Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Σε 15 χρόνια οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί 45%!

Ελλάδα 23:39
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(97) "Σε 15 χρόνια οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί 45%!"
    

Σε 15 χρόνια οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν αυξηθεί 45%!

ΝΕΑ

Σοκ προκαλεί η κατακόρυφη αύξηση στις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το διάστημα 2010 – 2024….

Advertisement
Advertisement

Οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ευρώπη έχουν απογειωθεί και δεν είναι απλώς αίσθηση. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε πρόσφατη εκδήλωση στο εξωτερικό, η μέση τιμή αυτοκινήτου στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά περίπου 45% την περίοδο 2010–2024.

Το αποτέλεσμα είναι γνωστό, καθώς η απόκτηση καινούργιου αυτοκινήτου γίνεται ολοένα πιο δύσκολη για το μέσο νοικοκυριό.

Πίσω από την εκτόξευση τιμών κρύβεται ένας συνδυασμός παραγόντων. Πρώτα οι κανονισμοί ασφαλείας που έχει επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Πάνω από 100 νέες ρυθμίσεις από το 2010 και άλλες τόσες έως το 2030 ανεβάζουν το κόστος έρευνας, πιστοποιήσεων και φυσικά εξοπλισμού.

Γιατί τόσο μεγάλη αύξηση;

Advertisement
Advertisement

Από εκεί και πέρα τα ίδια τα αυτοκίνητα έγιναν βαρύτερα (+15% την εικοσαετία 2001–2020) και ισχυρότερα (+43% για να «σηκώσουν» το βάρος), κάτι που σημαίνει μεγαλύτερα φρένα, πιο σύνθετες αναρτήσεις, ακριβότερα ελαστικά και άλλα.

Στα παραπάνω αν προσθέσουμε τις προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και υποβοήθησης, τα μεγάλα infotainment, αλλά και το κόστος εξέλιξης της ηλεκτροκίνησης (μπαταρίες, διπλές αρχιτεκτονικές) τότε θα διαπιστώσουμε πως το… παζλ συμπληρώνεται.

Από την άλλη δεν πρέπει να παραβλέψουμε την πανδημία και τις εφοδιαστικές αλυσίδες που έδωσαν το τελειωτικό «χτύπημα.

Advertisement

Σήμερα, ακόμη κι αν οι παραγωγές έχουν ομαλοποιηθεί, η νέα πραγματικότητα τιμών δύσκολα θα υποχωρήσει και αυτό καθώς οι απαιτήσεις αναφορικά με τους ρύπους μεγαλώνουν, οι εξελίξεις τρέχουν, το ίδιο και ο ανταγωνισμός ενώ τα υλικά ακριβαίνουν

Αναζητώντας τα value for money αυτοκίνητα

Στην πράξη αυτό είναι πράξη σπαζοκεφαλιάς για πελάτες αλλά και για τα ίδια τα εργοστάσια. Μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί η στροφή των καταναλωτών σε ακριβά αυτοκίνητα (τους έχοντες) αλλά κυρίως σε value for money επιλογές και απλούστερες εκδόσεις.

Advertisement

Στην αντίπερα όχθη για τις εταιρείες η πρόκληση είναι να συγκρατηθεί το κόστος χωρίς να θυσιαστεί η ασφάλεια και τεχνολογία.