Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα κορυφαία Audi RS 5 & RS 5 Sportback στην ελληνική αγορά

Ελλάδα 20:26
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα κορυφαία Audi RS 5 & RS 5 Sportback στην ελληνική αγορά

ΝΕΑ

Τα κορυφαία Audi RS 5 & RS 5 Sportback στην ελληνική αγορά

ΝΕΑ

Η ελληνική αντιπροσωπεία της Audi ανακοινώνει το λανσάρισμα των κορυφαίων RS 5 & RS 5 Sportback των 450 ίππων.

Advertisement
Advertisement


Μετά την παρουσίαση του νέου Α5 και έχοντας συμπληρώσει 25 χρόνια ιστορίας με την οικογένεια σπορ μοντέλων RS, η Audi προχώρησε σε ριζική ανανέωση και του RS 5. Τα νέα RS 5 Coupé και RS 5 Sportback , με στάνταρ τετρακίνηση quattro, έχουν πλέον πιο μοντέρνο εξωτερικό σχεδιασμό ενώ ακόμα πιο σύγχρονο και hi-tech δείχνει το εσωτερικό τους. Για το χειρισμό πολλών λειτουργιών και τα δύο μοντέλα βασίζονται στη νέα τεχνολογία αφής MMI με μεγάλη κεντρική οθόνη. Ο twin-turbo V6 με ισχύ 450 PS και 600 Nm ροπής συνεχίζει να εξασφαλίζει εντυπωσιακές επιδόσεις, φτάνοντας τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα. Τα νέα RS 5 Coupé και RS 5 Sportback είναι διαθέσιμα για παραγγελία και στην Ελλάδα, με ίδια τιμή, 127.700 €. Έμπνευση των σχεδιαστών για το εξωτερικό των νέων RS 5 αποτέλεσε η ένδοξη παρουσία της Audi στο motorsport, ειδικότερα, το πρωτότυπο quattro του 1980 και το Sport quattro του 1984. Ως στάνταρ, τα μοντέλα RS 5 διαθέτουν προβολείς Matrix LED και δυναμικά φλας ενώ προαιρετικά διατίθεται και το Audi laser light.

Η ευρύτερη και πιο επίπεδη μάσκα Singleframe κυριαρχεί στο εμπρός τμήμα. Μεταξύ του ενιαίου πλαισίου και του καλύμματος κινητήρα υπάρχουν επίπεδες δίοδοι αερισμού που θυμίζουν το κλασικό Sport quattro του 1984. Η προστατευτική μάσκα του καλοριφέρ με την τρισδιάστατη δομή κηρήθρας τύπου RS διαθέτει ένα γυαλιστερό μαύρο σχέδιο.  Οι εξωτερικές είσοδοι αέρα εμφανίζονται ως ανεξάρτητα γεωμετρικά σώματα. Το νέο τους σχήμα, προσδίδει ένα πιο κυρίαρχο σχεδιαστικά χαρακτήρα. Όπως και στη Singleframe, επαναλαμβάνεται το μοτίβο της τρισδιάστατης κυψελωτής γρίλιας. Η αριστερή είσοδος είναι κλειστή για βελτιστοποιημένη αεροδυναμική ενώ η δεξιά τροφοδοτεί αέρα και στους δύο βοηθητικούς ψύκτες νερού. Έχει γίνει ειδική μελέτη της αεροδυναμικής, με τον αέρα να οδηγείται και να ρέει στο κάτω μέρος του αμαξώματος, κάτι στο οποίο συνεισφέρουν τόσο αεροκουρτίνες όσο και δύο μικρά σπόιλερ στο κάτω μέρος του μπροστινού προφυλακτήρα. Το αποτέλεσμα είναι ακόμα καλύτερος συντελεστής οπισθέλκουσας, μόλις 0,32.

