Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι συμβαίνει με τα έργα στην Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου;

Ελλάδα 1:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι συμβαίνει με τα έργα στην Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου;

ΝΕΑ

Τι συμβαίνει με τα έργα στην Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου;

ΝΕΑ

Το τελευταίο διάστημα γίνονται έργα αναβάθμισης του υπάρχοντος οδικού δικτύου από την Πάτρα προς τον Πύργο. Όμως οι επεμβάσεις που γίνονται έχουν ξεσηκώσει πλήθος αντιδράσεων.

Advertisement
Advertisement

Η έναρξη των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του νέου αυτοκινητόδρομου που θα ενώνει την Πάτρα με τον Πύργο συνοδεύτηκε από την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να βελτιώσει την υπάρχουσα παλιά εθνική οδό, με έργα που αφορούσαν κατά κύριο λόγο την ασφαλτόστρωση ολόκληρης της διαδρομής.

Όμως, προς μεγάλη έκπληξη των οδηγών που χρησιμοποιούν τον δρόμο, οι επεμβάσεις είναι πιο δραστικές, με αποτέλεσμα να έχουν εκφραστεί ήδη τα πρώτα παράπονα για τις πολλές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν όσοι κυκλοφορούν στην συγκεκριμένη διαδρομή.

Συγκεκριμένα, η μέχρι τώρα σχεδίαση του δρόμου με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση συν ΛΕΑ (η οποία πρακτικά χρησιμοποιείτο ως έξτρα λωρίδα για να διευκολυνθούν οι προσπεράσεις) έχει αλλάξει ριζικά.

Advertisement
Advertisement

Όλη η διαδρομή πλέον έχει καλυφθεί από σταθερά κολωνάκια τα οποία περιορίζουν την κυκλοφορία σε μία μόνο λωρίδα ανά κατεύθυνση με ένα μεγάλο κενό στο μέσον του οδοστρώματος.

Ενώ σε κάποιες -ελάχιστες- περιπτώσεις, η διαμόρφωση είναι η 2+1, με εναλλαγή των λωρίδων που υπάρχει μονή ή διπλή κυκλοφορία ανά κατεύθυνση.

Η αλλαγή του status του συγκεκριμένου δρόμου έγινε προφανώς με βάση κάποια μελέτη σχετικά με την βελτίωση της ασφάλειας που θα μπορούσε να προσφέρει η παλαιάς σχεδίασης εθνική οδός.

Advertisement

Όμως το τελικό αποτέλεσμα δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει. Ο συγκεκριμένος δρόμος είναι ανοιχτός σε κάθε είδους κυκλοφορία, από τρακτέρ και ποδήλατα έως φορτηγά διεθνών μεταφορών που αφθονούν ιδίως τώρα το καλοκαίρι.

Το αποτέλεσμα είναι ότι οι οδηγοί βρίσκονται εγκλωβισμένοι για πολλά χιλιόμετρα πίσω από ένα τρακτέρ ή ένα φορτηγό, κινούμενοι με εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες και με τον εκνευρισμό στα ύψη.

Advertisement

Ο δρόμος αυτός περνά επίσης μέσα από αρκετά χωριά τα οποία τα χωρίζει στη μέση, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην καθημερινότητά τους. Ενώ παράλληλα στερεί έστω και την υποτυπώδη ΛΕΑ που υπήρχε μέχρι σήμερα, ώστε να μπορούν να κινηθούν εκεί πιο αργά οχήματα, για τα οποία, είτε το θέλουμε είτε όχι είναι ο μοναδικός δρόμος για να εξυπηρετηθούν.

Ήδη σε ένα από τα χωριά που ο δρόμος άλλαξε χωρίς καμία προειδοποίηση την καθημερινότητά τους προχώρησαν σε δημοψήφισμα. Οι κάτοικοι των Μποντέϊκων Αχαΐας, επισημαίνουν ότι η νέα σχεδίαση διχοτομεί την περιοχή, δεν επιτρέπει την είσοδο και την έξοδο από την οδό και απαγορεύει στα ΚΤΕΛ να κάνουν στάση.

Advertisement

Παράλληλα τα έργα δεν αυξάνουν την ασφάλεια, αλλά μειώνουν δραματικά την ταχύτητα, μειώνουν την χρηστικότητα του δρόμου, στενεύουν την οδό αφήνοντας ένα μεγάλο κομμάτι κλειστό χωρίς κανένα λόγο, ενώ δεν υπάρχει χώρος για κίνηση πεζών και ποδηλάτων παραπλεύρως του δρόμου και -το σημαντικότερο- δεν υπάρχει πλέον ΛΕΑ για να σταματήσει κάποιος αν υπάρξει βλάβη.

Σε κάθε περίπτωση, τα έργα στο παλαιό και άκρως επικίνδυνο υπάρχον οδικό δίκτυο είναι ευπρόσδεκτα. Θα πρέπει όμως να υπάρξει επανεξέταση των παρεμβάσεων που γίνονται, καθώς δεν είναι σε καμία περίπτωση λειτουργικές, με δεδομένη την ιδιαιτερότητα που έχει το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο και το γεγονός ότι εξυπηρετεί ένα μίγμα τοπικών και υπερτοπικών μετακινήσεων.

Η ασφάλεια δημιουργείται πρώτα και πάνω από όλα από έναν ήρεμο οδηγό. Και η κατάσταση που πάει να διαμορφωθεί στην συγκεκριμένη περίπτωση, με το να κινείσαι με 10 χλμ/ώρα για αρκετά χιλιόμετρα πίσω από ένα τρακτέρ ή ένα αγροτικό μηχάνημα, κάθε άλλο προς αυτό συνηγορεί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χωρίς διόδια δύο οδικά έργα ΣΔΙΤ ύψους 558 εκατ. ευρώ
Δυτική Ελλάδα: 50 εκατ. ευρώ για την οδική ασφάλεια!
Οργασμός έργων στη Δυτική Ελλάδα!