Σύμπραξη Alfa Romeo και Maserati για να επιβιώσουν επιχειρηματικά
ΝΕΑ
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Alfa Romeo και Maserati αναγκάζουν τα στελέχη τους να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να βρουν λύσεις.
Η ιταλική Αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να κλυδωνίζεται και οι Alfa Romeo και Maserati προσπαθούν να ξεφύγουν από τα προβλήματα και να επιστρέψουν στη βιώσιμη πορεία, η οποία θα εξασφαλίσει τις θέσεις εργασίας αλλά και την ιστορική συνέχειά τους.
WHAT CAR
Η ένταξή τους στον Όμιλο Stellantis τούς δίνει εγγυήσεις γι’ αυτό, χάρη στον διαμοιρασμό τεχνολογίας. Ωστόσο, δεν αρκεί μόνο αυτό. Όπως έγινε γνωστό, τα στελέχη του αποφάσισαν να κάνουν μια «στρατηγική επανεκκίνηση» (sic) της Maserati, μετά από τη δραματική πτώση των πωλήσεών της κατά 57% το 2024.

Θυμίζουμε ότι από τις αρχές της χρονιάς που διανύουμε υπήρξαν φήμες ότι στη Stellantis εξέταζαν το ενδεχόμενο να πουλήσουν την ιταλική εταιρεία, κάτι που διαψεύστηκε κατηγορηματικά από τον Όμιλο τον περασμένο Απρίλιο.
Τώρα, έγινε γνωστό ότι οι άνθρωποί του σχεδιάζουν να στηρίξουν τη Maserati μέσω στενότερης συνεργασίας της με την Alfa Romeo. Βεβαίως και η τελευταία αντιμετωπίζει προκλήσεις, όμως θεωρούν πως με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρουν και οι δύο να ξεπεράσουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν.

Όπως δήλωσε ο Σάντο Φιτσίλι, ο Διευθύνων Σύμβουλος και των δύο ιταλικών εταιρειών, έχει ήδη καταρτιστεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο για τη διάσωσή τους. Όμως, αυτό πρέπει πρώτα να εγκριθεί από τα ανώτατα στελέχη της Stellantis.
Έτσι, στις 23 Ιουνίου (2025) ο Αντόνιο Φιλόζα, ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Stellantis, πρόκειται να συναντηθεί με στελέχη των Alfa Romeo και Maserati για να οριστικοποιηθεί το προτεινόμενο πλάνο.
Ο Φιτσίλι, μιλώντας με συνάδελφο του αυστραλιανού περιοδικού Drive διευκρίνισε ότι δεν πρόκειται να συγχωνευτούν οι δύο εταιρείες, καθώς είναι διαφορετικές στην ταυτότητά τους και την κατασκευαστική φιλοσοφία τους.

Όπως είπε, η Alfa Romeo χαρακτηρίζεται ως «premium», ενώ η Maserati ως «πολυτελής». Παρόλα αυτά, αναμένεται να συμπράξουν σε συγκεκριμένους τομείς, με στόχο τη μείωση του κόστους μέσω της δημιουργίας συνεργειών όπου είναι δυνατόν.
Συγκεκριμένα, ο Φιτσίλι δήλωσε: «Φυσικά, αγγίζουμε την εξέλιξη των οχημάτων. Είναι ένας από τους πυλώνες αυτού του σχεδίου που πρόκειται να ολοκληρώσουμε. Σίγουρα αγγίζουμε και άλλους πυλώνες, δηλαδή την οργανωτική δομή (των δύο εταιρειών) -το δίκτυό μας (των αντιπροσώπων).
»Επίσης, εξετάζουμε και τις εγκαταστάσεις μας εδώ στην Ιταλία. Υπάρχει πολλή δουλειά να γίνει. Θα ολοκληρώσουμε αυτό το σχέδιο», κατέληξε εμφατικά.