Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι ισχύει για τους «έξυπνους» ταχογράφους και τους ελέγχους

Ελλάδα 0:54
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τι ισχύει για τους «έξυπνους» ταχογράφους και τους ελέγχους

ΝΕΑ

Τι ισχύει για τους «έξυπνους» ταχογράφους και τους ελέγχους

ΝΕΑ

Ξεκίνησε η σταδιακή χορήγηση καρτών ευφυούς ταχογράφου σε συνεργεία και οδηγούς.

Advertisement
Advertisement

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στην έκδοση εγκυκλίου σχετικά με την ταξινόμηση οχημάτων με ευφυή ταχογράφο και την χορήγηση ειδικών καρτών.

Μάλιστα ενημερώνει ότι η όλη διαδικασία έχει ξεκινήσει από τις 18 Σεπτεμβρίου 2019.

Advertisement
Advertisement

Ταξινόμηση οχημάτων

Σύμφωνα με το άρθρο 8 παράγραφος 1 του κανονισμού (ΕΕ) 165/2014, οχήματα μεταφοράς εμπορευμάτων μ.β. άνω των 3,5 τόνων, συμπεριλαμβανομένου οποιουδήποτε ρυμουλκουμένου ή ημιρυμουλκουμένου, και οχήματα μεταφοράς επιβατών άνω των 9 θέσεων, για τα οποία εκδίδεται για πρώτη φορά άδεια κυκλοφορίας μετά τις 15 Ιουνίου 2019, εάν δεν εξαιρούνται από την υποχρέωση τοποθέτησης ταχογράφου (κατωτέρω), πρέπει να είναι εφοδιασμένα με ευφυή ταχογράφο. Οι Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών κατά την ταξινόμηση ελέγχουν ότι το όχημα που εμπίπτει στις ανωτέρω κατηγορίες φέρει ευφυή ταχογράφο, που είναι
ενεργοποιημένος και βαθμονομημένος από εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

Ο εξοπλισμός του οχήματος με ευφυή ταχογράφο καταχωρείται από την υπηρεσία μεταφορών στο online μηχανογραφικό σύστημα του Υπουργείου και αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας, στην στήλη των παρατηρήσεων, με τον κωδικό 177 «ΜΕ ΕΥΦΥΗ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟ».

Advertisement

Υπενθυμίζουμε ότι εξαιρούνται από την υποχρέωση τοποθέτησης ταχογράφου τα οχήματα του άρθρου 3 κανονισμού (ΕΚ) 561/2006 (βλ. συνημμένο παράρτημα). Η Ελλάδα δεν έχει χορηγήσει μέχρι στιγμής εξαίρεση από την υποχρέωση τοποθέτησης ταχογράφου σε άλλη κατηγορία οχημάτων. Διευκρινίζεται ότι με τις υ.α. αριθμ. Φ450/23759/1220/2016 (Β’1740) και Φ450/23935/860/2017 (Β’ 2732) εξαιρέθηκαν ορισμένες κατηγορίες οχημάτων από τα άρθρα 5 έως 9 του κανονισμού (ΕΚ) 561/2006, που περιέχουν τους κανόνες για τις ώρες οδήγησης τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών. Δεν εξαιρέθηκαν όμως αυτές οι κατηγορίες οχημάτων από την υποχρέωση τοποθέτησης και χρήσης της ταχογράφου σύμφωνα με τον κανονισμό 165/2014.

Οδικοί έλεγχοι

Advertisement

Τέλος, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι οι εκκρεμείς αιτήσεις χορήγησης καρτών οδηγών θα ικανοποιηθούν σταδιακά, οι οδηγίες που δόθηκαν με τα σημεία 5, 5α και 5β της αριθμ. 450/οικ.52365/2738/27-6-2019 (ΩΕΟΟ465ΧΘΞ-Β2Θ) εγκυκλίου μας για τους ελέγχους που πραγματοποιούν επί ελληνικού εδάφους τα όργανα του άρθρου 3 της κυα Γ438/οικ.28317/2481/2009 (Β’ 989) παραμένουν σε ισχύ έως τις 31 Δεκεμβρίου 2019, εκτός εάν άλλως οριστεί με νεότερη εγκύκλιο.»

Τι γίνεται με τις Διεθνείς Μεταφορές

Το Συνδικάτο Επαγγελματιών Μισθωτών Οδηγών (ΣΕΟΦΑΕ) ωστόσο έχει ενημερώσει το υπουργείο Μεταφορών για ένα πρόβλημα που έχει προκύψει και αφορά στους οδηγούς που εργάζονται στις Διεθνείς Μεταφορές καθώς δεν γνωρίζουν αν ισχύουν οι κάρτες με στοιχεία PL και όχι με GR χωρίς ωστόσο να έχουν λάβει ακόμη απάντηση…

Advertisement