Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Πρωτοποριακά συστήματα ασφάλειας από την Continental

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Οι καιρικές συνθήκες μπορεί να προκαλέσουν γρήγορα επικίνδυνες οδικές συνθήκες, αλλά η Continental έχει αναπτύξει νέες τεχνολογίες που θα σας βοηθούσαν στην ασφαλέστερη κυκλοφορία και την άνεσή σας.

 

Το πρώτο σύστημα ονομάζεται eHorizon και διαθέτει λειτουργία παρακολούθησης της κατάστασης του δρόμου, το οποίο χρησιμοποιεί μικρο-κάμερες και αξιοποιεί τις πληροφορίες από το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου σταθερότητας προκειμένου να ταξινομεί την εκάστοτε συνθήκη του δρόμου, δηλαδή στεγνός, υγρός, ολισθηρός, χιονισμένος ή παγωμένος. Μόλις γίνει ο προσδιορισμός, το σύστημα υπολογίζει τον συντελεστή τριβής που προκαλείται από τις τρέχουσες συνθήκες.

Τα δεδομένα του συντελεστή τριβής συγκρίνονται με τους συντελεστές τριβής άλλων οχημάτων στην περιοχή. Η εταιρεία εξετάζει επίσης τα καιρικά δεδομένα όπως η βροχόπτωση και η θερμοκρασία. Όλες αυτές οι πληροφορίες επεξεργάζονται και έπειτα χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη βοηθούν στην πρόβλεψη επικίνδυνων καταστάσεων. Οι πληροφορίες αποστέλλονται πίσω στα οχήματα και μπορούν να προειδοποιήσουν τους οδηγούς για πιθανά ζητήματα. Όπως εξήγησε ο διευθυντής προϊόντων eHorizon Anton Kloster, «Σκεφτείτε το eHorizon ως πρόσθετο, εικονικό αισθητήρα που εξετάζει δίκτυα δεδομένων από διάφορες πηγές, αξιολογεί έξυπνα και αναμεταδίδει σε άλλα οχήματα χρήσιμες πληροφορίες».

Το PreviewESC βασίζεται σε αυτή την τεχνολογία και πηγαίνει τα πράγματα ένα βήμα πιο κάτω. Χρησιμοποιεί το συντελεστή τριβής και την ακτίνα καμπύλης του δρόμου για να καθορίσει εάν ένα όχημα κινείται ή όχι πολύ γρήγορα για να πάρει την επόμενη στροφή. Εάν συμβεί αυτό, το σύστημα μπορεί να προειδοποιήσει τον οδηγό να επιβραδύνει. Σε περίπτωση που αυτός δεν ανταποκρίνεται, το σύστημα μπορεί να εφαρμόσει αυτόματα τα φρένα για να επιβραδύνει το όχημα.

Σε μερικούς σίγουρα δεν θα αρέσει, αλλά η εταιρεία λέει ότι είναι χρήσιμο σε τυφλές και ύπουλες στροφές. Βοηθά επίσης, όταν ο οδηγός νιώθει κόπωση ή έχει υποτιμήσει εσφαλμένα την επικινδυνότητα του δρόμου. Η Continental αναφέρει ότι η παρέμβαση στην πέδηση θα συμβεί “σημαντικά νωρίτερα” σε δρόμους που είναι υγροί ή παγωμένοι. Αποτελεί πλεονέκτημα όχι μόνο τώρα, αλλά και στο μέλλον, καθώς τα αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να γνωρίζουν πώς να διαχειρίζονται τις κακές συνθήκες του δρόμου. Η εταιρεία διερευνά επίσης άλλες χρήσεις της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας προσδιορισμού του βέλτιστου χρόνου για την εκτέλεση λειτουργιών πέδησης έκτακτης ανάγκης. Όπως τόνισε η Continental, οι χειρισμοί φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης “πρέπει να ξεκινούν σε διαφορετικές χρονικές στιγμές, ανάλογα με τον τρέχοντα συντελεστή τριβής του δρόμου για την ασφαλή αποφυγή σύγκρουσης με εμπόδιο”.

Δημοφιλή στο Protothema.gr