Advertisement
Advertisement

Τόσο τα πλαϊνά μαρσπιέ όσο και ο διαχύτης πίσω, ο οποίος περικλείει τις δύο μεγάλες εξαγωγές της εξάτμισης, έχουν επίσης επανασχεδιαστεί. Διακοσμητικά πακέτα σε γυαλιστερό μαύρο, ματ αλουμινίου ή ανθρακί δίνουν με χαρακτηριστικές πινελιές στο εμπρόσθιο και οπίσθιο άκρο ή στο πλάι, μία ακόμα πιο ξεχωριστή όψη. Τα τέσσερα δακτυλίδια και τα λογότυπα RS μπορούν να σχεδιαστούν σε μαύρο χρώμα κατόπιν παραγγελίας. Τα χρώματα Turbo μπλε και κόκκινο Tango έχουν προστεθεί στην παλέτα χρωμάτων.  Χωρίς τον οδηγό, το RS 5 Coupé ζυγίζει μόλις 1.707 κιλά ενώ το RS 5 Sportback ζυγίζει 1.742 κιλά. Το χαμηλό βάρος επιτυγχάνεται λόγω του συμπαγούς κινητήρα twin-turbo V6 αλλά και της μεγάλης αναλογίας εξαρτημάτων χάλυβα που έχουν υποστεί επεξεργασία σε υψηλές θερμοκρασίες. Για το coupé, είναι διαθέσιμη μια οροφή από πολυμερές ενισχυμένο με ίνες άνθρακα (CFRP) με ορατή δομή ινών. Αυτή μειώνει το βάρος του RS 5 κατά περίπου 4 κιλά, μάλιστα στην υψηλότερη περιοχή του αυτοκινήτου, με άμεση ωφέλεια στο κέντρο βάρους. Οι εξωτερικές διαστάσεις παρέμειναν ουσιαστικά αμετάβλητες. Το δίθυρο κουπέ έχει μήκος 4,72 μ., πλάτος 1,87 μ. και ύψος 1,37 μ.. Το τετράθυρο Sportback είναι κάπως μακρύτερο (4,78 μ.) και υψηλότερο (1,40 μ.). Ο χώρος αποσκευών είναι 410 λίτρα στο κουπέ και 465 λίτρα στο Sportback.

Advertisement

Το εσωτερικό των μοντέλων RS 5 χαρακτηρίζεται από οριζόντιες γραμμές και λεπτές επιφάνειες, οι οποίες δημιουργούν ένα αίσθημα ευρυχωρίας. Η προαιρετική πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή επιτρέπει την είσοδο περισσότερου φωτός στο εσωτερικό, το οποίο διατηρείται σε μαύρο και ανοικτό γκρι ως στάνταρ. Τα σπορ καθίσματα RS είναι καλυμμένα με Alcantara και δέρμα ως στάνταρ, ή εξαιρετικό δέρμα Nappa προαιρετικά. Τα μπροστινά καθίσματα σπορ RS μπορούν να ρυθμιστούν ηλεκτρικά και πνευματικά με διάφορους τρόπους και έτσι να παρέχουν τη βέλτιστη σταθερότητα. Το πακέτο σχεδιασμού RS με κόκκινες ή γκρίζες νότες είναι διαθέσιμο κατόπιν παραγγελίας. Με αυτό, το τιμόνι και ο μοχλός ταχυτήτων, καθώς και τα μαξιλαράκια γονάτων, διαθέτουν καλύμματα Alcantara με κόκκινες ή γκρι ραφές αντίθεσης. Τα υποπόδια και τα πεντάλ είναι κατασκευασμένα από ανοξείδωτο χάλυβα ενώ τα ένθετα από αλουμίνιο. Προαιρετικά είναι διαθέσιμα και σε ανθρακί αλουμίνιο, γυαλιστερό άνθρακα, ή – ως νέα επιλογή – ματ ανθρακί.  Το πεπλατυσμένο πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι RS είναι στάνταρ, όπως και τα φωτιστικά διακοσμητικά της πόρτας με λογότυπα RS 5. Γραμμές LED ακολουθούν τα μεγάλα περιγράμματα του εσωτερικού χώρου στο προαιρετικό πακέτο ελαφρών περιγραμμάτων/περιβάλλοντος σε 30 χρώματα.

Το εσωτερικό του νέου RS 5 είναι εξόχως hi-tech και εστιασμένο στο μέλλον, με στάνταρ την οθόνη αφής MMI 10,1 ιντσών. Η ελεύθερη στο χώρο οθόνη έχει κλίση ελαφρώς προς τον οδηγό και είναι εξοπλισμένη με ακουστική ανάδραση. Η δομή του μενού είναι επίπεδη σαν ένα smartphone και πολύ εύχρηστη. Η αναζήτηση MMI βασίζεται στην ελεύθερη εισαγωγή κειμένου και επιστρέφει σχετικές επιτυχίες πολύ γρήγορα. Εναλλακτικά, ο φωνητικός έλεγχος φυσικής γλώσσας επεξεργάζεται πολλές εντολές από την καθημερινή ομιλία.  Το κορυφαίο σύστημα ψυχαγωγίας MMI navigation plus χρησιμοποιεί μια νέα κύρια μονάδα, την πλατφόρμα ψυχαγωγίας τρίτης γενιάς (MIB 3), για τις πολυάριθμες λειτουργίες του, με διαθέσιμες πολλές online υπηρεσίες στην πλοήγηση. Κατά την οδήγηση, η κεντρική οθόνη αφής παρέχει πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση θερμοκρασίας του κινητήριου συστήματος, τις μέγιστες τιμές διαμήκους και πλευρικής επιτάχυνσης, καθώς και σχετικά με την πίεση και τη θερμοκρασία των ελαστικών μέσω της προβολής “RS monitor”.  Ομοίως, το προαιρετικό Audi virtual cockpit plus με οθόνη 12,3 ιντσών και ανάλυση Full HD 1920 x 720 pixel αντανακλά τη δυναμική του νέου RS 5. Μέσω του πολυλειτουργικού τιμονιού, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πολλές προβολές και να εμφανίσει επιπλέον οθόνες ειδικής λειτουργίας, όπως η τρέχουσα κατάσταση της πίεσης των ελαστικών, η ροπή, η έξοδος, η θερμοκρασία λαδιού κινητήρα, η πίεση ώθησης, οι δυνάμεις g.  Επιπλέον, εμφανίζονται η επιτάχυνση και οι χρόνοι γύρου σε πίστα. Το πεπλατυσμένο δερμάτινο τιμόνι RS, πλήρως διάτρητο, με νέα paddles αλουμινίου, διαθέτει επίσης το κουμπί “RS MODE”, που χρησιμοποιεί ο οδηγός για να επιλέξει mode λειτουργίας “RS1” ή “RS2” και το οποίο ανοίγει αυτόματα τις ειδικές οθόνες RS στο Audi virtual cockpit. Διαθέσιμο προαιρετικά και head-up display, για την εμφάνιση πολλών λειτουργιών στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου.

