Live Κίνηση
Περισσότερα
Peugeot

Tαξίδι στην ιστορία της Peugeot

Ελλάδα 17:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Tαξίδι στην ιστορία της Peugeot

Peugeot

Tαξίδι στην ιστορία της Peugeot

Peugeot

Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε ένα ταξίδι στο χρόνο, ένα ταξίδι στα χνάρια του γαλλικού πνεύματος έτσι όπως αυτό εκφράζεται μέσα από τις δημιουργίες μιας φίρμας ιστορικής, συνυφασμένης με την ιστορία της Γαλλίας, της Peugeot.

Advertisement
Advertisement

Aποστολή στο Σοσό: Τάκης Πουρναράκης

Είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε ένα ταξίδι στο χρόνο, ένα ταξίδι στα χνάρια του γαλλικού πνεύματος έτσι όπως αυτό εκφράζεται μέσα από τις δημιουργίες μιας φίρμας ιστορικής, συνυφασμένης με την ιστορία της Γαλλίας, της Peugeot.

Η οικογενειακή επιχείρηση «Les Fils des Peugeot Frères» με έδρα την περιοχή του Σοσό που βρίσκεται πολύ κοντά στα σύνορα Ελβετίας – Βασιλείας ξεκίνησε στα μέσα του 19ου αιώνα. Αρχικά κατασκεύαζαν ελατήρια για ρολόγια, μηχανισμούς, ήρθαν οι μύλοι του καφέ και του πιπεριού και μετέπειτα τα ποδήλατα. Η S.S. des Automobiles Peugeot δημιουργήθηκε από τον Αρμάντ Πεζό το 1897.

Advertisement
Advertisement

Το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας ήταν το Peugeot 6HP Vis a vis. Σήμερα στην ίδια περιοχή υπάρχει ένα μεγάλο εργοστάσιο που παράγει τα σημερινά Peugeot. Σχεδόν όλοι οι κάτοικοι με τον ένα ή τον άλλο τρόπο σχετίζονται με την λειτουργία του εργοστασίου της Peugeot. Εκεί βρίσκεται το μουσείο της ένδοξης φίρμας με το λιοντάρι το περίφημο «MUSÉE AVENTURE PEUGEOT».


Βρεθήκαμε εκεί καλεσμένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας της Peugeot
για μια τελείως διαφορετική εμπειρία. Μέσα σε 3 μέρες είχαμε την ευκαιρία οδηγώντας παλιά ιστορικά μοντέλα της Peugeot να γυρίσουμε όλη την περιοχή και να επισκεφτούμε μερικά σημεία ιστορικά τόσο για την Γαλλία όσο και για την Peugeot. Σημεία αναφοράς όπως το φρούριο του Β Παγκοσμίου Πολέμου που το 1967 μετατράπηκε σε κελάρια για τα περίφημα τυριά Comte. peugeot-trip13jpg

Ξεκινήσαμε λοιπόν το πρωί έχοντας για να περιηγηθούμε στην ανατολική πλευρά της Γαλλίας στην επαρχία της Βουργουνδίας. Εκεί εκτός από Peugeot παράγονται σπουδαία κρασιά, σπουδαία τυριά και υπάρχει πάρα πολλές φάρμες αγελάδων. Τα άψογα συντηρημένα παλιά Peugeot που οδηγήσαμε μεσουρανούσαν προτού βγουν για πρώτο ραντεβού οι γονείς μου:

Advertisement

peugeot-trip16jpg

Peugeot 204 Coupe του 1967
Το πρώτο προσθιοκίνητο Peugeot με τον κινητήρα εμπρός εγκάρσια τοποθετημένο και το κιβώτιο συνδεδεμένο απευθείας μαζί του. Λεβιές ταχυτήτων (4 σχέσεις + όπισθεν) στο χέρι πίσω από το τιμόνι. Παρήχθησαν 42756 αυτοκίνητα. Το μοντέλο δοκιμής μας φορούσε έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1130cm3 και η τελική του ταχύτητα έφτανε θεωρητικά τα 142km/h. Αυτό φυσικά δεν το επιβεβαιώσαμε. Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε είχε συμμετέχει σε ιστορικά ράλι και γι’ αυτό έφερε τις απαραίτητες προσθήκες όπως τις κόκκινες αγωνιστικές ζώνες. Το τιμόνι ήταν ιδιαίτερα βαρύ καθότι δεν διέθετε καμία υδραυλική υποβοήθηση. Το αυτοκίνητο είχε αξιοπρεπείς επιδόσεις καθότι πολύ ελαφρύ όμως χρειάζονταν τον απαραίτητο σεβασμό ώστε να μην εκτεθείς. Άλλες εποχές, άλλα υλικά, άλλες δυνατότητες. Αρχίζεις ν’ αναρωτιέσαι για την γοητεία του κλασικού και για το πόσο διαχρονική είναι η επιτυχία.peugeot-trip18jpgpeugeot-trip14jpg

Advertisement

Κάπου εκεί φτάσαμε στο παλιό πρώτο ιστορικό εργοστάσιο της Peugeot. Εδώ σήμερα φυλάσσονται τα αρχεία της εταιρείας, ψηφιοποιούνται μεταφερόμενα στην εποχή μας όλα τα δεδομένα, φωτογραφίες, έντυπα, κασέτες, σλάιντ, φιλμ και άλλα πολλά. Όσα αυτοκίνητα δεν βρίσκονται στο μουσείο φυλάσσονται εκεί περιμένοντας να έρθει η ώρα για να πάρουν θέση στην βιτρίνα της ιστορίας.

