Σύγκρουση γερμανικής κυβέρνησης και αυτοκινητοβιομηχανιών για τα παλιά diesel
ΝΕΑΣύγκρουση γερμανικής κυβέρνησης και αυτοκινητοβιομηχανιών για τα παλιά diesel
ΝΕΑΤην αντίδραση των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει προκαλέσει το σχέδιο της γερμανικής κυβέρνησης για αναβάθμιση των παλαιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων προκειμένου να αποφευχθεί η απαγόρευση της κυκλοφορίας τους.Του ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΠΙΔΗ
Προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις μεγαλουπόλεις η γερμανική κυβέρνηση προσανατολίζεται στην δημιουργία δύο εναλλακτικών επιλογών για τους κατόχους παλαιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων. Αυτοί θα μπορούν είτε να αλλάξουν το όχημα εκμεταλλευόμενοι κάποια οικονομικά κίνητρα ή να αναβαθμίζουν με την προσθήκη κάποιων σύγχρονων συστημάτων τους κινητήρες των αυτοκινήτων που ήδη έχουν. Στόχος τη κυβέρνησης είναι να αποφύγει τη θέσπιση μέτρων που θα απαγορεύουν την κυκλοφορία των παλαιότερων οχημάτων καθώς αυτό αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις από πολλούς πολίτες και φυσικά ψηφοφόρους.
WHAT CAR
Ωστόσο η σκέψη για επέμβαση στους παλαιούς κινητήρες δεν φαίνεται πως βρίσκει σύμφωνες τις αυτοκινητοβιομηχανίες που απολύτως φυσιολογικά προτιμούν το σενάριο της ανταλλαγής των παλαιών αυτοκινήτων με νέα που θα βοηθούσε και στην εμπορική κίνηση. Αντίθετα οι εκ των υστέρων βελτιώσεις παλαιών κινητήρων είναι κάτι με αρκετά υψηλό κόστος και χωρίς σημαντικά κέρδη για τις εταιρίες.
Προς στιγμή μόνο η VW έχει συμφωνήσει να βοηθήσει στην διαμόρφωση του πλαισίου στο οποίο θα πραγματοποιούνται οι αναβαθμίσεις των κινητήρων. Οι BMW και Opel έχουν αρνηθεί να υποστηρίξουν τεχνικά ένα τέτοιο πρόγραμμα ενώ η Daimler έχει δηλώσει πως θα μπορούσε να σκεφθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο όμως από την μεριά της υποστηρίζει σαφώς την θέσπιση οικονομικών κινήτρων για την αλλαγή των παλαιών οχημάτων.
Το σίγουρο είναι πως θα πρέπει να βρεθεί σύντομα μια λύση καθώς ήδη ορισμένες πόλεις έχουν αρχίσει να εφαρμόζουν μέτρα απαγόρευσης της κυκλοφορίας παλαιών πετρελαιοκίνητων οχημάτων. Τον Μάιο το Αμβούργο απαγόρευσε στα παλιά diesel να κυκλοφορούν σε δύο μεγάλες κεντρικές αρτηρίες ενώ το ίδιο αναμένεται να γίνει από το Φεβρουάριο και στη Φρανκφούρτη. Αξίζει να σημειώσουμε πως από τα 46,5 εκ. αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στη Γερμανία τα 3,1 εκ. είναι diesel προδιαγραφών Euro4, και 5,7 εκ. προδιαγραφών Euro5.