Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το καινοτόμο τιμόνι της BMW

Ελλάδα 19:32
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το καινοτόμο τιμόνι της BMW

ΝΕΑ

Το καινοτόμο τιμόνι της BMW

ΝΕΑ

Η BMW εξελίσσει μία νέα πατέντα που αφορά τη λειτουργία και το σχήμα του τιμονιού.

Advertisement
Advertisement

 

Το τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης (R&D) της βαυαρικής φίρμας δουλεύει επάνω σε μία νέα τεχνολογία, η οποία αφορά το σχήμα του τιμονιού και την διαμόρφωσή του ανάλογα τις συνθήκες. Σύμφωνα με τα πρώτα σχέδια που έχουν κατατεθεί στον Γερμανικό Οργανισμό Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας, για την απόκτηση του διπλώματος ευρεσιτεχνίας, η BMW έχει ανακαλύψει τον τρόπο μέσω του οποίου το τιμόνι αλλάζει φόρμα, από στρόγγυλο σε οβάλ. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω της ειδικά κατασκευασμένης στεφάνης, η οποία χρησιμοποιεί ξεχωριστά τμήματα, τα οποία περιστρέφονται στον κάθετο άξονά τους. Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα www.BMWX2forum.com, η παραπάνω πατέντα θα λειτουργεί στην περίπτωση ενεργοποίησης αυτόνομης οδήγησης, προσφέροντας μεγαλύτερο χώρο για τον οδηγό.

Advertisement
Advertisement

Να θυμίσουμε ότι η BMW έχει ήδη λανσάρει ένας παρόμοιας αισθητικής και τεχνολογίας τιμόνι στο πρωτότυπο Vision iNext που έκανε την εμφάνισή του στο Σαλόνι του Λος Άντζελες το 2018. Το πολυγωνικής σχεδίασης τιμόνι διέθετε επίπεδη πάνω και κάτω στεφάνη, ενώ όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κατασκευαστής, ο οδηγός αναγνωρίζει ταχύτερα σε σχέση με το παραδοσιακό τιμόνι, τη γωνία διεύθυνσης των τροχών. με βάση τη θέση του τιμονιού. Επίσης, το νέο τιμόνι θα διαθέτει οπτικές ίνες που θα ενημερώνουν τον οδηγό για τη διαθεσιμότητα λειτουργιών αυτόνομης οδήγησης, ενώ θα υποδεικνύουν πότε ο οδηγός χρειάζεται να αναλάβει τον έλεγχο του οχήματος.

Το 2017, ερευνητές του πανεπιστημίου του Στάνφορντ διεξήγαγαν δοκιμές χρησιμοποιώντας ένα ρομποτικό τιμόνι που μπορούσε να αλλάξει σχήμα. Οι δοκιμές τους έδειξαν ότι στην περίπτωση έκτακτης ανάγκης που οι οδηγοί έπρεπε να πάρουν τον έλεγχο ενός αυτόνομης οδήγησης μοντέλου, οι χρόνοι αντίδρασης ήταν ταχύτεροι σε σχέση με ένα τιμόνι που χρησιμοποιούσε φώτα LED για να ειδοποιήσει τον οδηγό. Το συμπέρασμα της μελέτης ήταν: «Οι οδηγοί που βίωσαν το ρομποτικό τιμόνι είχαν πολύ καλύτερη απόδοση από αυτούς που είχαν βιώσει το τιμόνι με τα LED. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης δείχνουν ότι οι προειδοποιήσεις που χρησιμοποιούν μηχανικές κινήσεις είναι πιο αποτελεσματικές από αυτές που χρησιμοποιούν καθαρά το οπτικό σήμα».

Advertisement