Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Οι ηγέτες στη Σύνοδο Κορυφής για κινητήρες βενζίνης και diesel

Ελλάδα 0:53
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οι ηγέτες στη Σύνοδο Κορυφής για κινητήρες βενζίνης και diesel

ΝΕΑ

Οι ηγέτες στη Σύνοδο Κορυφής για κινητήρες βενζίνης και diesel

ΝΕΑ

Η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορεί να μην περιλαμβάνεται στην επίσημη ατζέντα αλλά κυριάρχησε στις δηλώσεις των πολιτικών.

Advertisement
Advertisement

Η Γερμανία και η Ευρωπαϊκή Ένωση βρίσκονται σε καλό δρόμο για να λύσουν τη διαμάχη σχετικά με τη σχεδιαζόμενη σταδιακή κατάργηση πώλησης αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών που εκπέμπουν CO2 το 2035, δήλωσε ο γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz κατά την άφιξή του στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ.

Η επίσημη ατζέντα της Συνόδου Κορυφής καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων από τη μετανάστευση έως την αποστολή πυρομαχικών στην Ουκρανία, αλλά η αντίθεση της τελευταίας στιγμής από τη Γερμανία σε μία από τις μεγαλύτερες πολιτικές της Ευρώπης για την κλιματική αλλαγή διαφαίνεται κατά τις συνομιλίες.

Advertisement
Advertisement

«Αν καταλαβαίνω καλά τις συνομιλίες μεταξύ της Επιτροπής και της γερμανικής κυβέρνησης, όλα είναι σε καλό δρόμο», δήλωσε ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz κατά την άφιξή του στη Σύνοδο Κορυφής.

Ο Scholz ωστόσο δεν διευκρίνισε πότε αναμένει να επιτευχθεί συμφωνία. Ορισμένοι ηγέτες και αξιωματούχοι της ΕΕ αποκρίθηκαν ότι η συμφωνία είναι θέμα ημερών.

«Νομίζω ότι μπορούμε να φτάσουμε εκεί, όχι σήμερα ή αύριο, αλλά τις επόμενες ημέρες», δήλωσε ο Ολλανδός πρωθυπουργός Mark Rutte.

Advertisement

Ο νόμος για τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων δεν περιλαμβάνεται στην επίσημη ατζέντα της Συνόδου Κορυφής, ούτε αναφέρεται στο προσχέδιο συμπερασμάτων των ηγετών για τη συνάντηση – υποδηλώνοντας ότι οι ηγέτες δεν θα επιχειρήσουν να λάβουν αποφάσεις για το θέμα.

«Μπορούμε να μιλήσουμε για οτιδήποτε, αλλά έχουμε τα θεσμικά όργανα [πολιτικής της ΕΕ] και δεν μπορούμε να είμαστε υπεύθυνοι για τα πάντα», δήλωσε ο πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου, Xavier Bettel.

Advertisement

Η αντίθεση της τελευταίας στιγμής από το υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας μπλόκαρε τον νόμο της ΕΕ για τον τερματισμό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 το 2035, παρά το γεγονός ότι οι χώρες της ΕΕ και οι νομοθέτες είχαν ήδη συμφωνήσει πέρυσι.

Η διαμάχη έχει εγείρει ανησυχίες σε ορισμένους αξιωματούχους της ΕΕ ότι οι πολιτικές συμφωνίες για άλλους σημαντικούς νόμους θα μπορούσαν να τιναχθούν κυριολεκτικά στον αέρα.

«Επιλέξαμε έναν ξεκάθαρο δρόμο για να εξαλείψουμε σταδιακά τις εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα, δεν είναι η στιγμή για παραίτηση», δήλωσε ο Βέλγος πρωθυπουργός Alexander De Croo.

Advertisement

Η νομοθεσία της ΕΕ αναμένεται να καταστήσει αδύνατη την πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην ΕΕ μετά το 2035. Το Υπουργείο Μεταφορών της Γερμανίας ζητά διαβεβαιώσεις ότι τα νέα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να πωληθούν πέραν αυτής της ημερομηνίας , εάν λειτουργούν με e-fuels – ένα αίτημα που υποστηρίζεται και από ισχυρές βιομηχανίες ανταλλακτικών.

Πάντως σύμφωνα με ένα προσχέδιο πρότασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δημοσιεύθηκε πρόσφατα, θα επιτρέπεται στις αυτοκινητοβιομηχανίες μετά το 2035 να πωλούν αυτοκίνητα που μπορούν να κινούνται μόνο με e-fuels. Η Ιταλία μετά την δημοσιοποίηση του σχεδίου απαίτησε από την ΕΕ να συμπεριληφθεί και η χρήση βιοκαυσίμων!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Χαμός στην ΕΕ! Παράταση «ζωής» στους κινητήρες εσωτερικής καύσης
«Πόλεμος» στην ΕΕ για το Euro 7 – Η θέση της Ελλάδας
«Κόλαση» για όλους το Euro 7