χιλιόμετρα

Ελλάδα 14:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το κόλπο της Κίνας με τα «μεταχειρισμένα» με μηδέν χιλιόμετρα

ΝΕΑ

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Reuters, η Κίνα εφαρμόζει την πρακτική εξαγωγής «μεταχειρισμένων» αυτοκινήτων χωρίς διανυθέντα χιλιόμετρα για να αυξάνει τις εγχώριες πωλήσεις της.

Advertisement
Advertisement

Τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων των κινεζικών εταιρειών στην αγορά της ασιατικής χώρας έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Με μια πρώτη ανάγνωση, αυτό σημαίνει ότι τόσο η αγοραστική δύναμη των Κινέζων έχει αυξηθεί όσο και ότι η παραγωγική δραστηριότητα των εκατοντάδων εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών έχει ανοδική πορεία.

Φυσικά, το αποτέλεσμα δείχνει ανάπτυξη αλλά και έντονο ανταγωνισμό. Το τελευταίο στοιχείο φαίνεται να είναι αυτό που δημιούργησε μια «αθέμιτη» πρακτική μεταξύ των κινεζικών εταιρειών.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters, η κινεζική κυβέρνηση επιδοτεί τους εγχώριους κατασκευαστές αυτοκινήτων για να εξάγουν «μεταχειρισμένα» οχήματα με μηδέν χιλιόμετρα στο οδόμετρό τους.

Όπως αναφέρεται σε αυτό, το καθεστώς της χώρας με αυτή την πρακτική προσπαθεί να αντιμετωπίσει την τεράστια υπερπροσφορά καινούργιων αυτοκινήτων που υπάρχει πλέον εντός αυτής.

Η πρακτική ενθαρρύνεται ευθέως από τους τους αξιωματούχους του Πεκίνου, αν και δεν το παραδέχονται επίσημα. Με αυτόν τον τρόπο αφενός αυξάνονται «στα χαρτιά» οι εγχώριες πωλήσεις καινούργιων αυτοκίνητων, αφετέρου υπονομεύονται οι αγορές άλλων χωρών, καθώς τα συγκεκριμένα οχήματα πωλούνται σε αυτές ως «μεταχειρισμένα», σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή.

Advertisement

Φυσικά, τα εν λόγω αυτοκίνητα είναι καινούργια, ουσιαστικά. Απλώς έχουν ταξινομηθεί ως μεταχειρισμένα. Σύμφωνα με το Reuters, η εξαγωγή τους προορίζεται σε χώρες όπως η Ρωσία, η Κεντρική Ασία και η Μέση Ανατολή.

Μόνο πέρυσι (2024), περισσότερα από 400.000 τέτοια οχήματα εστάλησαν σε αυτές τις αγορές, τα περισσότερα εκ των οποίων διέθεταν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Advertisement

Όπως εξήγησε Αμερικανός αναλυτής που μίλησε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο «αυτό είναι το αποτέλεσμα ενός πολυετούς πολέμου τιμών που έχει οδηγήσει τις (κινεζικές) εταιρείες σε απελπισμένη προσπάθεια να καταγράψουν πωλήσεις με κάθε τρόπο».

Η διαδικασία είναι απλή και ξεκινά πριν καν το όχημα φτάσει σε κάποια έκθεση αυτοκινήτου. Τα εν λόγω οχήματα πωλούνται απευθείας σε εξαγωγείς από τον κατασκευαστή ή τον εκάστοτε έμπορο.

Ταξινομούνται και αποκτούν πινακίδες, για να αποσταλούν άμεσα εκτός Κίνας, χωρίς να πουληθούν ποτέ σε κάποιον πελάτη εντός αυτής και χωρίς να διανύσουν χιλιόμετρα.

Advertisement

Σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για ένα εφαρμοζόμενο εθνικό σχέδιο του κινεζικού καθεστώτος στην εσωτερική αγορά. Τουλάχιστον 20 τοπικές περιφέρειες της ασιατικής χώρας συμμετέχουν ενεργά σε αυτό, προσφέροντας διευκολύνσεις όπως επιτάχυνση επιδοτήσεων, επιπλέον άδειες εξαγωγής και επενδύσεις σε υποδομές μεταφοράς και αποθήκευσης αυτοκινήτων.

Σε κάποιες περιπτώσεις, έχουν ανεγερθεί δημόσιες αποθήκες για να φιλοξενούν τέτοια οχήματα που προορίζονται για άλλες αγορές, χωρίς κόστος για τους εξαγωγείς.

Μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται και η σύγχρονη τεχνολογία για να επιταχυνθούν και να αυξηθούν οι πωλήσεις τους. Για παράδειγμα, οι αξιωματούχοι στην επαρχία Σιτσουάν, με επίσημο έγγραφό τους προς το Πεκίνο, υποστηρίζουν τη διάθεσή τους και μέσω διαδικτύου, με τη συνδρομή πλατφορμών όπως η «Alibaba».

Έτσι, διευκολύνουν περισσότερους από 100 τοπικούς κατασκευαστές στην πώληση στο εξωτερικό τέτοιων «μεταχειρισμένων» αυτοκινήτων με μηδέν χιλιόμετρα.

Βάσει του δημοσιεύματος του Reuters, το 2024 η Κίνα εξήγαγε 436.000 μεταχειρισμένα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα. Το 90% αυτών ήταν αυτής της πρακτικής, δηλαδή «μεταχειρισμένα» με μηδέν χιλιόμετρα.

Όπως αναφέρεται, αυτή η λύση είναι γνωστή στους Κινέζους κατασκευαστές και εφαρμόζεται από το 2021. Όμως, έγινε γνωστή τώρα έπειτα από τη δημόσια αναφορά του Γουέι Τζιαντζούν, του Προέδρου της Great Wall Motors, μίας από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της ασιατικής χώρας.

Το κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας εξέφρασε την ανησυχία του για τη συγκεκριμένη πρακτική καθώς -όπως εξήγησε- το φαινόμενο έχει διογκωθεί τόσο πολύ πλέον ώστε πιθανόν να επιφέρει κρίση στην κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία και οι επιπτώσεις της να είναι μεγάλες.