ΝΕΑ

Το υπέρογκο κόστος «περιορίζει» τα… αυτόνομα οχήματα

Ελλάδα 9:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το υπέρογκο κόστος «περιορίζει» τα… αυτόνομα οχήματα

ΝΕΑ

Το υπέρογκο κόστος «περιορίζει» τα… αυτόνομα οχήματα

ΝΕΑ

Τα πλήρως αυτόνομα οχήματα χρειάζονται τουλάχιστον 5 χρόνια για να τελειοποιηθούν ωστόσο το κόστος εγκυμονεί πολλούς κινδύνους.

Advertisement
Advertisement

Χρόνο, χρήμα και ρίσκο είναι μερικά από τα βασικά χαρακτηριστικά που πλαισιώνουν τα πλήρως αυτόνομα οχήματα σύμφωνα με τον Thomas Sedran υψηλόβαθμο στέλεχος του ομίλου VW.

Όπως μάλιστα επισημαίνει τα πλήρως αυτόνομα οχήματα χρειάζονται τουλάχιστον 5 χρόνια για να τελειοποιηθούν με το κόστος αλλά και την πολυπλοκότητα της τεχνολογίας που διαθέτουν να υπονομεύουν την συγκεκριμένη επιχειρησιακή μονάδα των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Advertisement
Advertisement

Τα αυτόνομα οχήματα απαιτούν υποδομή υψηλής τεχνολογίας, εξαιρετικά ακριβά συστήματα ραντάρ, καθώς και ακριβές συμφωνίες με παρόχους υπολογιστών και υπηρεσιών cloud, ανέφερε το στέλεχος του ομίλου VW.

Η αυτοκινητοβιομηχανία και οι εταιρείες τεχνολογίας όπως η Google και η Uber έχουν δαπανήσει δισεκατομμύρια για την ανάπτυξη οχημάτων που δεν χρειάζονται οδηγούς, επιδιώκοντας να μειώσουν το κόστος των μετακινήσεων αλλά και των υπηρεσιών παράδοσης.

Η ανάπτυξη οχημάτων χωρίς οδηγό είναι σαν επανδρωμένη αποστολή στον Άρη εκτιμά ο κ. Sedran εξαιτίας της τεχνολογικής πολυπλοκότητας που είναι γνωστή ως αυτοματοποίηση επιπέδου 5.

Advertisement

Η συγκεκριμένη αυτοματοποίηση δεν είναι δυνατό να συμβεί σε παγκόσμιο επίπεδο ποτέ καθώς χρειάζεται υποδομή τελευταίας γενιάς και και ψηφιακούς χάρτες υψηλής ευκρίνειας που ενημερώνονται συνεχώς ενώ απαιτούνται και τέλειες οδικές σημάνσεις.

Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο σε λίγες πόλεις και αν συμβεί κάτι τέτοιο η τεχνολογία θα μπορεί να λειτουργήσει μόνο σε ιδανικές καιρικές συνθήκες επισημαίνει το στέλεχος του ομίλου VW.

Advertisement

Η Volkswagen και η Ford συζητούν για πιθανή συνεργασία στα αυτόνομα οχήματα, αλλά οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δεν έχουν καταφέρει μέχρι στιγμής να συμφωνήσουν εάν και πόσο η γερμανική εταιρεία θα επενδύσει σε αυτοκινητοβιομηχανίες της Ford.

Την περασμένη εβδομάδα, η BMW και η Daimler ανακοίνωσαν επίσης την συνεργασία τους στην ανάπτυξη αυτόνομων αυτοκινήτων σε μια προσπάθεια να μειώσουν το κόστος.

Αυτή τη στιγμή οι αισθητήρες, οι επεξεργαστές και το λογισμικό στα αυτόνομα αυτοκίνητα επιπέδου 3 κοστίζουν περίπου 50.000 ευρώ και για να μειωθεί η τιμή των αυτόνομων οχημάτων θα πρέπει το παραπάνω κόστος να μειωθεί στις 6.000 με 7.000 ευρώ!

Advertisement

Σύμφφωνα με τον κ. Sedran κάτι τέτοιο απαιτεί κβαντικά άλματα στην καινοτομία και στην τεχνολογία.

Ακόμα κι αν αυτό επιτευχθεί, το κόστος των χαρτών υψηλής ανάλυσης και του cloud computing προσθέτουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε ετήσιες δαπάνες για στόλους robotaxis ή φορτηγά μεταφοράς!

Τώρα ποιος θα τολμήσει να κάνει τέτοιες επενδύσεις με αβέβαιη την επιχειρηματική επιτυχία είναι ένα μεγάλο ερωτηματικό…