Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

To Citroen που έσωσε τον De Gaulle

Ελλάδα 15:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

To Citroen που έσωσε τον De Gaulle

ΝΕΑ

To Citroen που έσωσε τον De Gaulle

ΝΕΑ

Πρόκειται για τον πολιτικό ηγέτη με τις περισσότερες δολοφονικές απόπειρες εναντίον του. Ο Charles De Gaulle δέχτηκε δεκάδες επιθέσεις, κυρίως κατά τη μακρά περίοδο θητείας του ως Πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας. Στις 22 Αυγούστου του 1962, ακριβώς πριν από 52 χρόνια, συνέβη η πιο γνωστή από αυτές, στους δρόμους του Παρισιού.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΥ (twitter.com/bitsi74)

Εκείνο το βράδυ, ο De Gaulle και η σύζυγός του Yvonne, επέβαιναν στο προεδρικό Citroen DS 19 με κατεύθυνση το αεροδρόμιο του Ορλί. Το αυτοκίνητο κινείτο με ταχύτητα κοντά στα 110 km/h, όταν δώδεκα μέλη της οργάνωσης OAS άνοιξαν πυρ εναντίον του. Η οργάνωση κατηγορούσε το Γάλλο Πρόεδρο ότι παρέδωσε την Αλγερία στα χέρια των ντόπιων εθνικιστών. Συνολικά έπεσαν περισσότεροι από 150 πυροβολισμοί, με τις σφαίρες να σκοτώνουν δύο από τους μοτοσικλετιστές που συνόδευαν την αυτοκινητοπομπή.

Η προεδρική λιμουζίνα γαζώθηκε κυριολεκτικά, θρυμματίστηκε το πίσω τζάμι και έσκασαν και τα τέσσερα λάστιχά της. Χάρη όμως στο διάσημο χαρακτηριστικό του DS 19, την υδροπνευματική του ανάρτηση, ο οδηγός του De Gaulle κατάφερε να διατηρήσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου και να απομακρυνθεί. Ο Γάλλος Πρόεδρος και η σύζυγός του κράτησαν τα κεφάλια τους χαμηλά και δεν τραυματίστηκαν.

Advertisement
Advertisement

Τα όσα συνέβησαν εκείνο τον Αύγουστο αποτέλεσαν έμπνευση για τον Frederick Forsyth να γράψει το διάσημο μυθιστόρημα, «Η μέρα του Τσακαλιού», το οποίο μεταφέρθηκε στη συνέχεια στη μεγάλη οθόνη. Το 1969 ο De Gaulle απέτρεψε την συνολική πώληση της Citroen στη Fiat, περιορίζοντας το ποσοστό των μετοχών που επιτρεπόταν να αποκτήσουν οι Ιταλοί στο 15%. Έξι χρόνια αργότερα, η γαλλική κυβέρνηση χρηματοδότησε τη μεταβίβαση της Citroen σε όμιλο στον οποίο συμμετείχε και η Peugeot. Έτσι προέκυψε το 1976 η PSA Peugeot Citroen, την οποία γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Το Citroen DS παρουσιάστηκε το 1955 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού και έκανε εντύπωση με τη σιλουέτα του και τις σχεδιαστικές του γραμμές. Διέθετε κινητήρα 1.9 και αρκετά συστήματα, όπως υποβοήθηση στο τιμόνι. Την πρώτη κιόλας μέρα η Citroen δέχτηκε 12.000 παραγγελίες και το DS μετετράπη σύντομα στην κορυφαία επιλογή για τους πλούσιους και ισχυρούς κατοίκους της Γαλλίας.