Σπίτι ή αυτοκίνητο; Η απάντηση θα σας εκπλήξει
ΝΕΑ
Το κόστος αγοράς και χρήσης ενός αυτοκινήτου έχει ξεπεράσει κάθε λογική. Και η σύγκριση με ένα σπίτι είναι αναπόφευκτη.
Η εκτόξευση των τιμών των αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια έχει προσθέσει ένα βαρύ φορτίο στα νοικοκυριά σε όλη την Ευρώπη. Όμως δεν είναι μόνο αυτό, καθώς παράλληλα έχουν ανέβει και όλα τα υπόλοιπα που σχετίζονται με το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου.
WHAT CAR
Μια νέα ανάλυση του γερμανικού συγκριτικού leasing-portal LeasingMarkt.de φέρνει στο φως μια δυσάρεστη -αλλά απολύτως ρεαλιστική- αλήθεια: το αυτοκίνητο μάς κοστίζει, σε βάθος ζωής, περισσότερο από την αγορά ενός μέσου σπιτιού.
Συγκεκριμένα, ο μέσος οδηγός δαπανά περίπου 496.400 ευρώ για το αυτοκίνητό του σε διάρκεια 54 ετών, δηλαδή πάνω από 9.000 ευρώ ετησίως. Για σύγκριση, η αγορά μιας κατοικίας 120 τ.μ. με σημερινή μέση τιμή 2.838 €/τ.μ. (πάντα στη Γερμανία) στοιχίζει “μόλις” 340.560 ευρώ.
Η μελέτη περιλαμβάνει όχι μόνο τις αγορές αυτοκινήτων, αλλά και όλα τα λειτουργικά έξοδα: καύσιμα, ασφάλειες, φόρους, πάρκινγκ, συντήρηση, ακόμα και πλύσιμο. Η παρακάτω σύγκριση δείχνει πώς αυξήθηκαν αυτά τα κόστη από το 2012 έως το 2025 για τη ΓΕρμανία:
Κατηγορία Δαπάνης | 2012 | 2025 | Μεταβολή |
Αγορές Οχημάτων | 116.900 € | 223.600 € | +91% |
Καύσιμα | 78.900 € | 85.600 € | +8% |
Ασφάλεια & Φόροι | 58.100 € | 78.600 € | +35% |
Πάρκινγκ (Γκαράζ) | 20.300 € | 29.700 € | +46% |
Πλύσιμο & Περιποίηση | 16.900 € | 13.500 € | −20% |
Συντήρηση & Επισκευές | 45.400 € | 65.400 € | +44% |
Σύνολο | 336.500 € | 496.400 € | +48% |
Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι τα μικρά αυτοκίνητα, τα οποία υποτίθεται ότι είναι πιο οικονομικά, παρουσίασαν τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση κόστους.
Σύμφωνα με το ADAC, η αφαίρεση φθηνών επιλογών από την αγορά έχει αυξήσει δραματικά το κόστος αγοράς και ασφάλισης για μικρά μοντέλα.
Η ίδια μελέτη καταλήγει και σε ένα ενδιαφέρον συμπέρασμα: η μακροχρόνια χρήση leasing είναι φθηνότερη από την αγορά. Οι συνολικές πληρωμές για leasing σε 54 χρόνια υπολογίζονται στα 191.200 ευρώ, έναντι 223.600 ευρώ σε περίπτωση αγοράς.
Το αυτοκίνητο -παρά το status που του αποδίδεται- δεν είναι επένδυση, αλλά η μεγαλύτερη προσωπική μας δαπάνη. Και γίνεται ολοένα πιο ακριβό.
Η μόνη σταθερά που δείχνει μείωση είναι το κόστος πλύσης και περιποίησης, η λιγότερο κρίσιμη παράμετρος.
Για τους συνειδητοποιημένους οδηγούς, η λύση ίσως βρίσκεται στον περιορισμό του ιδιοκτησιακού μοντέλου και την έξυπνη χρήση υπηρεσιών όπως το leasing.
Ίσως τελικά το σπίτι να είναι πράγματι το φθηνότερο όνειρο…
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
Το Skoda Enyaq γίνεται και επαγγελματικό βαν
Το χρώμα αυτής της Brabus κοστίζει περισσότερο από μια Mercedes CLA 200
Η Koenigsegg έσπασε στο Goodwood ακόμα ένα ρεκόρ