Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Το Honda Civic έφτασε αριθμό ορόσημο!

Ελλάδα 1:21
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Το Honda Civic έφτασε αριθμό ορόσημο!

ΝΕΑ

Το Honda Civic έφτασε αριθμό ορόσημο!

ΝΕΑ

Το Honda Civic συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια στην αγορά αυτοκινήτου και η ιαπωνική εταιρεία τιμά τη σημαντική επέτειο.

Advertisement
Advertisement

Το 1972, η Honda παρουσίασε το Civic ένα μικρών διαστάσεων όχημα το οποίο απευθυνόταν κυρίως στην ευρωπαϊκή αγορά. Ήταν το πρώτο μοντέλο της το οποίο είχε εξελιχθεί και δημιουργηθεί με γνώμονα την αυτοκινητική κουλτούρα των πελατών της Γηραιάς Ηπείρου.

Ωστόσο, έπειτα από σύντομο χρονικό διάστημα, η τότε πολιτική και οικονομική συγκυρία θα συνέβαλε στην αύξηση του ενδιαφέροντος για το Civic, αναγκαστικά. Η πετρελαϊκή κρίση του 1973 θα γινόταν η αιτία για να αρχίσει να αποκτά το μοντέλο της Honda την εμπορική αξία που χρειαζόταν. Δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός ότι τότε, μισό αιώνα πριν, τα γιαπωνέζικα αυτοκίνητα δεν είχαν τη φήμη και την αναγνώριση που απολαμβάνουν στις ημέρες μας.

Advertisement
Advertisement

Το Civic έχει πουλήσει περισσότερα από 27,5 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως από τότε που εμφανίστηκε και πάντα διακρινόταν για την τεχνολογική του πρωτοπορία σε σχέση με τους ανταγωνιστές του. Για παράδειγμα, η πρώτη γενιά του είχε το καινοτόμο σύστημα «CVCC» («Compound Vortex Controlled Combustion») στον κινητήρα του χάρη στο οποίο η κατανάλωση καυσίμου ήταν χαμηλή και πληρούσε ακόμα και τις αυστηρές νόρμες προστασίας του περιβάλλοντος που είχαν θεσπίσει οι ΗΠΑ.

Η δεύτερη γενιά του παρουσιάστηκε το 1979 και είχε μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρα 1,3 λίτρων ο οποίος διέθετε το αναβαθμισμένο σύστημα «CVCC-ΙΙ». Σε αυτή, δημιουργηθήκαν και η sedan και η station wagon έκδοση του μοντέλου οι οποίες είχαν κινητήρα 1,5 λίτρου.

Advertisement

Η τρίτη γενιά του παρουσιάστηκε το 1983 και για την εξέλιξη και κατασκευή της υιοθετήθηκε για πρώτη φορά η κατασκευαστική φιλοσοφία «Man Maximum-Machine Minimum» η οποία έκτοτε αποτελεί μία από τις βασικές αρχές της Honda.

Το 1987, η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε την τέταρτη γενιά του στην οποία εφαρμόστηκε για πρώτη φορά η τεχνολογία V-TEC η οποία θα γινόταν συνώνυμο της Honda και των κινητήρων της εφεξής. Τέσσερα χρόνια αργότερα (1991) παρουσιάστηκε η πέμπτη η οποία χαρακτηριζόταν για την αεροδυναμική σχεδίαση του αμαξώματός της. To 1995 ήταν η σειρά να δούμε την έκτη γενιά του και αυτή θα δημιουργηθεί και η έκδοση του Civic Type R το οποίο εμφανίστηκε το 1997.

Advertisement

Το 2000, όταν όλος ο κόσμος κινούταν στο ρυθμό της νέας χιλιετίας που ξεκινούσε εκείνη τη χρονιά, παρουσιάστηκε η έβδομη γενιά του η οποία διέθετε και έκδοση με κινητήρα υβριδικής διάταξης. Το 2005 η Honda θα πρωτοπορήσει και πάλι παρουσιάζοντας το «διαστημικό» Civic όγδοης γενιάς το οποίο διέθετε και το ευφυές σύστημα «Magic Seats» στο πίσω κάθισμά του.

Advertisement

Η ένατη γενιά του παρουσιάστηκε το 2011. Το Civic πωλούνταν και με τον καινούργιο (τότε) πετρελαιοκινητήρα 1.6 DTEC με τον οποίο το μοντέλο σημείωσε ρεκόρ χαμηλής κατανάλωσης (2,82 λίτρα/100 χλμ.), το οποίο αναγνωρίστηκε από το «Guinness World Records».

Το 2015, εμφανίστηκε η δέκατη γενιά του στην οποία τοποθετούνταν οι VTEC Turbo κινητήρες και για πρώτη φορά η «ομπρέλα» συστημάτων ασφάλειας «Honda Sensing». Η έκδοση Type R θα καταρρίψει το ρεκόρ χρόνου στην πίστα του Nurburgring-Nordschleife στην κατηγορία των hot hatches παραγωγής, τον Απρίλιο του 2017.

 

Τέλος, φέτος (2022) η Honda θα αλλάξει και πάλι το Civic σε ό,τι αφορά στην τεχνολογική φύση του. Ακολουθώντας την τάση του εξηλεκτρισμού, η ενδέκατη γενιά του διατίθεται αποκλειστικά με κινητήρα που διαθέτει το υβριδικής διάταξης σύστημα «e:HEV» και αναβαθμισμένο επίπεδο κατασκευής και εξοπλισμού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Οδηγούμε το νέο Honda Civic e:HEV στην Ισπανία
Πρώτη επαφή με το νέο Honda Civic (+video)
To νέο Honda Civic Type R πήγε για ρεκόρ στο Nurburgring;