Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Το εξωπραγματικό Koenigsegg Jesko

  • newsautoteam

Το νέο δημιούργημα της Koenigsegg,το εξωπραγματικής εμφάνισης και ισχύος Jesko, αποτίει φόρο τιμής στον πατέρα του ιδρυτή της σουηδικής φίρμας, Christian von Koenigsegg.

(Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Ο 80χρονος Jesko von Koenigsegg νόμιζε ότι το νέο hypercar της ομώνυμης εταιρείας, που αποτελεί και τον αντικαταστάτη του Agera, θα έφερε το όνομα Ragnarok, το οποίο προέρχεται από τη σκανδιναβική μυθολογία και σημαίνει «το λυκόφως των θεών». Το συγκεκριμένο μοντέλο, όπως το περιγράφει ο ιδρυτής και γιος του Jesko, Christian von Koenigsegg,«διαθέτει μια ωμή και πρωτόγνωρη δύναμη, είναι ένα βήμα πέρα από το Agera RS».

Εσκεμμένα, όπως αποδείχθηκε αργότερα, ο πρεσβύτερος Von Koenigsegg κρατήθηκε μακριά από την εξέλιξη του νέου μοντέλου, μη γνωρίζοντας τίποτα έως και λίγες ώρες πριν από την επίσημη παρουσίασή του στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Σημειώστε κάποια στοιχεία του Jesko: ο V8 twin-turbo κινητήρας αποδίδει 1.280 PS με καύσιμο τη βενζίνη ή 1.600 PS με βιοαιθανόλη Ε85. H αρνητική άντωση (downforce) φτάνει τα 1.400 kg, η τελική ταχύτητα θα αγγίζει τα 480 km/h, ενώ καθένα από τα 125 μοντέλα που ήδη έχουν προ παραγγελθεί κοστίζει λίγο παραπάνω από 2,5 εκατ. ευρώ.

Τα παραπάνω κάνουν αντίστοιχα μοντέλα της κατηγορίας, όπως η McLaren Senna, να δείχνουν «απλά» και καθημερινά αυτοκίνητα. Ο ίδιος ο Christianvon Koenigsegg ελπίζει ότι το Jesko θα είναι το ταχύτερο, πλήρως ομολογκαρισμένο τετράτροχο μέσα σε περιβάλλον πίστας. Λίγες ημέρες πριν από την αποκάλυψη του νέου Koenigsegg βρεθήκαμε στις κεντρικές εγκαταστάσεις του κατασκευαστή στο Angelholm της Σουηδίας. Κοιτώντας το για πρώτη φορά, το νέο hypercar, όπως άλλωστε και τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας,ανήκει σε μια δική του κατηγορία. Μας υποδέχεται με ανοιχτές τις διεδρικές πόρτες,ενώ χαρακτηριστική είναι η σχεδιασμένη αλά μαχητικό αεροσκάφος άτρακτος. Οπως είναι λογικό, ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή του. Βρίσκεται ακόμα επάνω στη ράμπα και απουσιάζουν οι εμπρός προβολείς, όπως και τα πλαϊνά τμήματα, τα οποία πλέον είναι κατασκευασμένα σε δύο τμήματα.

Επίσης, λείπει η τεραστίων διαστάσεων σταθερή, διπλά ανοιγόμενη πίσω πτέρυγα, με τη βάση της να βρίσκεται τοποθετημένη αρκετά ψηλά, σχεδόν πίσω από τα κεφάλια οδηγού και συνοδηγού, ενώ η σχήματος boomerang αεροτομή «πλέει» πάνω από τα φωτιστικά σώματα, για καλύτερη αεροδυναμική. Ο Christian και οι άνθρωποί του ήταν πεπεισμένοι ότι το αποτέλεσμα θα εκπλήξει όχι μόνο τους επισκέπτες της έκθεσης, αλλά κυρίως τον Jesko. Ο οποίος αγνοούσε ότι το όνομα Ragnarok ήταν απλώς ένας εσωτερικός κωδικός που χρησιμοποιούσαν οι δημιουργοί του νέου μοντέλου. Το uber αυτοκίνητο θα έφερε το όνομά του τιμώντας τον για όλα όσα έχει προσφέρει στην εταιρεία,κυρίως την παρότρυνση στον γιο του να τη δημιουργήσει.

