
H αμερικανική Convair έβλεπε τόσο μπροστά που κανείς δεν πίστεψε στο ιπτάμενο αυτοκίνητό της δεκαετίας του 1940.
Την τελευταία πενταετία πολλοί κατασκευαστές έχουν ξεκινήσει να πειραματίζονται πάνω σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία είναι ικανά να πετάξουν. Ιδιαίτερα στον τομέα των μεταφορών, τα σχέδια έχουν προχωρήσει και είναι πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις που μένει να υλοποιηθούν τα επόμενα χρόνια.
Τα ιπτάμενα αυτοκίνητα ωστόσο δεν είναι κάτι καινούριο. Μετά το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου η εταιρεία Convair στην Αμερική αποφάσισε να στρέψει το βλέμμα της προς διαφορετικά projects αφήνοντας τα βομβαρδιστικά και τα πολεμικά αεροπλάνα στην άκρη. Η εταιρεία που κατασκεύασε το βομβαρδιστικό B-36 Peacemaker, αποφάσισε να υλοποιήσει ένα πολύ περίεργο σχέδιο το οποίο είχε ονομάσει Model 116.
Τι ήταν το Model 116; Ήταν πολύ απλά ένα ιπτάμενο αυτοκίνητο. Το Model 116 ήταν ένα ιδιόμορφο όχημα που χρησιμοποιούσε ξεχωριστά συστήματα μετάδοσης κίνησης για οδικά και αεροπορικά ταξίδια. Το σχήμα του έμοιαζε περισσότερο με ένα αυγό με φτερά παρά με ένα αεροσκάφος που μπορεί να οδηγηθεί.
Ένας αερόψυκτος κινητήρας μπόξερ Franklin 4A4 επίπεδης τεσσάρων τμημάτων απόδοσης 90 ίππων φρόντισε να κινεί το σκάφος στον αέρα, σε συνδυασμό με μια προπέλα δύο λεπίδων σε διάταξη τρακτέρ. Παράλληλα, ένας μικρός κινητήρας 26 ίππων από τον Crosley, ήταν υπεύθυνος για την κίνηση του αυτοκινήτου στους δρόμους.
Το Convair Model 116 μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα 181 χλμ./ώρα. Η πρώτη πτήση του αυτοκινήτου έγινε στις 12 Ιουλίου 1946. Το μοναδικό πρωτότυπο ολοκλήρωσε 66 δοκιμαστικές πτήσεις με τον πιλότο Ράσελ Ρότζερς πίσω από τα χειριστήρια χωρίς κανένα σημαντικό περιστατικό. Αργότερα η Convair προχώρησε στην αναβάθμιση του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί το Model 118.
Το Model 118 ήταν πιθανότατα το πιο πρακτικό αεροσκάφος για οδήγηση που κατασκευάστηκε ποτέ στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι αυτό το σημείο. Αλλά ένα ατύχημα από μηχανικό λάθος έβαλε τέλος στις δοκιμές. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε από την αρχή και συνέχισε τις δοκιμές του, αλλά οι έρευνες μετά το πρώτο ατύχημα έδειξαν ότι δεν ήταν ασφαλές να πετάξει. Τελικά η Convair αποφάσισε να πουλήσει τα δικαιώματα του Model 118 στην TR Hall Engineering και από τον Πόλεμο της Κορέας μέχρι σήμερα είναι άγνωστο τι απέγινε εκείνο το πρωτοποριακό όχημα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Τα «αθάνατα» Στάγιερ στην πρώτη γραμμή της θεομηνίας (+video)
Η Stellantis ποντάρει στα συνθετικά καύσιμα
Παγκοσμιοποίηση τέλος για τα αυτοκίνητα
Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto
Οι υπόλοιπες ειδήσεις στο Πρώτο ΘΕΜΑ