Αναχωρούμε στο τιμόνι του Peugeot 504 Coupe: Πισωκίνητο με εξακύλινδρος κινητήρας, 2664cm3 με ψεκασμό απόδοσης 135PS, κιβώτιο 4 σχέσεων τελική και τελική 186km/h. Σχέδιο δια χειρός Πινιφαρίνα, μοναδική ανάρτηση με άνεση που ακόμη και σήμερα εντυπωσιάζει. Παρότι κυκλοφόρησε το 1976 διαθέτει ηλεκτρικά παράθυρα. Θα μπορούσαμε να το οδηγούμε ακόμη και σήμερα καθημερινά, πραγματικά αρχοντικό, απολαυστικό αγχολυτικό.

Απόγευμα πλέον με τον ήλιο να χαμηλώνει και να φωτίζει μοναδικά με πορτοκαλί νότες το παλιό υπόγειο φρούριο του Β. Παγκοσμίου Πολέμου μπαίνουμε στην περίφημη αποθήκη των διάσημων γαλλικών τυριών Comte. 400 λίτρα γάλα χρειάζονται για ένα κεφάλι τυριού 40kg. Στο χώρο υπάρχουν σε ελεγχόμενες συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας 100.000 κεφάλια, με κόστος 500 ευρώ έκαστο.

Advertisement

«Έχουν 50 εκ. σε εμπόρευμα» κάνουμε έναν πρόχειρο υπολογισμό προτού ο επικεφαλής της οικογένειας και της επιχείρησης μας ενημερώσει πως πρόκειται για μια από τις αποθήκες της εταιρείας. Τα κεφάλια τυριού δεν μένουν στη θέση τους παραπάνω από μια βδομάδα καθώς ειδικά ρομπότ τα μετακινούν, τα αλατίζουν ενώ εξειδικευμένοι εργάτες με σφυρί τα τεστάρουν και τα αξιολογούν ηχητικά! Τυρί με μαρμελάδα, τυρί με ζυμωτό ψωμί, τυρί παλαιωμένο με ειδικό ξηρό κρασί πραγματικά πανδαισία γεύσεων.

Η επόμενη μέρα το πρωί μας βρήκε πίσω από το τιμόνι του Peugeot 304 S Cabriolet: Παρήχθη το 1970 ήταν προσθιοκίνητο, με κινητήρα 1.3lt απόδοσης 75PS και 4 κιβώτιο ταχυτήτων πίσω από το τιμόνι. Με τελική 160km/h την οποία δεν επιβεβαιώσαμε.

Κινηθήκαμε όμως για ώρα με την οροφή ανοικτή μέχρι να φτάσουμε στο εργοστάσιο μύλων της Peugeot.

Για όσους πιθανόν δε το γνωρίζουν η Peugeot είναι η κορυφαία εταιρεία στον κόσμο στην παραγωγή μύλων αλέσεως πιπεριού και αλατιού. Στο εργοστάσιο αυτό παράγονται 2.5 εκ. μύλοι όλων των μεγεθών σε ετήσια βάση. Πρόκειται για μια μεγάλη επιχείρηση που αριθμεί 110 εργαζόμενους και πέρασε πρόσφατα (πριν 3 χρόνια) ξανά στον έλεγχο της οικογένειας Πεζό. Οι μύλοι της Peugeot βρίσκονται στα τραπέζια των καλύτερων εστιατορίων του πλανήτη και φυσικά συνοδεύονται από εγγύηση εφ’ όρου ζωής για τα μηχανικά τους μέρη. Φεύγοντας από κει μας έκαναν δώρο έναν μύλο πιπεριού που θεωρητικά θα χρησιμοποιούν και τα εγγόνια μου.

Στο τιμόνι του 205 Gti 1.9lt/130PS με το 5αρι κιβώτιο ταχυτήτων και τα ελαστικά διαστάσεων 185/60/14 (σ.σ: πρόκειται για μια διάσταση που χαρακτήρισε μια ολόκληρη εποχή) θυμηθήκαμε τα νιάτα μας. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κυκλοφόρησε το 1983 και έμεινε στην παραγωγή έως το 1999.


Η θέση οδήγησης του 504 V6

Παρήχθησαν 300 χιλιάδες GTI αυτό που οδηγήσαμε είχε μάλιστα ελάχιστα χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα γρήγορο καρτ που φέρει και αμάξωμα με καθαρόαιμη συμπεριφορά που επιβραβεύει τη σύνεση και το σεβασμό.

Φτάσαμε στο μουσείο της Peugeot όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε όλα τα αυτοκίνητα που σημάδεψαν την ιστορία της σημαντικότερης ίσως γαλλικής φίρμας. Αγωνιστικά αυτοκίνητα, μονοθέσια F1, πρωτότυπα αγώνων αντοχής, αυτοκίνητα εποχής, μοναδικά μοντέλα, η ιστορία του γαλλικού έθνους υπό το πρίσμα του λιονταριού της Peugeot.
Την συγκεκριμένη εκδήλωση την είχαν οργανώσει δυο γηγενείς νεαροί εργαζόμενοι στην Peugeot. Έλεγαν καμαρώνοντας ότι οι παππούδες τους και οι πατεράδες τους επίσης δούλευαν στην Peugeot.

Είναι γνωστό ότι οι Γάλλοι κατηγορούνται για σωβινισμό προσωπικά μετά απ’ αυτό το ταξίδι στο χρόνο, στο γαλλικό πνεύμα και στην ιστορία της Peugeot δεν είμαι καθόλου βέβαιος για την δική μου στάση στη θέση τους. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στους ανθρώπους της Peugeot για όσα έμαθα αυτές τις μέρες, ειδικά στην κ. Βαλυράκη της Peugeot Ηellas για την υπομονή της.