Θα αγόραζες αυτοκίνητο από… ρομπότ με μπραζίλιαν; Η Chery λέει «ναι»!
ΝΕΑ
Με τεχνητή νοημοσύνη, ψεύτικες βλεφαρίδες και εμφάνιση βγαλμένη από sci-fi ταινία η Mormine αλλάζει τα δεδομένα στην πώληση.
Αν νομίζατε πως ο πιο «ρομποτικός» πωλητής αυτοκινήτων που έχετε συναντήσει ήταν απλώς ψυχρός και επίμονος, ετοιμαστείτε να αναθεωρήσετε. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery παρουσίασε πρόσφατα τη Mornine: μια humanoid ρομπότ-πωλήτρια με τεχνητή νοημοσύνη, γυναικεία χαρακτηριστικά και παρουσία που δεν περνά απαρατήρητη. Το ντεμπούτο της έγινε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης και το κοινό διχάστηκε.
WHAT CAR
Η Mornine μπορεί να περπατήσει (έστω και άγαρμπα), να απαντήσει σε ερωτήσεις για τεχνικά χαρακτηριστικά μοντέλων, να προσφέρει καφέ και να… κλέψει την παράσταση. Η εξωτερική της εμφάνιση παραπέμπει περισσότερο σε εικονικό influencer, παρά σε εργαλείο πωλήσεων. Και όμως, η Chery τη βλέπει ως το μέλλον της εξυπηρέτησης πελατών.

Με τιμή που αγγίζει τις 60.000 δολάρια ανά μονάδα, η Mornine ήδη χρησιμοποιείται πιλοτικά σε εκθεσιακό χώρο της Μαλαισίας, ενώ άλλες 220 μονάδες ετοιμάζονται για διανομή μέσα στο έτος. Στόχος; Να ενισχυθεί η προσέλκυση νεαρών καταναλωτών που λατρεύουν την τεχνολογία, αλλά και να εξελιχθεί το ρομποτικό brand της εταιρείας, Aimoga, σε βασικό πυλώνα — αφήνοντας τις ίδιες τις πωλήσεις αυτοκινήτων σε δεύτερο ρόλο.
Η στρατηγική δεν είναι μεμονωμένη. Κατασκευαστές όπως η Tesla, η Hyundai (με την Boston Dynamics), η Mercedes-Βenz και η Honda ήδη πειραματίζονται με ρομπότ σε εργοστάσια. Το ερώτημα δεν είναι πλέον αν τα ρομπότ θα αντικαταστήσουν θέσεις εργασίας, αλλά πότε…