Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα ελαστικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο GP Γερμανίας

Ελλάδα 1:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα ελαστικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο GP Γερμανίας

ΝΕΑ

Τα ελαστικά έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο GP Γερμανίας

ΝΕΑ

Το Χόκενχαϊμ φιλοξένησε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες των τελευταίων ετών, με τη βροχή να αναγκάζει για πρώτη φορά φέτος τους οδηγούς να τρέξουν με ελαστικά για αυτές τις συνθήκες.

Advertisement
Advertisement

Μετά από δυο μέρες με πολύ ζεστό καιρό, το Γερμανικό GP διεξήχθη υπό βροχή σχεδόν από την αρχή ως το τέλος. Αυτό οδήγησε σ’ έναν χαοτικό αγώνα με πολλές αλλαγές ελαστικών και τέσσερις εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Τελικά κέρδισε στον αγώνα, ο οδηγός της Red Bull Racing, Max Verstappen, που έκανε πέντε αλλαγές ελαστικών. Στο βάθρο ανέβηκαν επίσης ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel και ο οδηγός της Τoro Rosso, Daniil Kvyat.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ
– Ευρεία μίξη στρατηγικών (από 3-6 αλλαγές) κατά τη διάρκεια του αγώνα των 64 γύρων, λόγω των μεταβαλλόμενων καιρικών συνθηκών. Χρησιμοποιήθηκαν όλα τα διαθέσιμα ελαστικά της γκάμας της Pirelli, εκτός από τη σκληρή γόμα.
– Πραγματοποιήθηκαν συνολικά 78 pit stop οι οδηγοί χρησιμοποίησαν 97 σετ ελαστικών κατά τη διάρκεια του αγώνα.
– Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με βρόχινα ελαστικά μετά από τρεις αναγνωριστικούς γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Οι ομάδες αντιδρούσαν στις μεταβολές της πρόσφυσης και των συνθηκών. Το τελευταίο pit stop όπου έβαλαν slick ελαστικά αποδείχτηκε καθοριστικό για την έκβαση του αγώνα.
– Ο οδηγός της Ferrari Sebastian Vettel, εκκίνησε τελευταίος καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα στις κατατακτήριες δοκιμές. Έκανε πέντε αλλαγές ελαστικών για να τερματίσει τελικά δεύτερος. – Η στρατηγική του ήταν πανομοιότυπη μ’ αυτή του Verstappen.
– Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton βγήκε εκτός πίστας δυο φορές και σταμάτησε στα pit έξι φορές (όπως και ο Kevin Magnussen με τη Haas) για να τερματίσει τελικά ένατος.
– Οι οδηγοί έπρεπε να είναι προσεκτικοί για να μην υπερθερμάνουν τα βρόχινα ελαστικά σε μια πίστα που στέγνωνε γρήγορα. Τα ενδιάμεσα ελαστικά αντιμετώπισαν πολύ καλά τις μεταβαλλόμενες συνθήκες.
– Στην αρχή του αγώνα η θερμοκρασία περιβάλλοντος ήταν στους 22 βαθμούς Κελσίου και του οδοστρώματος στους 28 βαθμούς Κελσίου. Στο τέλος η επιφάνεια οδοστρώματος ήταν κατά βάση στεγνή.

Advertisement
Advertisement

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ
Σκληρή C2: Ήταν το μόνο ελαστικό που δε χρησιμοποιήθηκε καθόλου κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Mέση C3: Μόνο πέντε οδηγοί (συμπεριλαμβανομένου του Verstappen) χρησιμοποίησαν αυτή τη γόμα για ελάχιστους γύρους. Η μαλακή γόμα απέδιδε καλύτερα σ’ αυτές τις υγρές και κρύες συνθήκες.
Μαλακή C4: Χρησιμοποιήθηκε απ’ όλους τους οδηγούς στο τέλος του αγώνα. Μ’ αυτή πέτυχε τον ταχύτερο γύρο ο Verstappen, κερδίζοντας έτσι τον έξτρα βαθμό.
Ενδιάμεσα: Αυτό το ελαστικό χρησιμοποιήθηκε εκτενώς κατά τη διάρκεια του αγώνα, σε μερικές περιπτώσεις, για πάνω από 20 γύρους.
Βρόχινα: Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με αυτό το ελαστικό, οι περισσότεροι όμως το αντικατέστησαν νωρίς κατά τη διάρκεια της εμφάνισης του πρώτου αυτοκινήτου ασφαλείας.

Ο Mario Isola, επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου για την Pirelli, δήλωσε: «Για τους υπεύθυνους στρατηγικής ήταν ένας από τους πιο σκληρούς αγώνες της χρονιάς. Έπρεπε συνεχώς να προσαρμόζονται και ν’ αντιδρούν στις ταχύτατα μεταβαλλόμενες συνθήκες. Ειδικά όσον αφορά στη μεταβολή της πρόσφυσης και στις ευκαιρίες που ανοίγονταν από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Εκτός αυτών οι συνθήκες ήταν διαφορετικές σε κάθε τμήμα της πίστας. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η στρατηγική να κάνει πραγματική διαφορά σ’ αυτό τον αγώνα. Πιο σημαντικό ρόλο έπαιξε η τελευταία αλλαγή όταν πέρασαν σε slick ελαστικά. Οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο εκμεταλλεύτηκαν πλήρως τις δυνατότητες της μαλακής γόμας σε μια πίστα που στέγνωνε στο τέλος του συναρπαστικού και απρόβλεπτου αγώνα. Ενόσω ήταν βρεγμένο το οδόστρωμα, τα ενδιάμεσα ελαστικά απέδειξαν την ικανότητα προσαρμογής που έχουν σε μια ευρεία γκάμα συνθηκών. Αυτό ήταν κρίσιμο καθώς κανένας οδηγός δεν είχε δοκιμάσει τα βρόχινα ελαστικά. Οπότε δεν υπήρχε ρεαλιστικό σημείο αναφοράς για το σημείο που συμφέρει να γίνει αλλαγή. Τώρα πλέον έχουμε πολλά δεδομένα από τα ενδιάμεσα ελαστικά. Συγχαρητήρια σ’ όλους τους οδηγούς που ανέβηκαν στο βάθρο αλλά και στη Racing Point με τον Lance Stroll. Βρέθηκε επικεφαλής λίγο πριν το τέλος του αγώνα, χάρη στην στρατηγική τους».