Η ιστορία της Koenigsegg ξεκινά το 1994, όταν ο 22χρονος τότε Christian von Koenigsegg ξεκίνησε την υλοποίηση του «project CC», που διήρκεσε μέχρι το 2002, όταν παρουσιάστηκε το μοντέλο παραγωγής CC8 S. Από τότε έχουν παραχθεί συνολικά 150 Koenigsegg, όλα χειροποίητα. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται το πρώτο megacar του πλανήτη, One: 1, με ασύλληπτα δεδομένα, όπως την αναλογία ενός κιλού/ίππο (1.380 PS και 1.380 kg) και το υβριδικής τεχνολογίας Regera με ισχύ πάνω από 1.500 PS και πρωτοποριακό σύστημα μετάδοσης DirectDrive Transmission. Βέβαια, δεν θα υπήρχε η Koenigsegg Automotive εάν δεν υπήρχε ο Jesko, ο οποίος έκανε την περιουσία του στη δεκαετία του ’80 πουλώντας αρδευτικά συστήματα και ελεγχόμενα από υπολογιστή κλιματιστικά.

Όταν ο Christian αποφάσισε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα, την κατασκευή δηλαδή supercars, ο πατέρας του ξεκίνησε να τον βοηθάει, κυρίως οικονομικά. Ακολουθώντας το Agera σε ό,τι αφορά την κατασκευή του πλαισίου, το Jesko διαθέτει επίσης ένα monocoque σασί, κατασκευασμένο από εμποτισμένο carbon και kevlar, με ενισχύσεις τύπου Dyneema, όπου αυτές είναι απαραίτητες (π.χ. ρεζερβουάρ καυσίμου), και αλουμίνιο. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η συγκεκριμένη τεχνολογία προέρχεται από την αεροπλοΐα και προσφέρει στο αμάξωμα στρεπτική ακαμψία 65.000 Nm/μοίρα, ενώ η αύξηση στο μήκος και το ύψος της «μπανιέρας» (+40 mm και +22 mm αντίστοιχα) έχει βελτιώσει την ευρυχωρία της καμπίνας, όπως και την ορατότητα. Επίσης,οι μεντεσέδες των θυρών έχουν σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο ώστε η είσοδος στο εσωτερικό να είναι πλέον πιο εύκολη.

Ο μεγαλοπρεπέστατος σε διαστάσεις κεντρικά τοποθετημένος V8 κινητήρας του Jesko αποτελεί μια αναβαθμισμένη εκδοχή του διπλά υπερτροφοδοτούμενου συνόλου των 5,0 lt που διέθετε το μοντέλο Agera RS, διατηρώντας μόνο την περιεχόμενη γωνία των 90° και τη διαδρομή των κυλίνδρων στα 100 mm. Το μπλοκ είναι από αλουμίνιο, ενώ τα τεράστια turboέχουν πίεση υπερπλήρωσης 1,5 bar. Για τη βέλτιστη λειτουργία τους και την εξάλειψη του φαινομένου της υστέρησης (turbo-lag) έχει τοποθετηθεί ένας μικρός υπερσυμπιεστής που τροφοδοτεί με πίεση 20 bar αέρα τις φτερωτές, οι οποίες περιστρέφονται σε μικρότερο χρόνο από αυτόν που χρειάζεται ένας κανονικός υπερσυμπιεστής που λειτουργεί μέσω των καυσαερίων.

Για να μπορεί να συμβαδίσει με τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, έχουν τοποθετηθεί βαλβίδες στην εισαγωγή, τα έμβολα ζυγίζουν 290 g και οι μπιέλες αντίστοιχα 540 g. Ο σχεδιασμός τους είναι πατέντα της εταιρείας και είναι κατασκευασμένα από ατσάλι, κάνοντάστες  ισχυρότερα από τα αντίστοιχα από τιτάνιο που διέθετε το Agera, αλλά και ελαφρύτερα. Eνα άλλο στοιχείο που τραβά την προσοχή είναι οι ενεργές βάσεις του κινητήρα (activeengine mounts) που μειώνουν τους κραδασμούς του νέου στροφαλοφόρου άξονα ώστε να μη μεταφέρονται στο σασί. Σύμφωνα με την Koenigsegg, o συγκεκριμένος άξονας είναι ο πιο ελαφρύς για αυτοκίνητο παραγωγής, με βάρος μόλις 12,5 kg, ενώ συμβάλλει τα μέγιστα στο να φτάνουν οι στροφές περιστροφής μέχρι τις 8.500 rpm.

