Menu
Τιμές αυτοκινήτων | Live η κίνηση Τιμές Καυσίμων | newsautoChoice: PHEV

ΝΕΑ

Τι ήταν ακριβώς το Mini Moke;

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Περασμένες ανεξίτηλες ιστορίες, διηγώντας τες να κλαις. Περισσότερο από συγκίνηση και κατά δεύτερο για την απώλεια μιας εποχής, που μόνο ξεγνοιασιά και πικάντικες αναμνήσεις είχε να αναδείξει. Πάμε σαν άλλοτε…

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ

Σας είχα γράψει πριν από λίγο καιρό για τη σχέση που έχτιζε πολύ εύκολα το κλασικό Mini με τους κατόχους ή ακόμη και τους περιστασιακούς οδηγούς του. Ήταν μια σχέση ερωτική, άλλοτε με γκρίνια (για την περιορισμένη άνεση) και άλλοτε με πάθος (για τον άριστο χειρισμό και το συναρπαστικό κομμάτι του οδηγείν).

Το Μini Moke ήταν ο πρώτος εξάδελφος του κλασικού Mini, που φορούσε ακόμη λιγότερα στο ελαφρύ κορμί του προκειμένου να εστιάσει μεταξύ άλλων στο πρακτικό σκέλος. Χρησιμοποιούσε τον κινητήρα, τη μετάδοση και την ανάρτηση από το Mini Van. Η παραγωγή του γινόταν στο εργοστάσιο της BMC στο Μπέρμιγχαμ της Αγγλίας από το 1964 έως το 1968. Από το 1966 έως το 1981 μετακόμισε στην Αυστραλία, ενώ από το 1980 μέχρι και το τέλος της παραγωγής το 1993, έλαβε χώρα στην Πορτογαλία. Το είδαμε σαν Austin Mini Moke, Morris Mini Moke αλλά και Leyland Moke. Ότι συνέβη δηλαδή και με το απλό Mini.

Το πλεονέκτημα και αυτού του Mini ήταν ξεκάθαρα η αμεσότητα των αντιδράσεων. Η διαδρομή της σφιχτής ανάρτησης είναι μικρή και μετατρέπει το ανοιχτό αυτοκινητάκι σε καρτ. Η ανύπαρκτη άνεση είναι σήμα κατατεθέν, ωστόσο, όταν το οδηγήσεις σε δρόμο με στροφές η διασκέδαση σε κάνει να ξεχνάς τα πάντα. Η ατόφια μηχανική αίσθηση, ενισχύεται ακόμη περισσότερο και από το ότι είσαι ουσιαστικά έξω, εσύ το μηχάνημα και ο δρόμος, ευάλωτος κατά κάποιο τρόπο από τις εξωτερικές συνθήκες. Το DNA του Mini δηλώνει βροντερό παρών στο Moke, ναι, στο ξεσκέπαστο αμαξάκι που έγινε συνώνυμο ευχάριστων διαδρομών στα ακριβότερα hotel της Ευρώπης.

Δείτε ΟΛΕΣ τις τελευταίες ειδήσεις τη στιγμή που συμβαίνουν στο newsauto