Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Στους δρόμους της Αθήνας τα ηλεκτρικά λεωφορεία

Ελλάδα 19:41
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Στους δρόμους της Αθήνας τα ηλεκτρικά λεωφορεία

ΝΕΑ

Στους δρόμους της Αθήνας τα ηλεκτρικά λεωφορεία

ΝΕΑ

Συνεχίζεται στην Αθήνα η δοκιμαστική λειτουργία των ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, προκειμένου να υπάρξει  η σωστή προετοιμασία από άποψης υποδομών και οι κατάλληλες λειτουργικές επιλογές οχημάτων -φόρτισης, ώστε η πρωτεύουσα και οι αστικές συγκοινωνίες να μπουν στη νέα εποχή των μεταφορών.

Advertisement
Advertisement

Όπως έχει πει επανειλημμένα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, η ηλεκτροκίνηση από την πρώτη στιγμή έχει αποτελέσει προτεραιότητα για την κυβέρνηση και η προμήθεια τους είναι πολιτική απόφαση.

Σύμφωνα με τον υπουργό, στον μεγάλο διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 1000 νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, που ετοιμάζεται και με τον οποίο και θα λυθεί οριστικά το πρόβλημα των αστικών συγκοινωνιών στις δύο μεγάλες πόλεις, ένα μεγάλο μέρος των λεωφορείων θα είναι ηλεκτροκίνητα. «Τουλάχιστον 300 από αυτά θα είναι ηλεκτρικά», έχει επισημάνει ο Κώστας Καραμανλής.

Advertisement
Advertisement

Μάλιστα, από αρχές φθινοπώρου κυκλοφορούν δοκιμαστικά τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία στο κέντρο της Αθήνας, τα οποία είναι διαφορετικής κατασκευής, από την Ευρώπη και από την Κίνα, ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για το ποιο από τα οχήματα ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες της πόλης.

Το νέο θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση θα ενσωματώσει στο εθνικό μας δίκαιο όλες τις πρόσφατες αποφάσεις που έχουν ληφθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Ειδικότερα από 2 Αυγούστου 2021 το 33% των προμηθειών λεωφορείων θα πρέπει να είναι «καθαρά», δηλαδή μηδενικών ή μειωμένων ρύπων, ενώ από 1η Ιανουαρίου 2026- το ποσοστό αυτό αυξάνεται σε 47%.

Advertisement

Δοκιμαστικά δρομολόγια με επιβάτες

Σήμερα στους δρόμους της Αθήνας και για δύο μήνες γίνεται πιλοτική δοκιμή οχημάτων από την Κίνα, ενώ σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν δρομολόγια και οχήματα ευρωπαϊκής κατασκευής.

Advertisement

Το εν λόγω demo bus από την Κίνα, έχει μήκος 12 μέτρα, 3 διπλές πόρτες, είναι μοντέλο χαμηλού δαπέδου χωρίς σκαλοπάτια εισόδου, διαθέτει ράμπα για ΑμΕΑ και άρχισε τις πιλοτικές του διαδρομές με την μεταφορά επιβατών, από σήμερα Τετάρτη 21 Οκτωβρίου.

Η χωρητικότητα του οχήματος σε επιβάτες είναι 27 καθήμενοι, 46 όρθιοι, 1 ΑμΕΑ.

Advertisement

Διαβάστε επίσης:

Αυξάνονται οι σταθμοί φόρτισης στους αυτοκινητοδρόμους

Πάνω από 2,8 εκατ. σημεία φόρτισης θα χρειαστεί η ΕΕ έως το 2023

Πώς θα λάβετε την επιδότηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποδήλατα κτλ – Αναλυτικές οδηγίες