O τερατώδης κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων και επτά συμπλεκτών, το οποίο η Koenigsegg αποκαλεί «Light Speed Transmission». Ζυγίζει μόλις 90 kg, όταν ένα μαζικής παραγωγής κιβώτιο φτάνει τα 120-140 kg, μαζί με τον συμπλέκτη και τα υγρά. Ο οδηγός καλείται να χειριστεί το σοφιστικέ κιβώτιο μέσω δύο θέσεων, είτε με τα paddles είτε με τον επιλογέα, ακολουθώντας τον τρόπο λειτουργίας ενός τυπικού σειριακού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Στην αυτόματη λειτουργία το κιβώτιο προσφέρει την ιδανική σχέση για τη μέγιστη επιτάχυνση, για παράδειγμα από 9η σε 4η.

Το όλο εγχείρημα εξελίχθηκε in-house, ενώ πηγές μέσα από το εργοστάσιο μιλούν ότι μπορεί να διαχειριστεί πολύ υψηλά ποσοστά ροπής. Θεωρητικά το Jesko με 9η σχέση στο κιβώτιο θα μπορούσε να επιτύχει τελική ταχύτητα πάνω από 500 km/h. Όμως, όπως μας εξηγεί ο Christian,«η αεροδυναμική σχεδίαση του μοντέλου που βλέπετε εδώ περιορίζει την επίτευξη της συγκεκριμένης ταχύτητας. Για τον λόγο αυτό επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία μιας διαφορετικού χαρακτήρα έκδοσης, η οποία είναι ουσιαστικά ένα hyper GT για χρήση σε δημόσιους δρόμους, με δυνατότητα αφαίρεσης της οροφής και μικρότερη πίσω πτέρυγα.

Αργότερα ίσως να λανσάρουμε και την πιο σκληροπυρηνική, που θα ονομάζεται Jesko 300, έχοντας στο μυαλό μας την κατάρριψη του ρεκόρ ταχύτητας που κρατά από το 2017 το Agera RSμε 447,19 km/h». Ρωτάω τον 49χρονο Σουηδό κατά πόσο ένα αυτοκίνητο όπως το Jesko με ισχύ 1.600 PS θεωρείται υπερβολικό, από τη στιγμή που δεν έχει κατασκευαστεί αποκλειστικά για χρήση πίστας. Μου απαντά ευθέως: «Χάρη στα προηγμένα συστήματα πρόσφυσης, στα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά, στη ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά και την ιδιαίτερη σχεδίασή του, το Jesko προσφέρει συγκλονιστικές τιμές πρόσφυσης που χαρίζουν ένα μοναδικό αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό, ακόμα και στις καθημερινές του μετακινήσεις».

Μου δείχνει την ανάρτηση τονίζοντας ότι το νέο του δημιούργημα διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ της εταιρείας Ohlins, ενώ δεν λείπει και η αποκλειστική πατέντα της Koenigsegg, με κωδικό Triplex, που τοποθετεί εμπρός και πίσω ένα τρίτο αμορτισέρ.Ανάλογα το οδηγικό προφίλ που έχει επιλεγεί, αλλάζουν η σκληρότητα των ελατηρίων, η απόσβεση των αμορτισέρ, ενώ αυξομειώνεται η απόσταση από το έδαφος. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, καθώς οι κλίσεις του αμαξώματος σε διαδικασία επιτάχυνσης και επιβράδυνσης είναι μηδενικές. Το Jesko είναι σε θέση να διαχειριστεί τις υψηλές τιμές downforce,χάρη στο ενεργό εμπρός σπόιλερ και την ειδικά σχεδιασμένη πίσω πτέρυγα.

Να αναφέρουμε ότι στα 250 km/h παράγονται 800 kg κάθετης δύναμης, που φτάνουν στα 1.000 σε ταχύτητες 275 km/h, ενώ κορυφώνονται στα 1.400 kg, σχεδόν τα διπλάσια από το Agera RS.Για πρώτη φορά σε μοντέλο της Koenigsegg υπάρχει σύστημα τετραδιεύθυνσης, με τους πίσω τροχούς να στρίβουν σε αντίθετη γωνία μέχρι και τρεις μοίρες σε σχέση με τους εμπρός, σε χαμηλές ταχύτητες,κάνοντας το Jesko πιο ευέλικτο στην καθημερινή χρήση. Αντίθετα, στις υψηλές ταχύτητες, στρίβουν με τη φορά των εμπρός τροχών, «μακραίνοντας» κατά αυτό τον τρόπο το μεταξόνιο, γεγονός που κάνει το αυτοκίνητο πιο σταθερό. Τα φρένα διαθέτουν carbon-κεραμικούς δίσκους, ενώ στο Jesko τοποθετούνται τα ελαστικά της Michelin, Pilot Sport Cup 2, με δυνατότητα επιλογής των Pilot Sport Cup 2 R, που χάρη στη νέα γόμα προσφέρουν βελτιωμένη πρόσφυση. Ανεξάρτητα από την επιλογή των ελαστικών η Koenigsegg προσφέρει ένα νέο σχέδιο ζαντών, που έχουν σχεδιαστεί in-house, είναι κατασκευασμένες από carbon, με τις εμπρός των 20” να ζυγίζουν μόλις 5,9 kg και τις πίσω των 21” μόλις 7,4 kg.

