Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Προς αντικατάσταση οι κυκλικοί κόμβοι;

Ελλάδα 10:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(71) "Προς αντικατάσταση οι κυκλικοί κόμβοι;"
    

Προς αντικατάσταση οι κυκλικοί κόμβοι;

ΝΕΑ

Οι κυκλικοί κόμβοι, μια από τις πλέον διαδεδομένες λύσεις για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας, ίσως αντικατασταθούν από πιο αποτελεσματικές εφαρμογές.

Advertisement
Advertisement

Ένας κυκλικός κόμβος, η γνωστή μας «πλατεία», είναι μια από τις πιο χρηστικές πρακτικές για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας χωρίς να δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Ωστόσο, σε κάποιες περιπτώσεις που δεν γίνεται η ορθή χρήση του, η διαμόρφωσή του στο οδικό δίκτυο δεν είναι τόσο αποτελεσματική. Για τον λόγο αυτό, συγκοινωνιολόγοι και μηχανικοί αναζητούν εναλλακτικές μορφές κόμβων που θα μπορούσαν να προσφέρουν βελτιωμένη οδική ασφάλεια και αποδοτικότητα.

Μια από τις πιο υποσχόμενες λύσεις είναι η διασταύρωση τύπου «RCUT» («Restricted Crossing U-Turn»), ή διασταύρωση με περιορισμένη δυνατότητα στροφής αριστερά και αναστροφής.

Advertisement
Advertisement

Πρόκειται για διασταύρωση στην οποία οι αριστερές στροφές από τον δευτερεύοντα δρόμο προς τον κύριο απαγορεύονται. Οι οδηγοί υποχρεούνται να στρίψουν δεξιά στον κύριο άξονα και στη συνέχεια, μέσω ειδικά διαμορφωμένης διαδρομής, να πραγματοποιήσουν αναστροφή.

Σύμφωνα με έρευνα που έγινε στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής η λύση αυτή μειώνει τα πιθανά σημεία σύγκρουσης από 32 σε 18, ενώ προσφέρει αύξηση αποδοτικότητα κατά 30% και μείωση των χρόνων μετακίνησης κατά 40%.

Όπως αποδείχτηκε σε πραγματικές συνθήκες στο οδικό δίκτυο της Βόρειας Καρολίνας, η διαμόρφωση κόμβου τύπου «RCUT» είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση των ατυχημάτων κατά 17% και των σοβαρών ή θανατηφόρων τραυματισμών κατά 51%.

Advertisement

Άλλες καινοτόμες προτεινόμενες εναλλακτικές περιλαμβάνουν τις γνωστές «τουρμπο-ροτόντες». Αυτές χρησιμοποιούν αυστηρή χάραξη λωρίδων κυκλοφορίας και συνεχή διαγράμμιση ώστε να αποτρέπεται η αλλαγή λωρίδας εντός του κόμβου.

Παρότι τα οχήματα που κινούνται εντός του κόμβου διατηρούν την προτεραιότητα, η συγκεκριμένη χάραξη και διαγράμμιση βελτιώνει την κυκλοφοριακή ροή και περιορίζει τα «τυφλά σημεία» και τη συχνότητα συγκρούσεων.

Advertisement

Ακόμα πιο εξειδικευμένες σχετικές προτάσεις των συγκοινωνιολόγων είναι ο κόμβος τύπου «διασταυρούμενο διαμάντι» και οι «διασταυρώσεις με συνεχή ροή».

Στην πρώτη περίπτωση, τα οχήματα αλλάζουν προσωρινά πλευρά κυκλοφορίας με τη βοήθεια φωτεινής σηματοδότησης, επιτρέποντας έτσι ασφαλέστερες στροφές αριστερά,

Στη δεύτερη, οι αριστερές στροφές πραγματοποιούνται προτού φτάσει το όχημα στον κύριο κόμβο, εξαλείφοντας τις εν δυνάμει επικίνδυνες συγκρούσεις στο κέντρο της διασταύρωσης.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Δοκιμή: Peugeot 5008 Hybrid GT 145 PS e-DCS6
Leapmotor C10 REEV: Ηλεκτροκίνηση χωρίς άγχος!
Δοκιμή: Vespa GTS 310

Advertisement