Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το ηλεκτρικό της Dyson θα κόστιζε πάνω από €168.000

Ελλάδα 16:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το ηλεκτρικό της Dyson θα κόστιζε πάνω από €168.000

ΝΕΑ

Το ηλεκτρικό της Dyson θα κόστιζε πάνω από €168.000

ΝΕΑ

Η Dyson εγκατέλειψε την προσπάθεια για δημιουργία ενός νέου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς ακόμα και χωρίς κέρδος θα έπρεπε να κοστολογείται ιδιαίτερα ακριβά.

Advertisement
Advertisement

Η εταιρεία Dyson είναι μια από τις μεγαλύτερες που ασχολούνται με την τεχνολογία και τις νέες εφαρμογές. Τον περασμένο Οκτώβριο και μετά από προσπάθειες και επενδύσεις ιδιαίτερα υψηλές, ελήφθη η απόφαση εγκατάλειψης της προσπάθειας που θα έφερνε την Dyson να ανταγωνίζεται τους «μεγάλους παίκτες» της αυτοκινητοβιομηχανίας στην κατηγορία των μεγάλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Advertisement
Advertisement

Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Sir James Dyson, δήλωσε πως «δεν είχαμε να πάρουμε τεχνογνωσία και κομμάτια του αυτοκινήτου από κανέναν συνεργάτη. Έπρεπε να τα φτιάξουμε όλα μόνοι μας από το μηδέν. Αυτό κόστισε σε χρόνο και –ειδικά- σε χρήμα». Το αυτοκίνητο που έφτασε πολύ κοντά στην παραγωγή για την Dyson, ήταν ένα SUV με διαστάσεις ικανές για τη φιλοξενία 7 επιβατών.

Ήταν ένα μοντέλο που θα μπορούσε να θεωρηθεί ανταγωνιστικό στο Tesla Model X, καθώς το μήκος του ήταν περίπου 5 μέτρα και το πλάτος του 2, ενώ είχε ύψος που έφτανε τα 1,7 μέτρα. Με απλή σχεδίαση αλλά και πολλές τεχνολογικά προηγμένες λύσεις, όπως η αντικατάσταση των εξωτερικών καθρεπτών από κάμερες, το αυτοκίνητο της Dyson φαινόταν να έχει ελπίδες ανάμεσα στα υπόλοιπα ηλεκτρικά της παγκόσμιας αγοράς.

Advertisement

«Το αυτοκίνητο εξελίχθηκε από εμάς ξεκινώντας από λευκό χαρτί. Δεν πήραμε ανταλλακτικά από άλλους κατασκευαστές και δεν είχαμε τίποτα που να μπορεί να χρησιμοποιηθεί και κάπου αλλού» συνέχισε ο Dyson. «Σχεδιάστηκε ως πλατφόρμα, οπότε θα μπορούσαμε να σχεδιάσουμε πολλά στυλ αμαξώματος για να αυξήσουμε τις προτάσεις μας στην αγορά. Το πρώτο μοντέλο ήταν ένα SUV. Όταν οδήγησα για πρώτη φορά το αυτοκίνητό μας, ένιωσα ακριβώς το ίδιο όπως όταν χρησιμοποίησα για πρώτη φορά το πρωτότυπο στεγνωτήρα μαλλιών μας ή την ηλεκτρική μας σκούπα:  το απόλαυσα, αλλά δεν με εξέπληξε, στην πραγματικότητα, από την πρώτη κιόλας στιγμή που το οδήγησα, ψάχναμε πως θα το βελτιώσουμε».

Advertisement

Κάτω από το αμάξωμα του πρωτοτύπου υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας, ένα κιβώτιο ταχυτήτων και ένας μετατροπέας ροπής, όλα τοποθετημένα σε υποπλαίσια στο μπροστά και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Ο Dyson αποκάλυψε ότι το μοντέλο θα είχε στη διάθεση του οδηγού του 536 ίππους από τους δύο ηλεκτρικούς κινητήρες του, κάτι που επιτρέπει το 0-100 χλμ./ώρα να είναι υπόθεση 4,8 δευτερολέπτων, ενώ η τελική ταχύτητά του θα ήταν 201 χλμ./ώρα. Εντυπωσιακή ήταν και η αυτονομία που ανακοίνωνε η εταιρεία, με μέγιστη κάλυψη έως και 965 χιλιομέτρων (τη στιγμή που το Model X έχει αυτονομία 564 χιλιόμετρα).

Advertisement

Το κόστος της εξέλιξης του αυτοκινήτου είχε φτάσει τα €556.000.000 όταν ο Sir James Dyson αποφάσισε τελικά να το εγκαταλείψει. Η εικόνα πίσω από αυτή του την απόφαση, είχε να κάνει με το ότι για να «βγει» το μοντέλο στην αγορά, χωρίς να υπολογίζεται κάποιο κέρδος ανά μονάδα, έπρεπε να είναι €168.000 το οποίο προφανώς θεωρήθηκε μη ρεαλιστικό. Ειδικά από τη στιγμή που σαν εταιρεία, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες που ασχολούνται και με τα ηλεκτρικά, δεν θα είχε άλλες δραστηριότητες για να «μοιράζει» το κόστος εξέλιξης και σε άλλα μοντέλα.