Advertisement

Ο 2.9 TFSI twin-turbo V6, η καρδιά των μοντέλων RS 5, παράγει ένα μεγάλο ποσό ισχύος, 450 PS και ήδη προσφέρει μια εκπληκτική ροπή 600 Nm από τις 1.900 rpm. Και τα δύο μοντέλα RS 5 επιταχύνουν 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα και φτάνουν μέγιστη ταχύτητα έως 250 χλμ./ώρα (ή προαιρετικά 280 χλμ./ώρα ). Εντούτοις, στον κύκλο WLTP, ο 2,9 TFSI καταναλώνει μόλις 9,1 λίτρα στο Coupé και 9,2 στο Sportback.
Κάθε ένας από τους δύο υπερσυμπιεστές του 2,9 TFSI έχει αναλάβει τη μία πλευρά κυλίνδρων, με μέγιστη πίεση φόρτισης (σχετική) 1,5 bar. Οι υπερσυμπιεστές βρίσκονται σε γωνία 90 μοιρών εκατέρωθεν των κυλίνδρων. Η πλευρά εξάτμισης του κινητήρα βρίσκεται στο εσωτερικό και η πλευρά εισαγωγής βρίσκεται στο εξωτερικό. Αυτή η διάταξη επιτρέπει τη συμπαγή κατασκευή και τις μικρές διαδρομές ροής με ελάχιστες απώλειες – ως αποτέλεσμα ο κινητήρας ανταποκρίνεται εξαιρετικά αυθόρμητα στην κίνηση του πεντάλ γκαζιού. Ένας σημαντικός παράγοντας για την αποτελεσματικότητα του ισχυρού εξακύλινδρου κινητήρα είναι η διαδικασία καύσης TFSI με τον χαρακτηρισμό του κύκλου Β, ο οποίος έχει σχεδιαστεί ειδικά για το μερικό φορτίο. Η διαδικασία είναι συγκρίσιμη με αυτή που είναι γνωστή ως ο κύκλος Miller. Ωστόσο, στον κλασικό κύκλο Miller, η μειωμένη φόρτιση του κυλίνδρου είναι μειονεκτική για τη ροπή και την ισχύ. Η Audi έχει εξουδετερώσει αυτά τα μειονεκτήματα με χρήση των δύο υπερσυμπιεστών και του συστήματος Audi valvelift δύο σταδίων (AVS).

Όπως όλα τα μοντέλα RS, το νέο RS 5 διαθέτει τετρακίνηση quattro. Σε κανονική λειτουργία οδήγησης, το κεντρικό διαφορικό κατανέμει δυνάμεις λίγο περισσότερο προς τα πίσω – 40% καταλήγει στον εμπρόσθιο άξονα και 60% στον πίσω. Εάν η ολίσθηση εμφανιστεί σε έναν άξονα, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής μετατοπίζεται γρήγορα στον άλλο – μέχρι 70% προς τα εμπρός ή έως 85% προς τον πίσω. Η κατανομή ροπής σε κάθε τροχό, μια λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου σταθεροποίησης (ESC), βελτιώνει τη λειτουργία της μονάδας quattro. Όταν το RS 5 στρίβει γρήγορα, εφαρμόζει επακριβώς υπολογισμένες επεμβάσεις φρένων στους τροχούς στο εσωτερικό της καμπύλης πριν ξεκινήσουν να περιστρέφονται. Η διαφορά στις δυνάμεις πρόωσης αναγκάζει το αυτοκίνητο να στρέφει πολύ εύκολα στην καμπύλη, προς όφελος της ευελιξίας, της ακρίβειας και της σταθερότητας.

Advertisement