Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα έργα που έμειναν στις… μακέτες

Ελλάδα 23:06
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(62) "Τα έργα που έμειναν στις… μακέτες"
    

Τα έργα που έμειναν στις… μακέτες

ΝΕΑ

Παρά τον κατασκευαστικό πυρετό των τελευταίων ετών, δεκάδες μεγάλα έργα παραμένουν, για διαφορετικούς λόγους, στα συρτάρια…

Advertisement
Advertisement

Είναι τα έργα που συζητιούνται εδώ και δεκαετίες, επανέρχονται τακτικά στη δημοσιότητα, αλλά ποτέ δεν ξεκινούν. Οι λόγοι πολλοί: υψηλό κόστος, έλλειψη πολιτικής βούλησης, τοπικές αντιδράσεις, ή ατέρμονες δικαστικές εμπλοκές. Παρότι σε πολλές περιπτώσεις οι τοπικές κοινωνίες τα διεκδικούν, παραμένουν «μακέτες» ή απλές εξαγγελίες.

Στην Αττική

Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού (Ραφήνα, Λαύριο, Σήραγγα Ηλιούπολης) που συζητούνται από το 2001 χωρίς καμία πρόοδο. Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχει μπλοκάρει από προσφυγές και χρηματοδοτικά κενά, ενώ η περίφημη «παράκαμψη Αττικής» (Ελευσίνα–Οινόφυτα) έχει κι αυτή επιστρέψει ως Πρότυπη Πρόταση, παραμένοντας ωστόσο στα χαρτιά.

Advertisement
Advertisement

Ανάλογη είναι η μοίρα και της Υποθαλάσσιας Ζεύξης Σαλαμίνας, με τον διαγωνισμό να σέρνεται από το 2016 χωρίς ουσιαστική πρόοδο.

Πελοπόννησος και Δυτική Ελλάδα

Ο άξονας Πύργος–Καλό Νερό–Τσακώνα αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά «χαμένα» έργα, παρά τις αλλεπάλληλες κυβερνητικές εξαγγελίες. Παράλληλα, το σιδηροδρομικό έργο Ρίο–Πάτρα έχει μετατραπεί σε σίριαλ λόγω διαφωνιών για την υπογειοποίηση και απορρίψεων από την Κομισιόν για χρηματοδότηση.

Advertisement

Μετρό: Οι ανεκπλήρωτες επεκτάσεις σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Η επέκταση της Γραμμής 4 προς Λ. Κηφισίας στην Αθήνα και της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Εύοσμο έχουν ξεχαστεί, παρότι υπάρχουν μελέτες και αναμονές στους σταθμούς. Οι περιοχές τις χρειάζονται, αλλά το κόστος και η έλλειψη προγραμματισμού τα αφήνουν στο περιθώριο.

Advertisement

Σε μια περίοδο όπου η Ελλάδα καταγράφει ρεκόρ επενδύσεων στις υποδομές, αρκετά κρίσιμα έργα που θα μπορούσαν να αλλάξουν τον συγκοινωνιακό και αναπτυξιακό χάρτη της χώρας μένουν ανεκμετάλλευτα. Και όσο δεν ξεμπλοκάρουν, παραμένουν ένα ζωντανό σύμβολο της αναποτελεσματικότητας στη διαχείριση του δημόσιου χώρου και της πολεοδομικής ανάπτυξης.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Ο γύρος του κόσμου σε… 19 ημέρες με Triumph Tiger 1200
Αερόσακοι που φοριούνται σαν απλά ρούχα
Το Skoda Enyaq γίνεται και επαγγελματικό βαν