Οκτώ ημέρες μετά την επίσκεψή μας βρεθήκαμε στο περίπτερο της Koenigsegg στη Γενεύη, όπου ένα πολυπληθές κοινό από απεσταλμένους του παγκόσμιου ειδικού Τύπου, φωτογράφους και celebrities ανέμενε τα αποκαλυπτήρια του νέου μοντέλου που κρυβόταν κάτω από το γκρι μεταξωτό ύφασμα.Τον λόγο πήρε η σύζυγος του Christian,Halldora, που εμφανώς συγκινημένη είπε:«Σήμερα είναι μια ιδιαίτερη μέρα για εμάς, καθώς βρίσκεται εδώ ένας πολύ σημαντικός άνθρωπος για την εταιρεία, ο πατέρας του Christian, Jesko». Και στρέφοντας το βλέμμα της προς αυτόν συνέχισε:«Αποτελεί μεγάλη τιμή για εμένα να ανακοινώσω ότι το νέο μας μοντέλο θα φέρει το όνομά σου τιμώντας εσένα και όλα αυτά που έχεις προσφέρει στην 25χρονη ιστορία της Koenigsegg».

Ο Jesko προσπαθούσε μάταια να κρύψει τη συγκίνησή του κρύβοντας το πρόσωπό του με τα χέρια. Κατόπιν ο Christian πήρε το μικρόφωνο, με δυσκολία κατόρθωσε να πει ελάχιστες λέξεις ευχαριστώντας τον πατέρα του για την υποστήριξη όλα αυτά τα χρόνια, προτού τον πνίξουν οι λυγμοί.To πέπλο μυστηρίου απομακρύνθηκε και στα μάτια μας αποκαλύφθηκε το μοντέλο παραγωγής Jesko, που, παρά την ομοιότητά του με άλλα μοντέλα της Koenigsegg,παραμένει χάρμα ιδέσθαι. Κάποιοι το παρομοίασαν με πολεμικό μαχητικό, άλλοι με αγωνιστικό ταχύπλοο. Στο νέο δημιούργημα της εταιρείας κυριαρχούν το εξωπραγματικό bodykit και η προσοχή στη λεπτομέρεια.

Χάρη στο αυτοματοποιημένο σύστημα Auto Skin, το οποίο χρησιμοποιεί ενσωματωμένο υδραυλικό μηχανισμό για να ανοίγει κάθε πόρτα, συμπεριλαμβανομένων αυτής του χώρου αποσκευών και της πίσω πόρτας του κινητήρα, η Koenigsegg μας αποκάλυψε το εσωτερικό του Jesko, στο οποίο κυριαρχούν τα ακριβά υλικά επενδύσεων (δέρμα, αλκαντάρα, αλουμίνιο και carbon) και o νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων SmartCluster των 5”, συνδεδεμένος στην κολόνα του τιμονιού, η οποία περιστρέφεται μαζί με αυτόν.

Ο Christianvon Koenigsegg επιβεβαιώνει ότι το V8 θερμικό σύνολο θα συνεχίσει την ύπαρξή του, αυτή τη φορά με την τεχνολογία Freevalve, που αφαιρεί τους εκκεντροφόρους άξονες, ενώ θα συνδυάζεται με έναν λιγότερο πολύπλοκο κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας από του Regera. Μάθαμε επίσης ότι οι τεχνικοί της Koenigsegg εξελίσσουν σύστημα τετρακίνησης, ενώ σκέφτονται να τοποθετήσουν και σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική κρεμαγιέρα. Σίγουρα, το μέλλον για την εταιρεία προβλέπεται άκρως ενδιαφέρον.

Πηγή: CAR

Δημοφιλή στο Protothema.gr